Kære Aminoer Jeg har fået anbefalet Danløn herinde på Amino og har før fået rigtig fin hjælp til de spørgsmål, der er opstået undervejs. Nu er jeg kommer godt i gang med Danløn, men har et par spørgsmål til selve udbetalingen, som jeg håber nogle erfarne Danløn-brugere kan hjælpe mig med Mit lille ApS og jeg selv (medarbejder og ejer) er nu oprettet I Danløn. Med Nets-aftale, eIndkomst og integration med regnskabsprogram. Der er kun mig i selskabet, og jeg har ikke fået løn før. Selskabet tjener penge, og der er plads til at udbetale en løn på 50.000 kroner for hele året 2015 med udbetaling her til december. Jeg har sat følgende op: Medarbejder: Periode: Måned bagud, Ansættelsesdato: 27 oktober 2014 (selskabets start), Ferieordning: Ingen, Feriepengemodtager: Eget feriekort (ikke ACF), Feriedage pr. år: 0. Lønberegning: Normtimer: 160 timer, gage 50.000 kroner, personligt tillæg: 0, ugeløn/14 dages løn: 0, kørselstilskud: 0. Spørgsmål til lønafregning: Betyder det noget, hvad jeg skriver i normtimer? Kunne jeg ligeså godt have skrevet 1000 timer for hele perioden(01.01.2015-31.12.2015), hvor jeg har arbejdet i selskabet og som lønnen jo faktisk dækker for? Lønafregning: Lønperiode fra 01.12.2015-31.12.2015. Ingen krydser i felterne. Jeg ville egentligt helt sætte lønnen for hele 2015, som jo er mest retvisende, men det brokker systemet sig lidt over. Er det fint nok kun at tage for én måned? Hvis alt dette er korrekt er næste step at klikke ”videre til kontrol” og ”videre til bogføring”. Hvis det ser rigtigt ud er næste knap ”bogfør lønafregning”, som jeg endnu ikke har turde trykke på. Er det rigtigt forstået, at når jeg trykker på den, så sørge Nets selv for at trække pengene på firmaets konto og indsætte dem på min private konto, til A-skat og AM bidrag og til Danløn selv (15 kroner for en lønseddel)? At alt kører automatisk, og jeg således skal ikke gøre mere i denne omgang i forhold til løn. Sidste ting: Jeg kan se, at systemet siger, at A-skat og AM bidrag først er til disposition den 19.01.2016. Hvordan kan det være, når min løn er til disposition den 30.12.2015? Altså, hvad skyldes forskellen? På forhånd 1000 tak for hjælpen. /Lasse |
Sidste ting: Jeg kan se, at systemet siger, at A-skat og AM bidrag først er til disposition den 19.01.2016. Hvordan kan det være, når min løn er til disposition den 30.12.2015? Altså, hvad skyldes forskellen?
Skyldes sidste dag for indberetning af A skat er den 19/1 2016.