Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre Teller indbetalinger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj og glædelig jul. 

Jeg er kommet lidt i vanskeligheder med min bogføring - og vil høre om der er nogen der kan skubbe mig på rette vej. Jeg har en lille virksomhed med få ind- og udbetalinger pr. måned. 

Jeg fører mit regnskab i Dinero. Ved salg opretter jeg normalt blot en faktura og markere den som betalt da 99% af betalingerne foregår med Dankort og jeg har beløbet dagen efter. Nu er jeg dog begyndt at få flere og flere mastercard betalinger hvor betalingen først kommer et godt stykke tid efter - når betalingen kommer er den fratrukket Nets (ganske høje) gebyre m.v. 

Der er to ting jeg er usikker på. 

1. Hvordan bogføre I salg hvor betalingen står i længere tid hos eksempelvis Nets, lader I dem stå ubetalt eller noget helt andet?

2. Hvordan bogføres betalingen som er fratrukket gebyret? Som en fuld betaling og dernæst oprette et køb på gebyr beløbet eller?

Håber der er en som har et godt råd. Rigtig god jul derude. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:18

1. Jeg opretter alle mine faktura og lader dem stå som ubetalte. Når jeg så får tid til at tjekke min bankkonto, så registrere jeg de enkelte faktura som betalte når jeg kan se dem gå ind på kontoen.

2. Du kan gøre det på flere måder, men den måde jeg håndtere gebyrer på mastercard på, er ved at oprette en ekstra konto, feks Mastercard-konto, eller hvad du nu vil kalde den. Har du en ordre på 200 kr i alt som bliver betalt, så registrere du den faktura som betalt og lader 200 kr gå ind på din Mastercard-konto. Men da der er et gebyr til Mastercard, så tager du feks 10 kr fra din Mastercard-konto og bogfører dem som gebyr. Du har så 190 kr tilbage, som du flytter over på din bank-konto.

Håber det giver bare lidt mening :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:29

Her er der et link til hvordan også kan håndtere gebyret.

https://dinero.dk/support/saelger-du-pa-internettet/

Her kan du se der er en ordre på 122 kr som bliver oprettet. Senere kan du se, at de 117,12 kr går til sælger og de 4,90 kr går til gebyr. Lidt det samme som i din situation.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:28

Perfekt - det gav rigtig god mening tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)