Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger regnskabsrådgivning

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Her skriver en meget frustreret mand, der startede en lille enkeltmandsvirksomhed i februar. 
Siden da har jeg haft en omsætning på små 80.000 kr. Trods det for nogle måske ikke lyder af meget, så er det meget bedre end forventet. 

Da jeg forventede meget mindre, viste det sig at min bogføring mildest talt var mangelfuld i starten, og da jeg blev momsregistreret i juli, begyndte jeg at bruge dinero, som jeg de sidste måneder har haft pro udgaven af, og været meget glad for. 

Den mangelfulde regnskabsviden og bogføringsviden jeg havde i starten, og forbander mig langt ind i helvede for ikke at have haft bedre styr på fra start, betyder at jeg idag har et regnskab på knap 600 bilag. (ca. 160 fakturaer og kvitteringer og en del køb) en stor del af disse er tranaktioner mellem min private konto og min virksomheds bankkonto. Disse småtransaktioner skyldtes at jeg på daværende tidspunkt ikke var opmærksom på at alle disse skulle skulle bogføres, men udelukken bogførte indtægter og udgifter og med en sølle startkapital på 1800 kr, købte jeg f.eks. tit småkøb på privatkortet og overførte fra virksomhedens konto til privatkontoen osv. 

Gennem supporten fik jeg hjælp til at bogføre alle disse bilag, og fik den forståelse at den kronologiske datoordning af bilagene var ligegyldig, så længe alt blev bogført på på den korrekte dato og med en bilagsrække uden huller. Efter igen at have snakket med dem, viser det sig dog at jeg har misforstået noget, og alle bilagene også skal være i datorækkefølge. 

Jeg er blevet anbefalet at gå til min revisor. Sådan en har jeg ikke, og jeg har næppe råd til en uden at skulle ud og låne til det. 
Jeg har talt mere med supporten og muligheden for at slette regnkabsåret og bogføre det på ny, lyder til også at være en mulighed. 

Inden jeg bevæger mig ud i den slags, ønsker jeg bare at være 100% sikker på at det er den rigtige vej at gå. Jeg har haft så mange søvnløse nætter for at rette fejl osv i det ski.. regnskab. Og hvis der skal lægges så mange timer i igen, så skal det også være den 100% rigtige fremgangsmåde jeg vælger denne gang. 

Egentlig følger jeg mig fint rustet til at tage hul på det nye regnskabsår, da jeg efterhånden følger at jeg hår fået lærepengene og har de store linjer på plads. og jeg lægger også gerne selv de mange timers bogføringsarbejde i det, når bare jeg er sikker på at det bliver gjort rigtigt denne gang fra start. 

Derfor søger jeg lidt rådgivning herinde, også selvom det betyder at jeg må slippe en smule penge for det. Men som tidligere beskrevet mener jeg ikke på nuværende tidspunkt at have råd til revisorhjælp som jeg har forstået nemt løber op i en del tusind kr. 

Er at starte forfra med bogføringen (i kronologisk datorrække) den rigtige vej at gå ?

Mvh. Daniel
der egentlig bare hellere ville bruge tiden på det håndværk som jeg brænder for..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34

Jeg ville la en bogholder gøre det. Du kan ha masser af andre fejl, ting med 0 moms, kvart moms, privat momsandel - og skattemæssigt fuld fradrag eller kvart eller intet - Det  er ingen herregård og så får du et grundlag som du kan bruge til næste år. 

Du kan finde bogholdere der tager sådan en opgave til ikke voldsomme priser hvis du søger her eller på facebook eller via www.agera.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 21:34

Hej Daniel

Nu kender jeg ikke til din virksomhed, men..

Det er nemmere hvis du adskiller dine private konti med din erhvervskonto når du skal sidde og bogføre. Har du erhvervskontoen som du både modtager indbetalinger (salgsfakturaer) på samt betaler dine udgifter fra kan det ikke gå helt galt.

Så kan du også meget nemmere bogføre i kronologisk datorækkefølge :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50

Vil overveje bogholder, men kan godt være lidt bange for prisen, men må prøve at undersøge det. 

Jeg har en privatkonto, og en erhvervkonto, på den måde er det adskildt men betalinger er både foretaget til og fra privat og erhverskonto, hvorefter pengene er rykket herimellem. Dette særligt i starten, og dette som resulterer i de mange bilag. 

Tilmeldt 11. Jan 14
Skrevet kl. 22:07

Jeg forstår det som om at alle dine regninger derfor også bliver trukket fra erhvervskontoen og al din omsætning dermed også går ind på erhvervskontoen.

Jeg vil bare bogføre erhvervskontoen - startende med den 1. postering og så op til d.d. 

Uploader du alle dine bilag så man kan se dem elektronisk i Dinero? I så fald bør det være nemt også at få en ekstern til at kigge lidt af det igennem løbende.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Så skarpt har det ikke været opdelt i starten. 

Ja jeg er begyndt at uploade i skyen. Og hvis jeg skal starte fra ny, har jeg tænkt mig at gøre det helt fra start. 
Min tanke var så at man evt. kunne betale en bogholder for at tjekke det igennem engang imellem. Fremfor at skulle betale timer for at de også laver det manuelle arbejde. 

Tilmeldt 11. Jan 14
Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay

Det jeg ville gøre (hvis det ikke allerede er gjort) er at;

sørge for erhvervskontoen stemmer med din bogføring i Dinero, og i fremtiden bruge erhvervskontoen så vidt muligt for at undgå at blande tingene for meget sammen

de bilag der ikke indgår/fragår erhvervskontoen har du givetvist bogført allerede med modkonto under egenkapitalen (privat hævet/indskudt)

Det lyder til, at du også er færdig med regnskabet for 2015 (til trods for der stadig er et par uger tilbage)? I så fald skal du også gøre det klart til at indberette til SKAT. Har du betalt løbende b-skat i 2015? Ellers kan du godt risikere et skattesmæk når du indberetter dit overskud.

Jeg vil godt hjælpe dig med at kigge det igennem og hjælpe dig med tal til indberetning hvis det er. Jeg har lidt tid her i julen. Det skal ikke koste dig en krone.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34

Revisoreleven:
Jeg vil godt hjælpe dig med at kigge det igennem og hjælpe dig med tal til indberetning hvis det er. Jeg har lidt tid her i julen. Det skal ikke koste dig en krone.
tag mod det uhyre venlige tilbud trådstarter :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:35

Hej Daniel

Det lyder som om du har været rigtig uheldig. Jeg vil rigtig gerne give dig en hånd med regnskabet. Jeg er freelance bogholder, og har flere virksomheder jeg løbende laver regnskab for. Jeg er sikker på at vi kan finde en overkommelig pris. Hvis det har interesse, er du meget velkommen til at sende mig en mail Smile

Vh. Daniel

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40

Siden jeg bogførte alle finansbilagene som tilhørte alle transaktionerne har banken i dinero stemt med min erhvervskonto. 

Efter dette fortsatte jeg ved at undgå at bruge mit private kort, til firmakøb, så vidt muligt.

Alle finansbilagene som ikke indgår på på erhvervskontoen er bogført via mellemregningen, da jeg fik dette anbefalet af dinero. 

Regnskabet er ikke færdigt endnu, det meste af december er endnu ikke bogført. 

der er betalt b-skat, men jeg forventer et mindre skattesmæk, da overskuddet er en smule større end forventet. 

Det er et rigtigt fornemt tilbud, som jeg da gerne vil takke ja til :) det er ufatteligt venligt gjort af dig!
Dog vil jeg lige nævne at de fleste af bilagene endnu ikke er i skyen, planen var at jeg ville have dette gjort i julen.

Hele problematikken består i det her med at bilagene ikke er i kronologisk datoorden hvilket jeg nu fik påpeget at de burde, hvorfor en mulighed var at bogføre året helt fra nyt?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)