Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger regnskabsrådgivning

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du trænger til lidt natlæsning kan du evt. læse bogføringslovgivningen. Det kan være der er et par punkter du ikke helt overholder, men har du bogført alle dine bilag (indtægter og udgifter) så tror jeg godt du kan sove roligt. Jeg ville hvertfald ikke til at bogføre det igen hvis jeg var dig.

Når du har lagt dine bilag elektronisk ind i Dinero vil jeg gerne kigge det igennem. Hvis du ligeledes vil skrive lidt ord om din virksomhed så jeg ved hvad du laver og om der er fradragsmuligheder du ikke lige selv er oplyst om. Hvis du har job ved siden af kan det også godt være en god information da det kan betyde noget for valg af beskatningsform.

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak Revisoreleven, 

Det bliver til natlæsning de næste par dage:)

Jeg mener helt klart at have bogført alle bilag, indægter, udgifter samt transaktioner mellem beholdninger og private konti, op til en vis dato i december. problemet består i datorækkefølgen som ikke er fulgt, men alle bilag er bogført til den korrekte dato. 

Jeg sender dig en PM med info:) 

Og igen mange tak, er helt overvældet over dit overskud :D

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.

Vi har i Dinero samlet en liste over Dinero-venlige revisorer/bogholdere som du måske kunne tjekke ud :)

www.dinero.dk/find-revisor/

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Friis91:
Det bliver til natlæsning de næste par dage:)

 

Hvorfor spilde din tid med noget så ligegyldigt - du skulle hellere bruge din tid på at tjene penge.  Lad en prof. bogholder klare alt bogholderi for dig i fremtiden, tro mig pengene til en bogholder er rigtigt godt givet ud, og så kan du tilmed sove roligt om natten. 

 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvorfor spilde din tid med noget så ligegyldigt - du skulle hellere bruge din tid på at tjene penge.  Lad en prof. bogholder klare alt bogholderi for dig i fremtiden, tro mig pengene til en bogholder er rigtigt godt givet ud, og så kan du tilmed sove roligt om natten.

Du har så evigt ret, og jeg orker ikke bekymringen mere. Jeg er derfor gået igang med at søge bogholder til at få styr på 2015, hjælpe med min selvangivelse og hjælpe med fremtidig bogføring af mine bilag.

Regnskabet tager for mig alt glæden ud af mit arbejde, og det kan jo heller ikke undgås at det også går ud over alle de andre vigtige elementer i livet.

Jeg lagde ud med en ambition om at kunne klare det hele selv, og jeg må give mig. Det kan jeg ikke, og så er bogholder nok en god investering :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Friis91:
Du har så evigt ret, og jeg orker ikke bekymringen mere. Jeg er derfor gået igang med at søge bogholder til at få styr på 2015, hjælpe med min selvangivelse og hjælpe med fremtidig bogføring af mine bilag.

 

Super der endelig er en iværksætter  der har indsat at tiden kan bruges langt bedre på en arbejde, frem for at bruge alt for meget tid på at bogføre hvor changen for at lave fejl er stor.

Kig dig godt for når du søger bogholder, da der desværre er alt for mange amatører som leger bogholder. Få altid nogle referencer af bogholderen.  Spørg evt. om din bank kan anbefale en god bogholder.

Hvor holder du til i verden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Friis91:
Du har så evigt ret, og jeg orker ikke bekymringen mere. Jeg er derfor gået igang med at søge bogholder til at få styr på 2015, hjælpe med min selvangivelse og hjælpe med fremtidig bogføring af mine bilag.

Regnskabet tager for mig alt glæden ud af mit arbejde, og det kan jo heller ikke undgås at det også går ud over alle de andre vigtige elementer i livet.
En god forretning kan normalt også sagtens bære det - der er flere gode og rimeligt online bogholdere.

Jeg husker ikke om du er selskab eller personlig virksomhed - sidstnævnte kan jeg sagtens anbefale http://1264.dk/ til. (jeg er lidt usikker på om hun tager selskaber) Jeg har set mange positive ref + fra revisorer der har set regnskaber, og priser kan lægges ret fast og rimeligt, men ellers som Ravn siger, kan det har betydning hvor du bor, hvis du gerne selv vel kunne mødes. Sørg for løbende opfølgning ex måneds rapport, som generelt er let at komme med, så du har overblik over hvilken vej det går

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bosiddende på Mors, og ingen tvivl om at en lokal ville være rart, men jeg er abslout ikke afvisende overfor en onlineløsning. 

Det vigtigste er for mig lige nu at alt bliver rettet op, så jeg kan komme af med bekymringerne og genfinde glæden ved det håndvæk som jeg brænder for. 

Jeg har idag både talt med bogholdere og revisorere, men jeg er stadig lidt i tvivl om hvad den optimale løsning for mig er. Jeg har haft en omsætning i på 80.000 kr siden februar, dog med fremgang således at jeg i det sidste kvartal af året omsatte for godt halvdelen af beløbet. Fremgangen er kommet af sig selv, i den forstand at jeg har reklameret meget lidt for mig selv. Og hvis byrden med regnskabet kunne lettes er jeg sikker på at jeg med den frigjorte tid kan finde tid til at promovere mig selv mere samt sælge og lave mere og også som noget af det vigtige for mig være glad for hele processen. 

Med den relativt lille omsætning, og i år også ret småt overskud pga. opstarts-omkostninger er der her sidst på året ikke mange penge på kontoen. Jeg er dog fast opsat på at skal have bragt orden i regnskabet for 2015, og jeg vil gerne have hjælp til skatteregenskab og selvangivelse så jeg er 100% sikker på alt er iorden. Dertil kunne det absolut være en fantastisk ting, hvis jeg kunne finde pengene til en billig men god bogholder til at bogføre mine bilag i de kommende år. 

Men hvad er den optimale løsning for så lille en virksomhed? en bogholder, en revisor eller begge dele?

Jeg har bl.a. webshop hvorfra mine produkter bliver solgt. ved hvert salg bliver der lavet to bilag, en salgsfaktura og et købsbilag på den transaktionsafgift jeg betaler i fobindelse med salget. På den måde kan antallet af bilag hurtigt stige, hvorfor jeg også synes fastpris aftalerne man ser hos bogholderne hurtigt kan synes "dyre" set i forhold til min økonomi. Dertil synes jeg det virker til at mulighederne for at få en bogholder/revisor til at rette mit 2015 regnskab ender i en ret høj pris, igen set i forhold til min økonomi.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg skal have hjælp, og at det kommer til at have en pris. Jeg har bare ingen ide om hvilken pris og i den forbindelse hvilket valg der ville være det fornuftige i forhold til revisor kontra bogholder, samt timepris kontra fast aftale, for en lille virksomhed som min. 

Håber mit opslag giver mening. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det rækker efter min mening fint med en bogholder - som kan lave meget for ca 400 kr i timen - ofte månedens regnskab - revisor er dyr og ikke nødvendig i den beløbsstørrelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)