Det kan sagtens være billigere - OG bedre - at markedsføre sig til en bestemt målgruppe. Du kan have muslimer i baghovedet, når du udtænker din markedsføring, men jeg ville ikke direkte at bringe ordet muslim ind i markedsføringen. For målretning til religiøse grupper risikerer at støde, især hvis produktet alligevel ikke bruges i en religiøs sammenhæng.
Spørgsmålet er jo så, om det ER nødvendigt at målrette direkte til muslimske mænd, om der er noget ved produktet, som særligt vil tiltrække dem - og måske endda afskrække andre? Det kan der jo være, nogle dufte forbinder mange med bestemte kulturer.
I så fald har du ret - afgræns dig.
Nu lyder det, som om din idé er ny. Så jeg ved ikke, om du har mod på en webshop straks, eller om du vil foretrække at begynde i det små ved at sælge via andre kanaler som QXL eller lignende.
Hvis du for alvor vil kaste dig ud i det, kan du gøre sådan her:
Du begynder med at finde ud af, hvem din målgruppe er - ud over at de er muslimske mænd, selvfølgelig - og hvor på nettet de færdes; så opretter du virksomhedsprofiler der om muligt.
Og find ud af ting som:
Hvor gamle er de - hvad interesserer de sig for - hvad er vigtigt for dem i livet - hvilke produkter køber de i forvejen i samme stil - hvad er vigtigt for dem, er det pris, duft, hvor nemt det er at bruge osv. Jo mere du ved, jo bedre. Hvis du ikke kender gruppen godt nok, kan du lære mere online ved simpelthen at spørge dem. Du kan også lave en spørgeskemaundersøgelse på din shop, når du får sådan en.
Så kan du overveje at få en blog på din shop, det tiltrækker trafik - du skal selvfølgelig søgemaskineoptimere den. På bloggen skriver du om de emner, der interesserer målgruppen, og i denne sammenhæng er det sikkert skønhed, sundhed, fitness, muskelhalløjtræning osv. Det er et hurtigt gæt - du kender gruppen bedst.
Derudover kan du have et nyhedsbrev, hvor man får en gave/rabat eller anden præmie for at tilmelde sig.
Det er helt klassisk online markedsføring, som du kan supplere med dine egne kreative idéer til, hvordan du bedst når netop din målgruppe IRL. :)