Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nervøs over udvikling på shop. What to do?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nu har jeg arbejdet med denne side www.coaststore.dk  i ca. 12 mdr. helt fra bunden.
Vi har haft en fornuftig udvikling over en periode, men lige pludselig styrt dykker vi.
Dette både på besøg og på handler.

Der er en virksomhed på som tager sig af vores SEO og har gjort det de sidste 6 til 8 mdr., og vi er så småt begyndt at bruge en smule penge på Adwords, så det kan jo undre at udviklingen går den helt forkert vej og specielt i denne periode.

Hvad gør vi forkert, og hvilke håndtag kan vi dreje på?

Lige nu er vi igang med blogger eksterne samt vores egne blog side, Facebook, div. Google + sider, så er ved at løbe lidt tør for ideer.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår begyndte i at bruge adwords?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Hvornår begyndte i at bruge adwords?

ca. 2 1/2  mdr. siden

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså den graf på dit billede mener du styrtdykker for november? Men det er vel fordi november ikke er slut, ligefrem. Hvis man ser bort fra november som jo ligesom ikke er slut kan jeg ikke se den graf styrtdykker. 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Altså den graf på dit billede mener du styrtdykker for november? Men det er vel fordi november ikke er slut, ligefrem. Hvis man ser bort fra november som jo ligesom ikke er slut kan jeg ikke se den graf styrtdykker. 

Jeg kan se fra midt oktober til nu er de daglige besøgstal faldet drastisk, og en typisk weekend med omregnet 100% salg, ja så er vi helt nede på 10% nu. Ja lige nu konverterer vi så dårligt, at der slet ikke kommer handler igennem flere dage i stræk, hvilket er meget atypisk.

Kurven ser ikke ud til at rette sig nævneværdigt, da besøg dag for dag bliver mindre og mindre.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spurgte om det med adwords fordi jeg før har haft google mistænkt for at rangere sider dårligere, eller slet ikke vise dem i søgeresultater, hvis de bruger adwords. Hvilket jo giver meget god mening - google tjener på folk klikker dine ads, og så duer det i du vises højt i søgeresultaterne. 

Jeg husker jeg havde en side hvor jeg brugte adwords, og nærmest uanset hvad jeg søgte på, hvor konkret, så viste den sig aldrig i søgninger. 

Men jeg er ikke SEO ekspert, så aner ikke om det er tilfældet, jeg synes blot at have oplevet det. 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Den graf du viser og det du forklarer hænger ikke sammen.

Grafen viser besøgstal opsummeret for hele måneden. At den viser det fra "midt i måneden" er blot placering af punktet, men synes ikke have relation til virkeligheden.

Man kan selvfølgelig ikke bare fremskrive besøgstal, da der er rigtig mange faktorer som spiller ind. Men... de besøgstal din graf viser for November måned er en ca. 1/3-del af gennemsnittet for de andre måneder. Vi er 1/3-del inde i November måned. Skulle man fremskrive ville du ende på ca. samme tal som for September.

Statistik på månedsbasis giver intet retvisende billede, når måneden du sammenligner endnu ikke er slut. Du må længere ned og kigge på ugebasis og gerne dagsbasis.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat: Jeg spurgte om det med adwords fordi jeg før har haft google mistænkt for at rangere sider dårligere, eller slet ikke vise dem i søgeresultater, hvis de bruger adwords. Hvilket jo giver meget god mening - google tjener på folk klikker dine ads, og så duer det i du vises højt i søgeresultaterne.

Det var da ellers noget af en teori, den kan imidlertid 100% afvises. Og giver i øvrigt slet ingen mening - straf dine kunder???

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Senori:

Den graf du viser og det du forklarer hænger ikke sammen.

Grafen viser besøgstal opsummeret for hele måneden. At den viser det fra "midt i måneden" er blot placering af punktet, men synes ikke have relation til virkeligheden.

Man kan selvfølgelig ikke bare fremskrive besøgstal, da der er rigtig mange faktorer som spiller ind. Men... de besøgstal din graf viser for November måned er en ca. 1/3-del af gennemsnittet for de andre måneder. Vi er 1/3-del inde i November måned. Skulle man fremskrive ville du ende på ca. samme tal som for September.

Statistik på månedsbasis giver intet retvisende billede, når måneden du sammenligner endnu ikke er slut. Du må længere ned og kigge på ugebasis og gerne dagsbasis.

Går jeg ind og kigger besøgstal på uge basis de sidste 20 uger, ligger samtlige af de sidste 4 uger ud af de tyve under med 20 til 36%.

Tager jeg indkommende ordre i samme periode, ser det noget være ud da der over de sidste 4 uger er et tab på over 60% i ordre tilgang (ikke omsætning).

Så ikke nok med at besøgstallene falder, men konverteringen er blevet noget dårligere.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Senori:
Statistik på månedsbasis giver intet retvisende billede, når måneden du sammenligner endnu ikke er slut. Du må længere ned og kigge på ugebasis og gerne dagsbasis.

Ja, og selv uge- eller dagsbasis kan vel ikke altid give et klart billede. Måske næsten tvært imod. De fleste forretninger har svingninger over året. Altså mere eller mindre at lave i sommersæsonen, et dyk eller en stigning til jul, en stille måned om foråret eller hvad det nu kan være.
Før man har været et (og gerne flere) år igennem, vil man ikke kunne læse og ræsonnere sig ud af en mere stille periode.

Kan det have noget med det milde vejr her i efteråret at gøre? Sparer folk op her til julemåneden? Er der kommet andre, attraktive udbydere på markedet? Har der været problemer i betalingsdelen?

Det er godt, at du (TS) er opmærksom på uventede ændringer, men jeg tror ikke, du kan aflæse og reagere med så kort varsel. Du er nødt til at kigge på det i et lidt større perspektiv.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)