Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsekvenser ved at starte en virksomhed som ung, med fokus på offentlige ydelser(har man mulighed for eks. SU)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte en virksomhed inden for fotografering, dette kommer på baggrund af den stigende interesse, samt opmærksomhed jeg har fået. Jeg har stået for fotografering til konfirmationer, studie fotograferinger bla. af produkter mm. 
Jeg har nu i nået tid gået med tanken om at starte virksomhed, eftersom jeg ikke føler, at jeg bør holde mig tilbage, og det eventuelt kan åbne for fremtidsmuligheder. Fremtid har jeg i hvert fald. Jeg er 17 år gammel, går på nuværende tidspunkt på Herning Gymnasium, hvad jeg vil senere, er stadig uklart. Jeg har snakket med enkelte mennesker om dette, og har blandt andet fået af vide, at det kan have konsekvenser for eventuelle offentlige ydelser, jeg senere kan kræve (uden at være virksomhedsejer?), bla. SU (Dette er dog ikke meget, i hvertfald mens jeg er hjemmeboende, hvilket nok ændre sig senere.). 

Derfor vil jeg hører jeres bud, først og fremmest om i har nogen idéer til, hvordan jeg starter, og hvilke ting jeg bør være opmærksom på?  
Samt hvilke konsekvenser det kan have, med fokus på de offentlige ydelser jeg kom ind på? 

Med venlig hilsen Daniel Danielsen. Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

for at drive det i virksomhed - så skal du enten ha dispensation fra statsamtet - eller ha en over 18 til at stifte selskab - sælge det til dig, og så forsætte som direktør, mens du er ejer

I dette er der 3 links du kan læse og beslutte lidt mere - Ja det kan få indflydelse på SU  - men det kan du som godt undgå ved at drive det i VSO form - så det skal ikke lige afskrække dig - http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 15
Indlæg ialt: 79
Fra  TEXTA Skrevet kl. 18:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

Som John skriver skal du enten have fat i en dispensation, vente til du bliver 18 eller have en anden til at være ejer. 

Dit iværksætterprojekt kan påvirke din SU, men dette kun hvis du tjener over et bestemt beløb, som på ungdomsuddannelser i 2015 er 7510 kr. Så længe du i din virksomhed tjener under dette beløb, vil du altså ikke skulle betale din SU tilbage. Dette kan ses her: http://www.su.dk/su/su-betingelser/saa-meget-maa-du-tjene-fribeloeb/fribeloeb/satser-for-fribeloeb/

Jeg er ung iværksætter, ligesom du (forhåbentligt) bliver. Jeg har også arbejde ved siden af. Vi er til gengæld også 4 ejere i vores I/S, så vores omsætning/overskud fordeles på 4, hvorfor jeg holder mig inden for grænsen. Men som John også siger, så har du mulighed for at undgå dette ved at stifte et selskab og benytte dig af VSO.

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, så tøv ikke med at skrive, så vil jeg gerne svare efter bedste evne :-)

Mvh. 

Rød tråd og relationer igennem content marketing. Find os på https://texta.dk.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)