Det afgørende er dog at tænke ting igennem. Hvad får man for omkostinger (budget) - hvordan skaffer man kunder? Hvad kan man tage i pris (der er hård konkurrence) osv
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har selv en kunde der er i rengøringsbranchen, og kender derfor en del til den. Jeg færdes i mange brancher og lige præcis rengøringsbranchen er benhård. Der er mange der starter og lukker ned igen. Dermed ikke sagt at det ikke lade sig gøre at få succes i branchen. Det kræver bare hårdt arbejde, højt service niveau og masser af tålmodighed. Jeg vil anbefale dig at starte som underleverandør hos et etableret firma for at få en fornemmelse af hvad det handler om og hvilke typer opgaver du kan lide. På den måde får du også etableret dine systemer (tilbud/kontrakter/regnskab/tjeklister/grafisk og lign.) samt rutiner. Efter et stykke tid kan du evaluere og begynde at finde dine egne kunder. At finde kunder i reng. branchen er en separat historie, men det er ikke umuligt. Det kræver bare en del opsøgende salgsarbejde og gode forhandlingsevner.
Min anbefaling. Find en etableret spiller i lokalområdet og henvend dig vedr. muligheden for at blive underleverandør. Det vil give dig værdifuld indsigt og en fornuftig indtjening.