Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af anparter til kurs 0 muligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit holdingselskab ejer 1/3 af et ApS som jeg ønsker at trække mig ud af.
Dette selskab har en indskudskapital på 50.000 som i dag er investeret i aktiver i selskabet. Der er ikke likvider i dette selskab af nævneværdig art.

Kan jeg lovligt og uden problemer med SKAT, overdrage min del af selskabet, til de andre parter - eks. sælge til kurs 0 ?

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Duvald:

Kan jeg lovligt og uden problemer med SKAT, overdrage min del af selskabet, til de andre parter - eks. sælge til kurs 0 ?

Hvad er der er egenkapital i datterselskabet? For selve anparterne kan ikke uden videre overdrages/sælges til kr. 0 hvis ellers de ellers udgør en værdi, det vil være formueforskydning som Skat ikke accepterer uden videre.

 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Egenkapitalen i det ApS jeg ønsker at trække mig fra er 50.000 som i dag ligger som aktiver, ikke likvider.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Hvad er der er egenkapital i datterselskabet? For selve anparterne kan ikke uden videre overdrages/sælges til kr. 0 hvis ellers de ellers udgør en værdi, det vil være formueforskydning som Skat ikke accepterer uden videre.

 

sikker på det. Jeg mente, at mellem rene 3. parter, måtte man sælge til det man nu en gang blev enige om var værdien. Ofte kan der måske være en værdi rent teknisk, men hvad hjælper det for en unoteret aktie, hvis ingen vil købe den. Så vil man ofte skulle sælge indbyrdes til noget andet end værdien, f.eks. 0 kr for at komme ud af selskabet. 

Mellem rene tredieparter (ikke famileforbundne ejere) mener jeg ikke skat blander sig i prisen normalt - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg mente, at mellem rene 3. parter, måtte man sælge til det man nu en gang blev enige om var værdien. Ofte kan der måske være en værdi rent teknisk, men hvad hjælper det for en unoteret aktie, hvis ingen vil købe den. Så vil man ofte skulle sælge indbyrdes til noget andet end værdien, f.eks. 0 kr for at komme ud af selskabet. 

Mellem rene tredieparter (ikke famileforbundne ejere) mener jeg ikke skat blander sig i prisen normalt - 

Det er jeg ikke uenig i, hvis en værdi efter "armslængde-princippet" er lig kr. 0, ja så kan den også overdrages/sælges til denne værdi.

 

Alle spørgsmål om skattemæssig prisansættelse drejer sig som regel også om der er tale om "rene" tredjeparter eller ej

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I dette tilfælde er der tale om rene 3. parter

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Daniel Duvald:

I dette tilfælde er der tale om rene 3. parter

hvis 0 kr så er det bedste du kan få - så vil du kunne overdrage til 0 kr. Husk ændringer evt ejeraftale og i off ejerrgister omg efter. Jeg går ud fra, du er med på det er selskaber vi taler -IVS og ApS f.eks. og ikke udtræden af et I/S som er det eneste jeg lige kan se dig som medejer i hos CVR

Der skal du deltage i resultatet frem til du udtræder - og skatte af resultatet frem til det - og så kan de øvrige forsætte - med mindre der kun er EN tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et ApS. Jeg er ikke medejer personligt, men gennem et holdingselskab :-) Og tak for svar :-)

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er så om kurs 0 ikke er udtryk for en gave og dermed ikke et salg...... Her er der ikke tale om at der forligger en modydelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Duvald:
Det er et ApS. Jeg er ikke medejer personligt, men gennem et holdingselskab :-) Og tak for svar :-)
ja så er det ikke dig der personligt sælger jo - og så er jeg enig med Whiskeys svar - det komplicerer klart. 

Var du medejer og skulle sælge anparterne som person og kunne du ikke få mere end det aftalte 0 uanset hvad og ville UD - så kunne 0 fungere, men her bliver det mere kompliceret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)