Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af fragt kontra omsætning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, og glædelig jul :)

jeg er kommet i tvivl, og søger hjælp. Har fulgt med herinde på sidelinjen gennem mange år, men har nu endelig fået taget mod til mig, og skrevet mit første indlæg.

Jeg har en webshop som sælger tilbehør til vinylplader. Ikke nogen voldsom stor forretning, men jeg synes det er hyggeligt.

Når en kunde køber for eks. 200 kr. inkl. fragt, skal jeg så under bogføringen trække fragten fra? Eks. fragten er 50 kr., så varesalget bliver 150 kr. Jeg bogfører så de 150 kr. efterfulgt af de 50 kr. som indtægt, for derefter at tage de 50 kr. og gøre til en udgift?

Eller skal jeg sige at varesalget er 200 kr., for derefter at lave en udgift på de 50 kr.?

på forhånd tak for hjælpen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:23

Hej mark
Du bogfører hele beløbet. Dvs krediter 200 på varesalg, og debiter 200 på kasse/bank. Efterfølgende laver du en ny postering på 50 kr, debit på fragt omk. og kredit på bank/kasse. Vær obs på om din fragt omkostning indeholder moms. Det er forskelligt, alt efter hvilken type fragt der er tale om. Anbefaler du laver en omkostningskonto til fragt, både med og uden moms. Bruger du dinero eller lign, er de formentlig allerede oprettet :-) god jul.

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 22. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:33

Super, tusind tak :) Det er også sådan jeg gør det :)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 12:39

Jeg mener du skal

Krediter salg 200 debiter bank/debitorer, når du på posthuset sender varen får du en nota som debiter fragt krediter bank/kasse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)