Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms inkluderet i prisen (forhandling)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstiller mig det er en typisk problemstilling, så jeg håber der er nogen der har erfaringer med det, og kan komme med gode råd.  

Man forhandler en pris med en kunde (B2B), og går igang med at udføre det stykke arbejder som kunden efterspørger. Efter et stykke tid kommer man i tvivl om man fik specificeret at den pris man gav var uden moms. Man kigger sine dokumenter igennem, og ser at det ikke fremgår af aftalen.

Hvad gør man? Hvad er tommelfinger-reglen? Hvad er god skik? Sender man blot en fakturaen med det høje beløb og ser hvad der sker?

På forhånd tak 

p0dde

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I min verden er B2B priser altid excl moms, B2C altid incl moms

//Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Normalt er det kutyme at B2B priser er ekskl. moms.  Sende din kunde en faktura + plus, så må du jo se om der en indsigelse fra kunden.   

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man snakker B2B er priserne excl. moms :-)

Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svarene. 

Umiddelbart tænkte jeg at det er mit ansvar som sælger at gøre opmærksom på prisen på mit produkt. Det er godt at høre at det er kutyme at opgøre prisen ex moms. 

I mit tilfælde drejer det sig om at jeg sælger en it-konsulent-ydelse til en offentlig aktør. Vi er blevet enige om et antal timer og en pris pr. time.  

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :