Per Bendiksen | DEBEO.dk:
Eller at man kan købe et eksisterende IVS, med tilhørende konto. Og så skifte navn eller lignende -
Det må simpelthen være muligt at få nogen til at stifte en erhvervskonto og at denne så sælges, videregives på en en måde via en slags ejeraftale.
bankerne registrerer alle ledelses/ejer/direktør ændringer og opsiger kontoen hvis det er en RKI der stifter. OM det er rimeligt skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Jeg er i alle fald glad for, at jeg selv bestemmer om jeg vil handle med alle - eller ikke - så jeg tror kun det kan løses hvis staten garanterer - for bankerne kan i høj grad tabe, tilmed mange penge på en erhvervskonto uden lån
Den med en stifter og sælger videre?? Jamen hvis der er en der vil garantere/kautionere for personen der står i gældsregister, så tager bankerne da imod -
Hvis det er stråmand for at ingen skal opdage, at Petersen nu igen er igang med selskab folk skal tabe på, og kun vil stille 1 krone til rådighed selv, så forstår jeg modstanden helt.
Sålænge man kan beskytte sin egen risiko helt, med 1 kr i kapital, så er det godt der er nogen der holder lidt øje med ejer og direktør. Egentlig ser jeg det lidt sundt, at man ikke bare kan drive selskab og kun ville sætte 1 krone på spil, uden at banker og kreditorer og andre måske stiller spørgsmål hvis ejer eller direktør er kendt fra RKI - men det kan der være delte meninger om. D
Jeg ved man kan havne lidt uskyldigt i RKI - men ofte har man nu selv haft en rolle, Jeg synes det ville klæde banker at bruge tid på lige at se, om det er rent uheld - kundes konkurs, eller om man selv har været for letsindig, men ellers holder jeg med fri virksomhed for private selskaber, inkl. banker
vh John H