Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd & bedrag og så en konkurs.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.
Ja det er desværre ikke det fede emne at skulle kaste på banen, men sådan er livet desværre. Jeg er sammen med en række forholdsvis store leverandører til den danske underholdnings/restaurationsbranchen blevet godt snydt. En række store events blev afholdt i efteråret med mig som underleverandør. Efter afholdelse af de mange events lukkede eventbureauet efterfølgende ned uden jeg fik mine penge. Nu har jeg så fuldt lidt op på sagen og desværre viser det sig, at det er der absolut ingen andre leverandører der har.

En konkurs kan ske på mange måder og det er normalt aldrig sjovt. Hverken for leverandører eller kunder og normalt slet ikke for ejeren(e) bag det konkursramte firma. Der bliver typisk kæmpet til det sidste med at få tingene til at lykkes og når der virkelig ikke anden udvej er, ja så må håndklædet smides i ringen. Og da ryster man i kroppen og på hovedet og ærgre sig, når man ikke får sine surt optjente penge.

Men denne gang er det andreledes. For alle disse event, som firmaet afholdt, var succesfulde. De var velbesøgte og der bliver virkelig omsat for mange pengen. Både i entre og i barene. Så det løber op i millioner i omsætning. Havde jeg så været den eneste der ikke fik noget ud af det fordi det var løbet løbsk, ja så var det jo surt for mig, men sådan er det ikke. INGEN er efterfølgende blevet betalt. Det virker dermed som bedrageri i millionklassen.

Fint nok, men what the f... gør jeg så nu? For det er helt tydeligt, at der ikke er blevet kæmpet for overlevelse og det er helt tydeligt, at der må have været en betydelig indtægt fra de mange events. Ergo, nogen er smuttet fra regningen, sagt sit direktørjob op og sendt firmaet i konkurs. Se det er ikke sjovt, men hvor er det så nu lige jeg starter. For jeg skal jo nok have fat i en advokat (lyder dyrt) og vedkommende skulle jo gerne kunne hjælpe med at samle leverandørerne til et fælles søgsmål osv. Jeg kan blot kun se, at det bliver dyrere end dyrt og at det sikkert er nytteløst at kaste sig ud i selvom lysten til retfærdighed er stor.

Nogen bud på, hvor jeg starter?

Hilsen
Iværksætteren, som ikke bare lader stå til.

At gå i små sko lyder umiddelbart negativt, men nogen er tvunget til det - lillesko.dk

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for økonomisk sikring? Hos Virksom får du en unik indtægtssikring som selvstændig, rådgivning i erhvervs og personalejura samt inkassoservice når kunderne ikke betaler. Lyder det som noget for dig? Så klik her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Start med at finde ud af om der er snydt - det er ikke nok du tror det og så det som succes. Se Meloduntegrandprix i København - det var også velbesøgt - meeen

Dernæst, når du nu ved at mange leverandører ikke blev betalt, så kontakt så mange af dem du kan, og hør om de har samme fornemmelse som du (billigere end at lade en advokat gøre det, og se om I kan strikke noget konkret sammen, og ud fra det afgøre, om der skal køres en sag, som jo er lidt billigere fordelt på mange.det vil gøre en forskel, hvis I er mange der kan pege på et problem - som jo ikke bare skal være uduelig ledelse, men enten hæftelsesgennembrud eller ren svindel.

Surt - god vind med det

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Start med at finde ud af om der er snydt - det er ikke nok du tror det og så det som succes. Se Meloduntegrandprix i København - det var også velbesøgt - meeen

Dernæst, når du nu ved at mange leverandører ikke blev betalt, så kontakt så mange af dem du kan, og hør om de har samme fornemmelse som du (billigere end at lade en advokat gøre det, og se om I kan strikke noget konkret sammen, og ud fra det afgøre, om der skal køres en sag, som jo er lidt billigere fordelt på mange.det vil gøre en forskel, hvis I er mange der kan pege på et problem - som jo ikke bare skal være uduelig ledelse, men enten hæftelsesgennembrud eller ren svindel.

Surt - god vind med det

vh john Hannover

Yes

Ja som John skriver forsøg med at finde de andre, og her evt. lave et "fælles søgsmål". Meget billigere for alle debitorer (inkl dig selv).

Anmeld også dit krav til konkursboet, og inden en måned efter offentliggørelse i f.eks. Statstidende. 

Forsøg også med det såkaldte "Hæftelsesgennembrud". Har selv lige vundet en sag, hvor den daglige leder forsøgte sig, at dække sig under et konkurs ApS. Mig bekendt findes der ikke mange domme indenfor for dette område. Udover en Højesteret og min egen fra Næstved Ret. 

Held og lykke.

Og kør så på. Du er også velkommen på Tlf. 29 26 36 96 eller info@raad-mal.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Forsøg også med det såkaldte "Hæftelsesgennembrud". Har selv lige vundet en sag, hvor den daglige leder forsøgte sig, at dække sig under et konkurs ApS.
jeg har set en del domme netop på det - og tror måske de er i vækst. Måske risiko for at ejere roder sig ud i hæftelsesgennembrud også øges, når kapital fra start kan være så lav som 1 kr i IVS - hvor man jo hurtigere skal være opmærksom på, at man måske skaber gæld man ikke kan forvente at betale.

Ser i en del tråde andre steder på nettet, lidt større "aggression" fra kreditorer - og forstår så også, at det tilmed kan køres om småsag (men skal selvklart ha kød på)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København SV
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Især omkring kurator. Med andre ord, jeg skal lige nu vente til der er en offentliggørelse på statstidende og dernæst give kurator besked?

Ift. din pointe John omkring svindel, ja så er det netop det der er svært at bevise og her jeg tænker der skal en advokat til. Eller bør kurator kunne bidrage med dette? Hvor meddelsom/imødekommende kan jeg forvente kurator er? Er han samfundets mand og dermed også min mand eller vil han holde kortene tæt til kroppen for at afgøre sagen så hurtigt som muligt?

MVH
-Mads

At gå i små sko lyder umiddelbart negativt, men nogen er tvunget til det - lillesko.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

han er din mand - og du kan helt roligt tale med ham. Det er ikke altid let at få dem ind i svindel beskyldninger men han er vel forpligtet til at anmelde, hvis der er tale om ren svinde - skattesnyd osv så tal med ham - og tal med de øvrige kreditorer og se om I kan strikke nok sammen til en evt småsag http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html forudsat i har kød på sagen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg har set en del domme netop på det - og tror måske de er i vækst.

Kuraturer vil nok være forholdsvis tilbageholdende ved at starte sager om hæftelsesgennembrud, da der i princippet kun er konkursboet til at betale omkostningerne ved en retssag. Og selvom der har været en del afgørelser - så har der ihvertfald tidligere været en tilbageholdenhed med at dømme hæftelsesgennembrud. 

Jeg er enig med dig i, at man fremover nok vil få flere sager, hvor enkelte kreditorer vil gå efter hæftelsesgennembrud. Det kræver så også at man har en tiltro på at personen nu eller senere vil kunne betale personligt - ellers er det bare endnu flere penge ud af døren.

Fra København SV
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for råd og link John. Jeg kigger på sagen. Dog er det ikke umiddelbart en småsag, hvis en sådanne kun går til 50.000,-. Det er millioner i manglende betalinger.

Det vigtigste for mig lige her og nu er nok mest, at det jeg kan gøre, er at kontakte de øvrige kreditorer. Dernæst kurator, når der kommer sådan en på. Det afgørende er, at jeg ikke SKAL kontakte andre instanser eller lign. for senere at kunne gøre krav, før kurator er på sagen.

MVH
-Mads

At gå i små sko lyder umiddelbart negativt, men nogen er tvunget til det - lillesko.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

han er din mand 

Han er det konkursramte selskabs mand ikke kreditorernes!

Hans opgave er at inddrive alle de kontanter som det konkursramte selskab har til gode, herunder er jo specielt interessant et evt. svindeltilgodehavende hos stifter/direktør som uretmæssigt har raget til sig.

Men ellers enig, man kan roligt snakke med kurator. de fleste af jeres interesser er sammenfaldende.

Cookie - John Hannover:

og tal med de øvrige kreditorer og se om I kan strikke nok sammen til en evt småsag http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html forudsat i har kød på sagen

En sag ved retten, småsag eller ej, er kun interessant hvis der ikke bliver anmeldt/indgivet en konkurs. Det eneste en småsag kan hjælpe med (lidt firkantet sagt) er at berigtige kravet. Hvis der er foregået noget kriminelt, skal det anmeldes til politiet, og her skal det koordineres med øvrige kreditorer. Størrelsen af sagen plejer at indvirke på hvor alvorligt politiet tager en anmeldelse (det er min antagelse i hvert fald)

Hvis konkurs bliver anmeldt/indgivet så skal det bare anmeldes inden for tidsrammen til kurator i konkursboet. 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)