Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket beløb skal jeg betale skat af ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber John stadig læser med, men hvorfor skulle man ikke kunne trække udgifter fra, der har med momsfrie ydelser at gøre?? Du kan bare ikke løfte momsen, men du har da fradrag for nødvendige anskaffelser...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

Birte Andersen:

Håber John stadig læser med, men hvorfor skulle man ikke kunne trække udgifter fra, der har med momsfrie ydelser at gøre?? Du kan bare ikke løfte momsen, men du har da fradrag for nødvendige anskaffelser...

det er - med alt jeg kan læse når jeg ser bagud - også præcis hvad jeg skriver. At man skal dele ens moms for fællesudgifter i forhold til omsætnings momspligtig og ikke momspligtig - og udgifter der kun knytter sig til momsfri eller momspligtig indtægt skal dels i forhold til det.

jeg kan kun se mig skrive

Cookie - John Hannover:
Momsfri og momspligtige indtægter i virksomheden - som jeg forudsætter er korrekt anbragt i de to grupper - giver jo så udfordring med dine udgifter som så heller ikke er med momsfradrag alle/fuldt ud er du vel opmærksom på 

og i næste svar - i princip samme

Cookie - John Hannover:
Har du faktuel korrekt - momspligtig og ikke momspligtig aktivitet som du beskriver, så skal dine fælles udgifter ha fordelt moms tilsvarende - ex 50/50 momsfri/momspligtig omsætning - så kan 50% af momsen trækkes fra - fra de helt fælles udgifter - mens andre udgifter kan knytte sig kun til den ene type indtægt, momspligtig/momsfri

så ja selvfølgeligt kan udgifter uden moms trækkes fra - Du må godt vise hvor jeg skriver det andet-  for det ville være sludder i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:33

@ John. Jeg er vist træt og udtrykte mig klodset. Min kommentar gik på dette spørgsmål:

Ergokonsulenten:

Har jeg forstået mit regnskab rigtigt, kan jeg ikke trække udgifter fra, som er direkte forbundet med den moms frie ydelse.
Hvis jeg f.eks har købt en jura bog til brug ved undervisning i jura på skolen, kan jeg ikke trække udgiften til bogen fra

... men ville godt lige have dig i baghånden, hvis jeg havde misforstået det. jeg trækker da selv ting fra, vi bruger - også til den momsfrie del af vores ydelser. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39

Birte Andersen:

@ John. Jeg er vist træt og udtrykte mig klodset. Min kommentar gik på dette spørgsmål:

Ergokonsulenten:

Har jeg forstået mit regnskab rigtigt, kan jeg ikke trække udgifter fra, som er direkte forbundet med den moms frie ydelse.
Hvis jeg f.eks har købt en jura bog til brug ved undervisning i jura på skolen, kan jeg ikke trække udgiften til bogen fra

... men ville godt lige have dig i baghånden, hvis jeg havde misforstået det. jeg trækker da selv ting fra, vi bruger - også til den momsfrie del af vores ydelser. 

aha - det korte svar er, at man kan trække udgifter fra som er nødvendige for at erhverve indtægten - Naturligvis ikke moms fra den omtalte bog - men selve udgiften i det omfang den er taget for at den skal bruges i undervisningen, kan trækkes fra uden moms (og ikke for at trådstarter selv er ude i at erhverve sig ny uddannelse/viden)

Tilmeldt 18. Jun 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:40

Det jeg har forstået er udgifterne kan trækkes fra, men ikke momsen. Eller korrekt sagt kun 50% af momsen af udgifterne såfremt jeg kører 50/50.
Har 2 redskaber. 1 for undervisning hvor skolen er moms fritaget og 1 for virksomheder hvor mine honarer er + moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44

Ergokonsulenten:

Det jeg har forstået er udgifterne kan trækkes fra, men ikke momsen. Eller korrekt sagt kun 50% af momsen af udgifterne såfremt jeg kører 50/50.
Har 2 redskaber. 1 for undervisning hvor skolen er moms fritaget og 1 for virksomheder hvor mine honarer er + moms

hvis udgiften - bogen - alene er taget for den momsfrie indtægt - så er der INTET momsfradrag og det lyder det jo til med den bog-

Hvis udgiften alene er taget til momsfri indtægt - så er der fuldt momsfradrag for den udgift

Alle udgifter som er taget til begge dele - f.eks. computer, internet - fælles omkostninger osv - deles moms fradrag i samme % fordeling som indtægterne fordeler sig på momsfri og momspligtig omsætning - endelig deling laves til sidst

vh John Hannover

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)