Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en ærlig person til at stå som direktør for mit ApS, idet jeg selv er i RKI.

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Super links/svar.  Har aldrig set det i den sammenhæng.  Takker.

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:39

Til Kenneth =

Interessant - sket meget siden jeg forlod DK 2002-04 - jeg har som dig väret turen igennem ogsaa dengang og endte med et särdeles mindre men sundt firma - og management buy-out 2007 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 14:30

Men for lige at vende tilbage til det som der blev spurgt om.

Og problematikken omkring stiftelse af erhvervskonto som RKI-registret.

Er det så ikke noget med at det teknisk set godt kan lade sig gøre at anvende en privatkonto til et selskab?

Det er vist ikke at anbefalde, men muligheden skulle være der, ved at man laver en 3. mandsindberetning, så det er tilladt at køre selskabets økonomi over privatkontoen, der er tilknyttet ens CPR-nummer ?

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 15:35

Derudover så kan det da simpelthen ikke passe at banker og inkassofirmaer nu har fået då meget magt, at det begrænser nye virksomheder i at blive stiftet.

Jeg kunne forstå hvis det skulle lånes penge osv.
Og det "risiko" som bankerne har nu, syntes jeg ikke virker uoverkommelig for dem.

Det må simpelthen være muligt at få nogen til at stifte en erhvervskonto og at denne så sælges, videregives på en en måde via en slags ejeraftale.

Eller at man kan købe et eksisterende IVS, med tilhørende konto. Og så skifte navn eller lignende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36

Per Bendiksen | DEBEO.dk:

Eller at man kan købe et eksisterende IVS, med tilhørende konto. Og så skifte navn eller lignende  -
Det må simpelthen være muligt at få nogen til at stifte en erhvervskonto og at denne så sælges, videregives på en en måde via en slags ejeraftale. 
bankerne registrerer alle ledelses/ejer/direktør ændringer og opsiger kontoen hvis det er en RKI der stifter. OM det er rimeligt skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Jeg er i alle fald glad for, at jeg selv bestemmer om jeg vil handle med alle - eller ikke - så jeg tror kun det kan løses hvis staten garanterer - for bankerne kan i høj grad tabe, tilmed mange penge på en erhvervskonto uden lån

Den med en stifter og sælger videre?? Jamen hvis der er en der vil garantere/kautionere for personen der står i gældsregister, så tager bankerne da imod -

Hvis det er stråmand for at ingen skal opdage, at Petersen nu igen er igang med selskab folk skal tabe på, og kun vil stille 1 krone til rådighed selv, så forstår jeg modstanden helt.

Sålænge man kan beskytte sin egen risiko helt, med 1 kr i kapital, så er det godt der er nogen der holder lidt øje med ejer og direktør. Egentlig ser jeg det lidt sundt, at man ikke bare kan drive selskab og kun ville sætte 1 krone på spil, uden at banker og kreditorer og andre måske stiller spørgsmål hvis ejer eller direktør er kendt fra RKI - men det kan der være delte meninger om. D

Jeg ved man kan havne lidt uskyldigt i RKI - men ofte har man nu selv haft en rolle, Jeg synes det ville klæde banker at bruge tid på lige at se, om det er rent uheld - kundes konkurs, eller om man selv har været for letsindig, men ellers holder jeg med fri virksomhed for private selskaber, inkl. banker

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:56

Jeg mener at firmaer og personer der yder kredit er selv ansvarlige for at undersöge soliditet!

Hvis en nystifter handler kontant saa er problemet vel kun hvis paadrager sig ansvar i forbindelse med en ydelse og det skal da väre muligt at gardere sig i selskabsform.

Dem der handler hos saadan er selv ansvarlige for at undersöge om der er riisiko, og om hvilke garantier der kan opnaas.

Alt andet er "börnehave"

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 19:53

Det jo lidt forskelligt hvordan man ser på RKI.

Jeg syntes ofte at det bliver misbrugt som "magtmiddel" af inkassoselskaber.

Men jeg køber ikke helt den med at banken opsiger erhvervskonto, hvis en RKI-registreret overtager.

Jeg må nok hellere grave lidt dybere i det her.
For der nå være en løsning.

Ikke at jeg har brug for det. Men bryder mig ikke om at folk skal fratages muligheder. Der skal som John er inde på kigges på omstændighederne

Jeg kan have en million på kontoen og have god økonomi.. - men grundet en uoverenstemmelse med en kreditor kom man i RKI. Og så skal hele ens liv og muligheder "ødelægges".

JEG syntes ikke at det er i orden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08

Jeg kan have en million på kontoen og have god økonomi.. - men grundet en uoverenstemmelse med en kreditor kom man i RKI
Nej dog det er jo totalt misforstået. - Man er da kun i RKI fordi man skylder en masse penge væk og alt man ejer kan i princip tages af dem man skylder penge - også pant i ens anparter i IVS osv.

Du kan ikke ha masser af penge og være i RKI - det er en total misforståelse for så beder kreditorerne retten hurtigt hente de penge, så du får betalt alle.

Det er ikke en uoverensstemmelse man kommer i RKI for - det er fordi der er DOM for at man skylder penge bort og man ikke har penge at betale med og det er store beløb vi taler om - og der er jo så nogen der har tabt pengene rent faktisk - banker - det offentlige - ansatte  og folk der har ydet kredit. Det er jo ikke matador penge

vh John Hannover

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 23:25

Ja der kan gøres udlæg i bil, ejendom og stort set alt muligt andet af værdi.

Men mig bekendt (og du må gerne komme med en GOD kilde på modsatte), at man kan tvinges til at betale, til trods for at man har pengene på bogen. - heller ikke i fogedretten.

Mit eksempel var dog måske lidt løst. For har man en million og skylder 20.000 væk, ville man nok få det ud af verden.

Og jo, der er ingen bagatelgrænse.
Jeg har en kammerskjuk, der skyldte er forsikringsselskab 235kr
- ca 800 efter inkassogebyr. Og det resulterede i en RKI-registrering.
Så det er ikke kun store penge der er tale om. Man almindelige danskere havner i disse kattepiner, fordi inkassoseæskaber registrerer først, og spørger bagefter..

Og det er DET som jeg finder for dårligt..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51

Ja der kan gøres udlæg i bil, ejendom og stort set alt muligt andet af værdi.
Men mig bekendt (og du må gerne komme med en GOD kilde på modsatte), at man kan tvinges til at betale, til trods for at man har pengene på bogen. - heller ikke i fogedretten.
nu må du holde op Big Smile Du sovser helt rundt - selvfølgeligt kan kongens foged da tage penge på bogen og gør det da langt inden noget som helst andet. Hvad lever du i for en verden mon. 

Du må ikke tro jeg bruger tid på dokumentation af sådanne selvfølgeligheder - og du aner intet om RKI når du siger fogeden ikke kan tage kontanter og penge på "bogen" (han kan ikke tage dem der er syet ind i madressen eller gravet ned - men det anser for usympatisk mod de som faktisk har dom for, at de har penge til gode.

For at noget skal registreres skal der være dom - i det åbne register.

Så er der et lukket register som også har skarpe krav OG ingen andre kan se registreringen http://www.ret-raad.dk/blog/hvornaar-maa-en-virksomhed-registrere-skyldnere-i-rki 

Man kan kun ses af andre - banker osv i RKI hvis der er dom og hvis man ikke har haft penge eller værdier kongens foged kan tage - og så har kreditorer hele tiden ret til at hente deres tilgodehavende via fogeden - fra bogen, kontanter, anparter - guld og alt der har værdi nok, til at gøre det anstrengelsen værd

Inkassoselskaber registrerer ikke først og spørger bagefter og du må nok bare sætte dig mere ind i ting 

vh John H

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)