Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms inkluderet i prisen (forhandling)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstiller mig det er en typisk problemstilling, så jeg håber der er nogen der har erfaringer med det, og kan komme med gode råd.  

Man forhandler en pris med en kunde (B2B), og går igang med at udføre det stykke arbejder som kunden efterspørger. Efter et stykke tid kommer man i tvivl om man fik specificeret at den pris man gav var uden moms. Man kigger sine dokumenter igennem, og ser at det ikke fremgår af aftalen.

Hvad gør man? Hvad er tommelfinger-reglen? Hvad er god skik? Sender man blot en fakturaen med det høje beløb og ser hvad der sker?

På forhånd tak 

p0dde

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I min verden er B2B priser altid excl moms, B2C altid incl moms

//Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Normalt er det kutyme at B2B priser er ekskl. moms.  Sende din kunde en faktura + plus, så må du jo se om der en indsigelse fra kunden.   

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man snakker B2B er priserne excl. moms :-)

Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svarene. 

Umiddelbart tænkte jeg at det er mit ansvar som sælger at gøre opmærksom på prisen på mit produkt. Det er godt at høre at det er kutyme at opgøre prisen ex moms. 

I mit tilfælde drejer det sig om at jeg sælger en it-konsulent-ydelse til en offentlig aktør. Vi er blevet enige om et antal timer og en pris pr. time.  

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt menes der altid excl. moms. Når det er sagt er det alligevel en god ide at specificere under forhandlingerne hvorvidt prisen er med eller uden moms. Ellers kan du risikere at de gør indsigelse, og du derfor får en for lav pris. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

p0dde:
Umiddelbart tænkte jeg at det er mit ansvar som sælger at gøre opmærksom på prisen på mit produkt

Naturligvis er det dit ansvar at gøre opmærksom på om prisen er inkl. eller  ekskl. moms.  Så gør det til en vane altid at skrive det i dine tilbud / aftaler, så undgår du  tvister og sure kunder. 

 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er en uskreven regel at B2B altid er ex moms.

Men du bør for god ordens skyld skrive det på tilbudet fremover.


Der var engang en sag omkring et supermarked, der ikke skrev +pant på deres sodavandspris.
En KÆMPE storm i et glas vand. - Men jeg mener at kunden fik medhold.
Så skriv dig ud af alt hvad du kan, det er bedst :)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Send den ex. moms og der kan ske 4 ting.

1 - Kunden regnede også med det var eks moms og betaler gladeligt

2 - Kunden troede faktisk at det var inkl moms, indser at det er deres egen fejl når det er b2b og betaler derfor alligevel, men beder om at få nedsat prisen til næste gang

3 - Kunden troede faktisk at det var inkl moms, synes ikke det er deres egen fejl, men betaler surt, og beder om at få nedsat prisen til næste gang

4 - Kunden troede faktisk at det var inkl moms, synes ikke det er deres egen fejl, og beder om en ny faktura (som du selvfølgelig sender).

Send den inkl. moms og der kan ske 2 ting

1 - Kunden troede det var eks moms, betaler gladeligt, og glæder sig over besparelsen

2 - Kunden troede det var inkl. moms, og betaler gladeligt.

Så du har intet at tabe men alt at vinde ved at sende ex. moms - brokker de sig retter du det jo bare

(gælder selvfølgelig kun fordi det er b2b hvor det normalt er ex. moms - havde du handlet b2c ville ovenstående være for frækt og at udnytte folks godtroenhed)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)