Jeg har fået een faktura, hvor på der er købt fragt med og uden moms. Feks har jeg købt for 500 kr fragt uden moms, og for 500 kr inklusiv moms. Dvs min faktura er på 1000 kr i alt, men der er kun udspecificeret moms for 100 kr. Hvordan bogføre jeg sådan en faktura? Når jeg taster den ind i mit regnskabsprogram, Dinero, vil den naturligvis have at den skal indeholde 200 kr i moms. Kan jeg evt bogføre den to gange. Den ene gang med beløbene uden moms, og en gang for beløbende med moms. jeg får så bare to bilagsnumre, men jeg kan jo skrive de to bilagsnumre på den samme faktura - hvis man må det ? |
uanset du bruger køb eller kassekladde - så bogfører du ved du tilføjer en linje mere i bogføringen - det ser du et sted du klikker - tilføj linje og så får du to linjer - en til de 500 kr på en konto uden moms og en til de 500 med moms på samme bilag
Og ja - ingen ville dræbe dig for den anden løsning heller - men det er nemt at bare tilføje ekstra linje (så mange man vil) og bogføre på flere konti i en omgang
vh John Hannover