Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan markedsføre jeg SkægOlie bedst

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lyst til at sælge min egen hjemmelavede Skægolie. Jeg køber forskellige olier og dufte og kombinerer dem efter vellykket opskrift.

Men hvordan er det bedst markedsføre det. Der er på markedet mange spillere, så jeg tænkte det er klog t at markedsføre det som muslimer som min målgruppe ?

Min bekymkring er målgruppen er lille i Danmark  med begrænset salgskanaler.

Eller er det klogt at sigt bredt og prøve ramme alle mænd med skæg i Danmark.?

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:22

Jeg kunne da godt være interesseret i at købe din olie!

Men synes måske det er lidt voldsomt hvis jeg skal blive muslim for at være i din målgruppe :-)

Gå efter alle mænd med skæg, med mindre altså der er noget specielt religiøst over din olie....

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 00:52

Der er intet religiøst over disse olie.

Jeg tænkte at det måske er billige markedsføre, hvis målgruppen begrænses..så man bedre kan ramme dem.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:45

Hvad har religion med din olie og gøre? Hvorfor begrænse din målgruppe til kun muslimer? Forstå mig venligst ret - men du mister kunder af at skrive sådan noget min ven :-)

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 07:07

Det kan sagtens være billigere - OG bedre - at markedsføre sig til en bestemt målgruppe. Du kan have muslimer i baghovedet, når du udtænker din markedsføring, men jeg ville ikke direkte at bringe ordet muslim ind i markedsføringen. For målretning til religiøse grupper risikerer at støde, især hvis produktet alligevel ikke bruges i en religiøs sammenhæng. 

Spørgsmålet er jo så, om det ER nødvendigt at målrette direkte til muslimske mænd, om der er noget ved produktet, som særligt vil tiltrække dem - og måske endda afskrække andre? Det kan der jo være, nogle dufte forbinder mange med bestemte kulturer.

I så fald har du ret - afgræns dig. 

Nu lyder det, som om din idé er ny. Så jeg ved ikke, om du har mod på en webshop straks, eller om du vil foretrække at begynde i det små ved at sælge via andre kanaler som QXL eller lignende. 

Hvis du for alvor vil kaste dig ud i det, kan du gøre sådan her:

Du begynder med at finde ud af, hvem din målgruppe er - ud over at de er muslimske mænd, selvfølgelig - og hvor på nettet de færdes; så opretter du virksomhedsprofiler der om muligt. 

Og find ud af ting som:

Hvor gamle er de - hvad interesserer de sig for - hvad er vigtigt for dem i livet - hvilke produkter køber de i forvejen i samme stil - hvad er vigtigt for dem, er det pris, duft, hvor nemt det er at bruge osv. Jo mere du ved, jo bedre. Hvis du ikke kender gruppen godt nok, kan du lære mere online ved simpelthen at spørge dem. Du kan også lave en spørgeskemaundersøgelse på din shop, når du får sådan en.

Så kan du overveje at få en blog på din shop, det tiltrækker trafik - du skal selvfølgelig søgemaskineoptimere den. På bloggen skriver du om de emner, der interesserer målgruppen, og i denne sammenhæng er det sikkert skønhed, sundhed, fitness, muskelhalløjtræning osv. Det er et hurtigt gæt - du kender gruppen bedst. 

Derudover kan du have et nyhedsbrev, hvor man får en gave/rabat eller anden præmie for at tilmelde sig. 

Det er helt klassisk online markedsføring, som du kan supplere med dine egne kreative idéer til, hvordan du bedst når netop din målgruppe IRL. :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:14

Adnan Importør:

Men hvordan er det bedst markedsføre det. Der er på markedet mange spillere, så jeg tænkte det er klog t at markedsføre det som muslimer som min målgruppe ?

Hvis du ønsker at markedsfører målrettet så vil jeg anbefale dig at benytte de sociale medier, herunder specielt Facebook Ads. Med Facebook Ads får du mulighed for at segmenterer alder, geografi og eventuelt religion som interesse. 

Jeg synes ikke du skal starte med at gøre din målgruppe så snæver, såfremt du sælger et produkt der henvender sig bred. Jeg går ud fra behovet er det samme uanset om man er dansk afstamning eller ej? 

Du er velkommen til at smide mig en mail hvis du har spørgsmål til diverse former for online markedsføring :-) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:23

Altså jeg kan godt se din pointe i at sigte mod en målgruppe, f.eks muslimer. Dog vil jeg mene, at det er tåbeligt at sigte mod personer af en bestemt religion...

Det er måske bedre at sigte bredere mod personer, f.eks med rødder i mellemøsten eller andre områder.

Aller bedst vil det måske være, at lave shoppen på 2 sprog, f.eks dansk og xxx, så rammer du dermed to målgrupper, uden at du nødvendigvis udelukker kunder...

Og så bør du nok lave guides eller skrive gode artikler omkring, hvorfor folk skal anvende dine produkter, fremfor konkurrenternes, ellers bliver det svært at skille sig ud. Det gør jeg f.eks meget med Cosmos Co :)

Fra Faxe
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 161
Fra  hyggebox.dk Skrevet kl. 13:45

Sorry ... men er målgruppen ikke "mænd med skæg"'? Hvorfor begrænse den ...? Jeg forstår ikke hvorfor du ønsker det?

Mange hyggelige hilsner

Jimmy

hyggebox.dk - Danmarks hyggeligste! Hygge leveret med posten - hver måned!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)