Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger job indenfor kreative fag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger job indenfor kreative fag, nærmere betegnet fotografi, video/film, reklame osv. - gerne fotografiske opgaver samt redigeringsopgaver, men  bredere organisatoriske opgaver er også en mulighed så længe virksomhedens kerneprodukter er indenfor ovenstående brancheområder.

Jeg er uddannet cand.psych. med speciale i organisationspsykologi/arbejdspsykologi og erfaring med kvalitativ markedsanalyse ønsker at bevæge mig over i mere kreative arbejdsområder. Deltidsansættelse og arbejde i København foretrækkes.

Send gerne en email for yderligere oplysninger.

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 12:21

Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:58

Du har bestemt en interessant profil, desværre kan jeg ikke ansætte dig. Med den erfaring du har, bør det ikke være svært at finde job.

Mange hilsener kunstnerisk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:29

Jeg har arbejdet indenfor de krative fag hele mit liv - først som fotograf i nogle år, herefter som musikproducer i 15 år, og nu online markedsføring. Og er var et par ting, der slog mig da jeg læste dit indlæg ...

Hvis ikke du har erfaring endnu, indenfor det kreative område du vil arbejde med, så skal du nok regne med at komme til at arbejde gratis i en periode. Sådan fungerer det i høj grad i den kreative branche - specielt hvis du vil arbejde med og for de bedste. Og netop det at arbejde for og med de bedste er afgørende vigtigt for, ens videre karriere. Det svarer lidt til forskellen på en kok der er trænet hos en 3 stjernet kok og en der har stået på f.eks. Jensens Bøfhus og varmet frysevarer.

Indenfor enkelte områder - som teater og film, har der endda været steder, hvor foilk ligefreme betalte for at få lov til at arbejde. Dette siger jeg ikke for at skræmme dig, men blot for at fortælle, hvor hård konkurencen og offerviljen er i de brancher.

Jeg tror også du vil få meget svært ved at komme ind de fede steder, hvis du kræver kun at arbejde halvtid. Jeg kender ingen, inklusiv mig selv, som har klaret sig i den branche uden at arbejde mindst dobbelt tid. Det er virkelig en branche hvor folk knokler som besat, for at nå deres mål, og hvis du ikke knokler ligeså meget, vil du hurtigt falde igennem.

Det sidste jeg vil sige er, at kreative jobs er ikke noget man "søger" - det er noget man "tager". Tag ud, mød op, vis dig og sig: Her er jeg - lad mig vise hvad jeg kan. Opsøg de bedste i branchen og pres på for at komme ind. Der er 1000 andre der også prøver for hvert eneste fede kreative job, og det er ikke dem fra flinkeskolen, der sidder nede bagved og skriver pæne ansøgninger der vinder :)

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 15:01

Tak for dit indlæg, kunstnerisk. Jeg er sikker på, jeg finder job, det er bare spørgsmålet om hvor længe der går, og hvor meget, jeg skal prøve, og hvad min løn bliver.

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 15:03

Tak Mikkel deMib Svendsen for dit fyldige indlæg. Jeg har arbejdet som konsulent for bl.a. the New York Giants og Calvin Klein (begge i NY og NJ, USA) , hvor jeg henholdsvis har arbejdet med psykologiske profiler og outplacement – to navne, der plejer at imponere, når jeg nævner dem. Jeg er 38 år og forstår, det du skriver. Den slags jobs hænger ikke sædvanligvis på træerne, og det er nødvendigt at være opsøgende. Det er dog ikke aktuelt, at jeg kommer til at arbejde gratis. Det er heller ikke nødvendigt for jeg er sikker på, at der findes job, hvor jeg kan anvende mine nuværende kvalifikationer.

Jeg har flere bud inde, og er specielt varm på et af dem. Intet er dog sikkert endnu så jeg er stadig interesseret i at høre nærmere fra potentielle arbejdsgivere/samarbejdspartnere.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)