Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overnatning i vores butik?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Vi har en butik som min kone bestyrer. Vi tænker tit på at det ville være rart bare at overnatte i butikken, da jeg har skiftende arbejdstider. Men må vi det? Der står intet i vores kontrakt om at vi ikke må (betyder det at vi gerne må?) Der er ikke tale om at vi skal bo der, da vi har en fin lejlighed som vi holder meget af, det ville bare gøre tingene lidt nemmere engang imellem. Nogen som kender reglerne for dette?

Venligst. Bjørn

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 04:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis butikken sælger fødevarer er det forbudt i følge fødevarerstyrelsen.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må ærligt erkende at jeg ved det ikke 100%. 

Men jeg tror det er noget med hvad arealet er godkendt til. Hvis det er til erhversmæssig benyttelse, så må den jo kun bruges til det. 

Sagt mere simpelt, hvis arealet ikke er godkendt til beboelse, så tror jeg ikke du må. 

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en skønheds salon, så det ligger langt fra fødevarer. 

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan bare ikke finde noget på nettet som giver et 100% klart svar på det. Det virker som om at det er lidt af en grå zone. Det eneste jeg kan finde er at SKAT er ligeglade, så længe man har en fast bolig og at det derfor er op til det boligselskab hvor vi har lejet erhvervs lejemålet igennem.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et erhvervslejemål, så skal i for det første have udlejers godkendelse af, at I lejlighedsvis overnatter i butikken.

Dernæst skal kommunen godkende det, da arealet ikke umiddelbart er godkendt til beboelse. Indimellem står det i lokalplaner eller lignende, at erhvervslokaler ikke må bruges til overnatning.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Skal man også spørge udlejer når der intet står i kontrakten om det? Betragtes det virkelig som beboelse fordi man sover der ind imellem? Vi er jo ikke ude på at snyde eller genere nogen, det ville bare gøre tingene meget nemmere nogen gange. For mig virker det bare lidt tosset at man i princippet gerne må nappe en lang middagslur fra kl. 11.00 til 19.00. Men man må ikke sove der fra kl. 22.00 til kl. 06.00.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det klare svar er som du har fået det - at man generelt ikke må overnatte i erhvervslejemål. Så må du jo bare gøre som du finder bedst-  og der sker næppe værre, end du får besked på, at det må du ikke så det skal slutte  hvis du bare spiller dum

Risiko for hvis du laver brænd når du sover der kan jeg ikke tage stilling til her - men står der ikke noget i kontrakten og er det en sjælden gang, kan du efter min bedste mening ikke opsiges for at tage en enkelt nat. 

Din sammenligning mellem middagslur og så rigtig overnatning i erhvervslejemål skal du ikke gå videre med Stick out tongue

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Rimelig enig med de andre i tråden. 

Vedr. John's mening - så ja - hvis det ikke er noget man skilter med at der sker, så kan det jo være svært for nogle at få ond i røven over det. 

Vedr. Søren's mening; Så har din udlejers kontrakt INGEN TING at gøre med lokalplanen. Selvom din udlejer måske ikke har noget imod det, så kan det sagtens ske han slet ikke kender lokalplanen, og dens restriktioner. 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har helt enig med John og Jannik.
Med mindre man gør det systematisk og er dum nok til at fortælle det til andre, så er der nok ikke nogen der har et problem med det.

Og set med mine iværksætter-øjne, så hører det med til at være en del af dette game - En ægte iværksætter har prøvet at sove på, under eller ved siden af skrivebordet, indtil flere gange.

Jeg har selv prøvet det mange gange i de virksomheder jeg har haft med at gøre.
Jeg vil så sige at efterhånden som jeg er blevet ældre har der været mindre behov for det - og navnlig er jeg så heldig at jeg med MediaMouse bor 10-15 minutters gang fra derfra. Og det er trods alt rare at sove hjemme i sin egen seng Geeked. Så det er ihvertfald en 9-10 år siden jeg sidst har haft en overnatning i en virksomhed.

/Jesper

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)