Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det være rigtigt ???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg bestilte et brugt cd drev i usa til min bærbare pc, da jeg ikke kunne købe det herhjemme nogen steder. Ej heller hos producent !! Selve varen kostede 24 $ og global express mail som eneste mulighed til DK kostede 28 $! Altså ialt 52 $ ( ca 312 Dkr. )

Da jeg henter den på posthuset er der lagt moms og div. på,, ialt måtte jeg betale 140 Dkr. for at få min vare!!! Det lyder jo nærmere som 45 % oven i varen. Og selve forsendelsen der var ret dyr, er også med i regnestykket. til trods for der heri jo slet ikke ligget nogen vare heri da det var usps der leverere varen.

Jeg troede jeg kunne pålægges 25 % moms and thats it,,  men jeg tog åbenbart fejl,, for så var det blevet ca 80 Dkr. max. Har nogen en forklaring på dette ?? for skal da aldrig bestille noget express mere da, hvis også min forsendelsesform bliver pålagt moms !!!!!!

Håber nogen derude kan svare på dette ???
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været ude for noget i samme stil... den forklaring jeg fik var bla. at firmaet der fragter varen (i mit tilfælde UPS), har lagt ud for en told afgift og det tager de et gebyr for. 


//Michael
Tilmeldt 12. May 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ok,, ja momsen af de præcis 296  Dkr.( jeg købte til en god dollarskurs ser jeg nu  )


Importmoms 25 %: 74 dkr

Fortoldningsgebyr: 52 dkr.

moms, 25 % af gebyr: 13 dkr

 

Altså ialt 139 dkr.

well,, det er forklaringen. Moralen må vel være, skal det være billigt, så bestil i god tid og tag den billigste fragt ( air parcel eller by ship ) da man også skal betale moms af forsendelsen !!! hmmm, smukt og billigt momssystem vi har os her i lille DK :)

Man får varen ligeså hurtig er min erfaring nu, for der går ca 1 uge med air parcel og koster væsentlig mindre end express mail ( hvilket også tog 1 uge! )

Er specielt vild med den lille detalje,,,, moms af deres fortoldninggebyr,, kan det blive meget smukkere ?? jeg tror det ik! :)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Betdude - du er ikke den første som er røget i den fælde


I min fritid flyver jeg med modelfly og helikoptere. En del af delene til disse er ret besværlige at finde i Danmark og oftest er det hurtigere at bestille dele i Tyskland eller USA, set i forhold til hvis man skal bestille dem hos en lokal dansk "hobby-pusher". Priserne på de udenlandske webshops ser også meget billigere ud end de danske priser - men så er det lige man skal holde øje med diverse tillæg i form af moms og gebyrer. Nogle af mine bekendte som dyrker samme hobby som mig, har været heldige en del gange, at kunne bestille noget i udlandet og slippe for at betale moms, simpelthen fordi toldvæsnet ikke har kunnet gennemskue hvad det var for en dims og hvilken værdi den ville have. Jeg har dog aldrig været så heldig, så jeg er altid endt med at betale moms m.m. Der er også mange som påstår at man kan slippe for at betale moms og gebyrer, hvis man får leverandøren til at pakke forsendelsen ind som en gavepakke - den må toldvæsnet tilsyneladdende ikke åbne. Men andre siger at det er en and, da toldvæsnet nok skal finde ud af hvad der er inde i pakken - om det så kræver at de åbner den.

Generelt set, så ser de udenlandske priser billigere ud end de danske, men hvis man lægger moms og gebyrerne oveni, så kommer det praktisk talt ud på ét i mange tilfælde.

 

/Jesper
Tilmeldt 12. May 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det virker som om man bare ikke skal kunne hente noget udefra, selvom det slet ikke kan købes landet !!! Og hvis man gør det alligevel, så skal det bare koste alt hvad der kan trækkes for at det skal være så uatraktivt som muligt. For hver 1 kr. du tjener, så går der ca 80 % tilbage til statskassen hvis du vælger at købe noget udenlands for din tjente krone !!! hehe,,


Bare se afgifterne på bilerne ......fy for.. tror efterhånden vi er de dyreste i verden, måske lige bortset fra norge, men de har jo også røven fuld af penge de fleste ;)

 

Men du har ret, til trods for momsmaskinen osv, så er der faktisk penge at spare. Købte en del leatherman hos en wholesale butik i usa og til trods for moms osv gav jeg ca 4-500 pr stk for leatherman wave og de kostede på det tidspunkt ca 1300 herhjemme. Så nogle varer er ok at hive hjem, og så kan man jo altid håbe at pakken slipper forbi toldhundende, hvilket da er sket i min historie et par gange ;)))
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)