Jeg kan se, at mange selskaber på Proff og andre tjenester skjuler nettoomsætningen og kun viser bruttoresultatet.
Jeg kan ikke helt finde ud, at om jeg bør gøre det samme. Kan nogen kort skitsere fordele og ulemper ved henholdsvis at vise og ikke vise?
Og hvad gør man helt konkret, hvis man ikke ønsker at vise – kan man gøre det med tilbagevirkende kraft, eller er det kun for fremtidige indberetninger?
Alt efter hvad ens virksomhed arbejder med, så kan der være for og imod at vise omsætningstallene.
Hvis man har få kunder og et par af dem udgør en stor del af ens omsætning, så kan det gøre ens virksomhed såbar i forbindelse med forhandling af tilbud og lignende.
For hvis kunden kender ens omsætningstal og derved ved at de f.eks. står for 46,82 % af din virksomheds omsætning, så har de fat i den tykke ende af torvet når der f.eks skal forhandles timepris.
Så vidt jeg ved er det for sent at rette det, da regnskabet allerede er offentliggjort.
Normalt indberetter man ikke omsætningstallene i det officielle regnskab og derved kommer de ikke med i diverse offentlig tilgængelige databaser (Proff, CVR m.fl.). Når omsætningstallene er med i regnskabet, så kommer de også med i disse batabaser. Så jeg tror ikke at du kan få slettet det på bagkant - men det kan være jeg tager fejl.