Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en ærlig person til at stå som direktør for mit ApS, idet jeg selv er i RKI.

Side 8 ud af 8 (78 indlæg)
Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Glädelig  jul dig dig ogsaa - Men vi er absolut ikke enige -

Vi repräsenteret nok 2 vidt forskellige indgangsvinkler til business - Og der var ogsaa mange byggevirksomherer der ikke klarede krisen. Din vurdering er negativ - men du kender naturligvis heller ikke hele historien.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 11:44

Viggo Peetz:
Vi repräsenteret nok 2 vidt forskellige indgangsvinkler til business

Kære Viggo,

Vi kender ganske rigtigt ikke hinanden. Jeg ved ikke, hvad du mener med indgangsvinkler? Men jeg har siddet som professionel bestyrelsesformand i både store og små virksomheder i de sidste mange år.

Og min eneste og mest fornemme opgaver er at være negativ Big Smile Så lærer ledelsen nemligSmile 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:
Og min eneste og mest fornemme opgaver er at være negativ Big Smile Så lærer ledelsen nemligSmile 

Sikke da en sørgelig indstilling at have til en bestyrelses post. Så bliver man da helt glad for at det trods alt er muligt at udskifte en bestyrelse med folk der har lidt større Visioner.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 12:52

Michael:
Sikke da en sørgelig indstilling at have til en bestyrelses post. Så bliver man da helt glad for at det trods alt er muligt at udskifte en bestyrelse med folk der har lidt større Visioner.

Jeg tror det er den forkerte tråd, at debattere bestyrelsens virke. Jeg kan dog udrede, at du ikke anvender en professionel bestyrelse, såfremt det er din mening om mit indlæg.

En bestyrelse skal ikke have visioner - det skal ledelsen. Men bestyrelsen skal sikre, at disse visioner kan blive til virkelighed uden at alt sættes over styr. Det er bestyrelsens arbejde!Big Smile  

Rigtig glædelig jul. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg vil nok mene bestyrelsens fornemste opgaver er at ansætte og - fyre - direktøren. Det fungerer naturligvis ikke i selskaber hvor ejer er direktør - og måske tilmed nogen gange medlem af bestyrelsen. Det er en uskik at ha ejer og direktør med i bestyrelsen - ja faktisk er bestyrelser ikke helt alm. bestyrelse i selskaber med sammenfald af ejer og direktør

Derudover skal bestyrelsesformanden, under normale forhold (og jeg har som også været formand både i DK og i flere andre lande) - gennemgå strategi med direktøren og ledelsen sammen med resten af bestyrelsen, og derunder helt givet også kunne agere djævlens advokat og være skeptisk overfor ledelsens planer + sikre kontrol apparatet i forhold til både salgs og økonomi opfølgning -  MEN - så sættes linjen jo altid i fordragelighed og enighed, for ellers skal der skiftes ud, på direktør eller bestyrelsesniveau.

Derefter er formandens vigtigste opgave, at have jævnlig POSITIV kontakt med direktøren og virke som støtte og sparringspartner, først og fremmest for direktøren. Hvor resten af bestyrelsen er med på f.eks 4 årlige møder, så har formand en klart jævnligere god kontakt med direktøren.

Egentlig negativ eller misstemning mellem en formand og en direktør kan slet ikke fungere ordentligt. Så længe de er udnævnt/ansat, så skal de være tætte og ha positivt forhold og direktøren skal kunne se formanden som en støtte, mere end som en bussemand.

Nå vi kom da godt rundt i denne tråd - God Jul

venligst John Hannover

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 13:18

John, vi er helt enige. Mit ordvalg kom mest som et humoristisk svar til Viggo. Vinden tog dog min kommentar med sig i en hel anden retning. Glædelig jul. Jeg vil tilbage til familien:-)

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:10

Der givver jeg dig fuldständig ret - Jeg vil nu hellere kalde det "At stille spörgsmaal ved "alt".

Men for at väre i saa mange bestyrelser - maa du vel have erfaring fra "det virkelige" forretningsliv? Selv have etableret og eller ledet firma(er)

Jeg täker paa en bemärkning - Tro ikke for meget paa ale de raadgivere - for hvis de er saa "kloge" hvorfor har de saa ikke straalende virksomhed(er)?

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:00

Hej Anne - Dorthe

Se min side www.tryus.dk hvor du kan se min profil og kontakt mig gerne for en dialog :-)

Mvh :-)

Gert Fleron

Side 8 ud af 8 (78 indlæg)