Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamesalg og annoncer på nettet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har ledt lidt efter forskellige poster og artikler, men jeg vil høre om der er nogen herinde der har erfaring og anbefalinger eller læsestof til følgende. Jeg er meget interesseret i at læse nærmere om indtjeningsmuligheder ved gratis hjemmesider, forstået ved at driften består i gratis information for brugeren, som finansieres af annoncører af forskellige slags.

Jeg tænker her fx på om der er nogle der har gode erfaringer med dette, eller har tips til artikler hvor man kan blive klogere på emnet, som bl.a. hvilket kritisk masse man skal have før at det bliver rentabelt, om det er reklametjenester som Google AdWords eller en decideret salgsafdeling der bedst varetager opgaven (alt efter virksomhedens størrelse naturligvis) m.m. Evt en form for kalkuleringsmodel, hvor man kan forsøge at regne sig frem til om der skal fx 5.000-10.000 unikke besøgende eller om man skal op over 100.000 besøgende dagligt for at en sådan forretningsmodel fungerer.

På forhånd mange tak

Malte Holm 

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 11:20

Hej Malte

Det du skal have fat i er ikke adwords, det er hvad du selv skal bruge for at markedsfoere dig. Men for at have annoncer paa din webside skal du bruge adsense... 

Hvis du soeger efter en model hvor du lige kan saette dine tal ind i.. Saa bliver det svaert for dig, du bliver noedt til at meget branchespecifik. Se paa hvad du ville kunne tjene paa hver enkelt besoegende. Baade hvad angaar unikke men ogsaa sidevisninger.

Men igen det hele afhaenger af hvordan du vaelger at lave konceptet. Tag et godt eksempel her fra Amino. Virksomhedsboersen kom, den har kostet mange penge i udvikling og der er brugt mange timer. Og der har ingen indtjening vaeret, men tilgengaeld har det vaeret gratis for alle, og derfor attraktiv for alle, man sparer paa den maade en masse marketingkroner. Men der skal mange besoegende til foer at bannerannoncer kan klare det hele. Saa skifter konceptet, det begynder at koste penge at saelge virksomheder. Men stadig er det gratis for brugeren, pludselige vil siden maaske kunne koere rigtig godt med meget faa besoegende da hver bruger nu kan generere en stoere indtjening, end kun med banner...

Du skal altsaa finde ud af hvor meget du kan faa for hver besoegende der kommer paa din webside. Det er ikke helt let, og du faar foerst et klart svar naar du har siden koerende online. Knald eller fald... Saadan er livet;o)

Jeg er selv i gang med at faa lavet et stort site, som forhaabentlig kommer online engang til februar. Den kommer til at koere som du beskriver, gratis for alle. Og udelukkende penge fra annoncoerer, og jeg regner med at der kommer til at gaa laaaaaaang tid foer at det er tjent ind i banner annoncer;o) Send mig en PM hvis du har nogle mere konkrete spoergsmaal, er som sagt i gang med det du er paa vej ud i;o)

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:30

Hov der var jeg lidt hurtig på tasterne mht. Google. Men tak for dine tips, og der er en PM på vej.

Hvis der er andre der har gode tips eller erfaringer, er de stadig mere end velkomne.

Mvh

Malte Holm 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

Hej Malte

Som nævnt er det er svært at sige hvor mange besøgene du skal have hver dag for at siden bliver rentabelt. For at tjene lidt på siden i starten vil det være en god ide at bruge adsense og affiliate netværk til at få nogle annonce kroner.

Hvor meget kan du tjene på det! Det kommer an på hvad dit emne er, målgruppen og om de klikker på dine annoncer.

Hvis jeg kigger på alle de affiliate kampanger som jeg håndtere så er der nok en gennemsnitlig CTR (sidevisninger som resultere i et klik) på omkring 1-2% og fra kliks til salg mellem 0,5-6% alt efter hvilket produkt der bliver solgt og årstiden. Kommissionen kan være meget forskelligt alt efter hvilke branche det er og hvor meget kunden køber for. Det er dog vigtigt at du finder nogle kampanger som passer til dine brugere.

Men det er et sats, jeg er selv ved få lavet et forum om affiliate marketing, men jeg ved ikke om jeg kommer til at tjene penge på det. Dog mener jeg at jeg kan få andre værdier ud af det på et personligt plan og mener også at det vil pynte på mit CV indtil jeg starter mit eget firma.

Hvis du har nogle spørgsmål omkring affiliate marketing er du velkommen til at skrive til mig. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)