Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp i forbindelse med, at domæne er overtaget af en fup-side

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har ikke tidligere postet her på forummet, da jeg ofte har kunnet finde de rette svar gennem lidt søgning. Spørgsmålet denne gang er dog lidt for kompleks til, at jeg har kunnet finde svaret blandt eksisterende tråde.

Historien er, at min svigermor tidligere har solgt smykker fra domænet: www.enkegaard.dk . Hun valgte dog at droppe webshoppen, og opsagde derfor domæne og webhotel.

Problemet er dog nu, at domænet enkegaard.dk er blevet købt af en hjemmeside, som sælger kopivarer (uden at oplyse om dette vel og mærke).

Min svigermor har derfor de sidste par dage fået en masse henvendelser fra sure kunder, da hun stadig står som kontaktperson for hjemmesiden, hvis man fx googler ”enkegaard” eller ”enkegaard.dk kontakt” (både hendes navn, adresse, og tlf. nr. dukker frem i Google). Den nye hjemmeside har ikke nogen kontaktinformationer, hvorfor de sure kunder selvfølgelig anvender google til at finde det. 

Umiddelbart er det ideelle, at siden bliver lukket ned, men det tror jeg har rimeligt lange udsigter. Derfor er løsningen måske at sørge for, at Google ikke længere forbinder hende med hjemmesiden.

Hvad tænker I? Har I oplevet noget lignende?

Mange tak på forhånd for hjælpen! :)

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:01

Den billigste løsning er nok at skifte hendes telefon nummer, alternativt skal hendes informationer "begraves" langt nede på Google og det kan blive en dyr affære, så jeg ville personligt vælge den anden løsning.

Hun er jo helt uden skyld i det, men må naturligvis være super irriterende.

//kim

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 00:09

Hej Morten, og velkommen til Skype-Smile

Har du/i prøvet at kontakte firmaet. Måske de har interesse i at få opdateret oplysningerne.

http://www.enkegaard.dk/salg/contact_us

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 01:29

Per Bendiksen | DEBEO.dk:
Har du/i prøvet at kontakte firmaet. Måske de har interesse i at få opdateret oplysningerne.

http://www.enkegaard.dk/salg/contact_us

Hej Morten.

Kontakt

Registrant
Handle:               CH11211-DK
Name:                 Carol Herring
Address:              4805 Park Street
Postalcode:           94588
City:                 Pleasanton
Country:              US
Phone:                +1 9254161716

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 01:33

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:06

Tusind tak for hjælpen! 

Jeg vil prøve de forskellige muligheder nu og se om de virker. Jeg krydser fingre. 

vh. Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Det hjælper ikke noget, du skal kontakte domæneklagenævnet ... jeg er dog ikke sikker på du har en sag med mindre at butikken specifikt udgiver sig for at være din mormor.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Det hjælper ikke noget, du skal kontakte domæneklagenævnet ... jeg er dog ikke sikker på du har en sag med mindre at butikken specifikt udgiver sig for at være din mormor.

Hej.

Det er lige hvad de gør.

På dk-Hostmaster er den oprettet 17.november 2015, og i deres OM OS skriver de:  Vores virksomhed blev etableret i 2008.

Domænenavn:

enkegaard.dk

DNS:

enkegaard.dk

Status:

Aktivt

Oprettet:

17. november 2015

Forside >  Om os

Om os: En Hjælpeløs Google oversætning

Vores virksomhed blev etableret i 2008.To 2015 er den vokset til en international online butik for at sælge sorter stilarter tøj til mænd og kvinder. Med den stigende af de ordrer, vi har tjent tusindvis af internationale kundernes tillid. Indtil nu er vores produkter i varmt marked i en masse lande, flere og flere nye og tilbagevendende kunder, som bruger vores hjemmeside for at opnå en beats by dre til lede mode tendens.

Vores virksomhed formål er at give dig en tryg og sikker måde for at købe Beats by Dre produkter, fra komfort i dit hjem eller forretning. Vi tilbyder gratis forsendelse, volumen og sæsonbetonede rabatter, og andre kampagner i løbet af året. Vi er i stand til at sende en ordre indenfor 12-24 timer.

Og Vores virksomhed vil aldrig lade dig i uvidenhed om status for din ordre. Gad vide, hvad der sker med din ordre, eller hvad tid din pakke vil blive leveret? Du kan bruge vores Online Order Tracking System 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen for at se, hvad den aktuelle status for din ordre er.

Mvh. Niels

Webdesign

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:01

Niels Madsen:
Det er lige hvad de gør.

Det er ikke det jeg ser nej ... Men altså, prøv domæneklagenævnet det er dem der håndterer den slags.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:03

Niels Madsen:

Mikkel Mikjær Christensen:

Hej.

Det er lige hvad de gør.

På dk-Hostmaster er den oprettet 17.november 2015, og i deres OM OS skriver de:  Vores virksomhed blev etableret i 2008.

,....

De skriver da intet om at de udgiver sig for at være nogen anden?

De skriver at startede i 2008 og det kan da sagtens være rigtigt. Du ved vel ikke hvornår deres forretning startede i US for jeg kan intet finde om deres forretning i US? Deres danske side er jo bare startet i 2015 , hvilket jo egentlig passer fint til deres tekst om at de er vokset til en international online butik..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)