Jeg leder lidt efter nogle freelance hjemmesider, hvor det er realistisk at få fat i opgaver. Jeg kender til Elance.com og Freelancer.com, men begge bliver man konstant underbudt af indere eller på en anden måde er de bare bedre til at sælge det, jeg ved det ikke - formentlig er det også mig, der ikke ved nok om, hvad jeg lige skal slå mig på for at sælge mig godt nok :-) Det jeg mangler er blot nogle tusinde kroner ekstra om måneden på små opgaver, der kan løses på 1-2 dage for at supplere min indtægt indtil den er mere stabil med de større projekter jeg arbejder på. Jeg er ikke så kræsen for, hvad det er så længe det er mindre opgaver. Jeg kan alt inden for webudvikling med 20 års selvlært og uddannet erfaring samt programmere applikationer, patterns, user experience osv osv. Jeg har også flere års erfaring i kundeservice/IT Support og teknisk support. Så det er ikke det på det tekniske jeg mangler noget, det er på punkterne med at finde de rigtige kanaler til at finde nogle mindre opgaver samt, hvis I har nogle gode eksempler på, hvordan jeg skal sælge mig bedre :-) Send mig gerne noget inspiration til LinkedIn og portfolio hjemmesider og helst fra jer der benytter jer af udviklere og ikke selv udvikler, da I jo er målgruppen jeg vil finde. Jeg er i øvrigt yderst berejst med indblik i andre kulturer, men det giver nok ikke helt så meget i den her sammenhæng :-) |
Emil:Jeg kan alt inden for webudvikling
Det er ellers lidylliske af et postulat. ;-)
Men - af danske sider har jeg haft okay held med flexer.dk - det koster dog penge at bruge som Freelancer.
Udover dem, så er der ingen seriøse danske sider.
Fiverr er også et godt sted at tjene penge, men det kræver man sætter meget tid af til at oparbejde en profil folk får tillid til.
Og sidst (men ikke mindst) Envato Marketplace ' der har jeg tjent en ret god (relativt passiv) indtægt. For mit vedkommende, primært på CodeCanyon.
Jeg håber det gav lidt inspiration:-)