Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man fratrække indkøb når man ikke er momsregistreret

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man fratrække indkøb i sin indtægt før man opgiver beløbet som overskud af virksomhed, når man er cvr. registreret men ikke er momsregistreret. Jeg tjener under 50.000 på 12 mdr. men har udgifter i forbindelse med jobbet, kan man trække dem ud af indtægten før man opgiver reststen til skat ? og skal det være med eller uden moms når man ikke skal betale moms.?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 15:16

Ja, du kan trække udgiften fra, men selvfølgelig ikke momsen. Hele indkøbsprisen inkl. moms trækkes fra. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 15:47

Husk på at du max må omsætte for 50.000 DKK indenfor en periode på 12 måneder før du skal moms registreres.   Husk at der er stor forskel på omsætning og indtjening.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41

Connie Nielsen:
eg tjener under 50.000 på 12 mdr. men har udgifter i forbindelse med jobbet, kan man trække dem ud af indtægten før man opgiver reststen til skat ? og skal det være med eller uden moms når man ikke skal betale moms.?

1 - udgifter i forbindelse med jobbet?  Altså det skal jo være udgifter som hænger helt sammen med at ha indtægten i det PMV, ikke andre udgifter der ikke kun tages for at få skaffet lige den indtægt
(det vel må være PMV du driver når du skrive ikke momsregistreret og noget med under 50 t)

2 - ja du kan trække dem fra - så længe du trods alt driver det med overskud for øje samlet - ellers kan det give problem

3 Som ikke momsregistreret er det altid bare hele beløbet som udgift - ikke momsfradrag naturligvis

4 Tjener 50.000 skal hedde- omsætter- og tilmed gælder det, at du SKAL momsregistreres når det er ÅBENLYST at du vil komme til at omsætte over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode frem og tilbage

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05

Tak

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07

Hvad forskel er der på indtjening og omsætning ? Hvad jeg tjener som massør er vel en omsætning eller er det en indtjening når det er på timeløn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:43

Indtjening ved jeg ikke hvad er som ord faktisk- men der er forskel på tjener = overskud og omsætning = samlet salg

En massør kan sælge sine tjenester for 55.000 kr , men efter lokaleleje, olie og hvad ved  jeg, have overskud på 30.000 kr

Momsgrænsen går efter omsætning - åbenlys viden om 50.000 kr inden for enhver 12 mdr periode. Udgifter fratrækkes altid direkte indtægter som de er taget for at få, dog uden registrering, vil man ikke skulle forvente et minus resultat som giver fradrag i anden personlig indkomst.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)