Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkt idee

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Situation

Har tænkt på at en tablet er begyndt at blive billig.

Harlnyborg 300-500.

Ideen er at i restauranter i stedet for menukort, så får folk en tablet.

Til at se menu og til at bestille.

Om 1 1/2 år skal jeg til at skrive mit speciale kandidat i datalogi, så kunne jeg bruge en tid på at udvikle denne ideer til noget der måske kunne sælges.

Kræver kun lidt app programmering og en eller anden server opsætning

 Inden folk komme med argumentet at en harlnyborg tablet er langsom som lort, enig men når den er startet og appen er startede, hvilket skal gøres engang er der ingen problemer.

Hurtig gæt på pris for dette produkt:

30 tablets 12000

1 computer og nogle router kabler og sådan noget

16000

Software laver selv.

+ hvad jeg ønsker at tjene

Hvad mener folk :

Findes produktet allerede (hvorfor en prisklasse ligger det i)

Er der et marked for det

Er rigtig glad for kritik.

Tilmeldt 26. Jul 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du at man bestiller på tablet og får sin mad serveret på sit bord uden at skulle snakke med tjenere. 

Så synes jeg at det er en god ide uden at vide noget om det :D

- Anders

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens426:
Findes produktet allerede (hvorfor en prisklasse ligger det i)

Jeg oplever indimellem at restauranter bruger det her i USA. Nogle gange er det som tablet, nogle gange er det mere som en terminal med kortlæser så man kan betale når man er færdig. 

Der er stadig tjenere, men i nogle tilfælde bliver de lidt overflødige hvis ikke de yder en top service. Nogle steder (eks. Chili's) er det næsten som om tjenerne yder bedre service efter at man har fået mulighed for at bestille/betale selv, da de jo i høj grad lever af drikkepenge. 

Som kunde synes jeg det er fint nok når jeg spiser på en familierestaurant, men det virker lidt forkert når jeg får stukket en iPad i hånden på en lidt bedre restaurant.

Fra Bramming
Tilmeldt 15. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også arbejdtet lidt med tanken om sådan det produkt/ydelse til restauranter, jeg vil bare mene at målgruppen istedet skulle være de mere fine spisesteder, og derved gøre tableten mere informativ om menuerne på hver enkelte restaurant.

Da jeg selv arbejder i fødevarebranchen, har jeg bare ikke selv kunne se mig vejen igennem programmeringen og det tekniske i det.

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ked af at evt. skuffe dig, men det findes allerede. Her i London har jeg allerede nu set det på et restauranter. Alt dette sagt, så hader jeg det. Jeg synes det er super hyggeligt at snakke med tjenere etc., så jeg synes det er en forfærdelig idé - jeg kan lige så godt være ærlig.

Jeg ved også, at jeg bestemt ikke er den eneste med den tankegang. ;)

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
jeg vil bare mene at målgruppen istedet skulle være de mere fine spisesteder,

Når jeg spiser på finere spisesteder forventer jeg en super betjening og vejledning af tjeneren. Tjeneren skal præsentere mig for mulighederne, hvad der gør retterne specielle, hvilke vine han/hun kan anbefale til maden etc. Bedre restauranter har jo som regel også et meget begrænset menukort, dog måske en længere vinmenu. 

Jeg spiste på en ret ok restaurant i Las Vegas i oktober, da jeg var der ifm. min fødselsdag. Jeg blev noget overrasket over at få udleveret en iPad af tjeneren. Jeg brugte den heller ikke, jeg ville hellere have tjenerens anbefalinger.

Der hvor jeg ser fordelen er på familierestauranter hvor der måske er en menu på 10 sider, med alt fra burgere til pasta. Jeg tager indimellem på en familierestaurant der hedder Red Robin, de har alt muligt, men burgere er deres specialitet. Der synes jeg at det er fedt nok at jeg kan bestille refills af drikkevarer, bestille ekstra appetizers, evt. bestille dessert og så ellers betale direkte på terminalen med mit kreditkort når jeg er færdig. Jeg er der bare for at få noget at spise, og ikke for at få en oplevelse.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Jens

Det lyder som en spændende idé, og jeg tænker at den ret teknisk er simpel at lave. Måske blot med en kiosk løsning på en Android template med en "webshop" nedenunder.

Hvis jeg var dig ville starte med at få købt en tablet af den slags du tænker, og så få lavet nogle flot designede sidere der viser funktionaliteten, og så tag den med ud til nogle restauranter og få deres feedback på ideen.

Om dit marked som er Familie restauranter er high-end, vil jeg ikke lige tage stilling til her - det finder du ud af ved at spørge dem. Men så udgangspunkt hælder jeg nok til at give Carsten ret her - men som sagt det er antagelser, du er nødt til at komme ud og teste det på markedet.

Held og Lykke med projektet

//Morten

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har prøvet at komme med nogle ulemper - og er nået frem til, at hvis man gerne vil bestille en burger uden ketchup men gerne med mayonaise og ekstra løg - så skal man jo have mulighed for dét.

Fordelen kunne være, at man netop kan sammensætte sit måltid som man ønsker - kokken behøver ikke længere deffinere menuen. (Et logisitisk mareridt for køkkenet, men sikkert sjovt for kunderne).

Men den store ulempe er nok 'følelsen'. Hvis du bestiller mad på en ipad på en restaurant - så kan du næsten lige så godt gøre det derhjemmefra og få maden bragt. Når folk går på restaurant er det jo for at møde nogle mennesker og få en 'analog' oplevelse. Det ville svare til at gå i teateret og få udleveret en ipad, man så kunne se stykket på. Det er jo ikke dét det handler om. Her vil man have rigtige levende mennesker på scenen.

Men når der en dag kommer interaktivt, dynamisk 'papir', så tror jeg det også bliver en del af menukortet i fremtiden - men ikke på bekostning af betjening og service.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange restauranter tjener lidt ekstra på at kunderne ikke sammentæller total prisen når de bestiller, med en tablet og webshop i hånden vil du logisk vise dem priserne sammentalt, eller det vil kunden måske forvente, og det kan godt bremse for lidt mersalg.

I nogle fastfood og semi-fastfood segmenter kan det da være sjovt, men det lidt mere rigtige restauranter tror jeg ikke du får med på ideen.

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det satte lige nogle tanker igang hos mig :) Jeg ser også gode muligheder for at give noget storytelling til brugerne som fx kødets oprindelse, hvilke råvarer der bliver brugt, hvordan de behandler råvarerne, kalorier/indhold. Dette kunne også præsenteres som video klip eventuelt uden lyd for ikke at genere sidemanden. Derudover kunne man lave noget interaktivt hvor børn selv kunne "bygge" deres burger. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)