Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS holding senere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Connetix Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal til at lave nogen aftaler, og i den forbindelse vil jeg gerne lave mit PMV om til et IVS. (lukket PMV og stiftet IVS).

Da det hele er lidt huhaj og vilde kaniner, og jeg er gør-det-selv-typen der ikke vil bruge en advokat til stiftelsen, vil jeg høre jer: kan jeg tegne drift selskabet nu, og så tegne et holdingselskab senere, hvis jeg føler det er det rigtige, uden for meget skattebøvl og besvær?

God dag :)

Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Når du vælger at stifte dit driftselskab først, så når du skal have et holding selskab, så skal holding selskabet købe driftselskab af dig, dernæst har jeg fået af vide da jeg lavede et holding selskab senere, så skal man have en vurderingsberetning som kan koste omkring 6.000 kr. 

Håber dette kan bruges

Med venlig hilsen

Jacob Hinze

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Connetix Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Tak for det. Så tror jeg vi får lavet holding-selskabet med det samme :)

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan altid bedst svare sig at stifte holdingselskab med det samme.
Hvis man har muligheden. - Det koster jo double stiftelse til staten (2x de der knap 700kr) + Evt. oprettelses gebyr i banken, for du skal jo have to forskellige erhvervskontoer, da hvert firma, er en juridisk person på papiret.

Jeg ved ikke helt hvad de konkrete muligheder er. - om man kan sælge til Holding senere uden at blive beskattet.
Ved Aps kan man jo sælge anparterne ind i holding selskabet.
Begge løsninger er sansynligvis både dyre og besværlige, samt kræver både revisor og advokat-assistance.


Så selvom jeg ikke kan svare konkret på dit spørgsmål, vil jeg stadig anbefalde dig at stifte Holding sammen med Drift selskabet, hvis det er muligt. Yes

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke til at sige klart - men holding - HVIS du vil ha det så tag det fra start. Mange holding selskaber stiftes dog netop fordi folk tænker det er "smart". Husk det giver administration og som gør det selv mand - ved jeg ikke om du overhovedet selv klarer årsrapport (jeg ser så utroligt mange forkerte rapport fra 2014 - skat slet ikke medtaget og masser af fejl) 

Med holding og sambeskatning - jeg tvivler du klarer den selv. Læs fordele / ulomper ved holding http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html

Hvis du vælger holding - så husk når du nu tegner den lovpligtige arbejdsskadeforsikring, at den SKAL dække dig begge selskaber så begge CVR SKAL med på policen - eller kan ASK give bod

Husk du skal ha en erhvervskonto til begge

Dog stadigt enig i, at du skal stifte begge fra start, hvis du er sikker på du vil have holding ind over.

Et lille råd - Har du råd - så stift ApS med det samme - så slipper du for udgifter ved evt. senere at ville omdanne og har ikke problemer med at skulle binde kapital inden udbytte - og- vælges IVS så stift ikke med 1 krone, men med kapital til udgifterne indtil der kommer indtægter i baghovedet

Læs min E bog om IVS - der er mange regler folk helt overser og som giver dem tæsk siden - det kan du spare dig for en del af risikoen for, ved at - trods at være selvkørende uden advokat - at læse den http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

Endeligt får du lige denne som siger lidt om omkostnings forskel mellem virksomhed og selskab og andr fordele/ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

god vind med beslutningen

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Connetix Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

STÆRKT John! Tusind tak, det har virkelig sat nogle gode tanker i gang. :)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Hvad koster det at oprette et holding (ivs) med tilhørende IVS selskab i stiftelse og advokatomkostninger? Ved du det?

Og hvad skal man regne med i omkostninger for godkendelse af et regnskab pr. år? / udgift pr. mdr,. til bogføring?



Hilsen
Ronni

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

stiftelsesgebyr 2 x 670 kr advokat ?? ca 4-5000 for begge inkl moms i drift

Lovpligtig arbejdsskade for begge (lovpligtig for dig i begge uanset løn eller omsætning som aktiv direktør fra DK) ca 1.800 - husk at få begge CVR med

Erhvervskonto lovpligtig bank ca 0 til 2000 per selskab

Regnskab for begge med sambeskatning ca 5-9.000 uden fuld revision men årsrapport og skat. Bogføring helt afhængig af aktivitet ca 500 til 2000 per måned

Se lidt fordele bagdele ved selskab contra virksomhed - også omkostninger http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

Se lidt fordele og ulemper ved holding - om du behøver det - http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

min E bog. "Jeg vil være selvstændig" som link - dækker både virksomheder og IVS og ApS - stiftelse i detaljer, alle vigtige regler og huskelister, skat, moms med mere

Letlæst og siden god som opslagsværk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode svar John :-)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender du noget til advokat Jacob Tøjner. Har set han hjælper en del iværksættere herinde.
En du kan anbefale eller?


Side 1 ud af 2 (11 indlæg)