Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det tekniske grundlag for Søgemaksine-optimering

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Tak for det lange svar. Jeg kan se at vi jo langt hen af vejen er enige, og med de tilbagemeldinger jeg indtil nu har fået sammenholdt med hvad jeg ellers har kunnet støve op om emnet, så lader det til at mange af mine formodninger ser fornuftige ud.

Att. Johnny.

Ang. det med viewstaten, så tror jeg i første omgang det ender med at jeg vil forsøge at få den placeret i bunden af siden som Jacob Andersen også omtaler. Efter tilbagemeldingerne for dette område, så undrer det mig nu lidt at Microsoft ikke har lavet frameworket således at viewstate som udgangspunkt bliver placeret i bunden af en side - men det kan jo være at det kommer? :)

Ang. literal vs. label, så anvender jeg stort set kun literals. Netop pga. at jeg ikke synes om det ekstra <span>-tag der bliver indført, og i øvrigt aldrig har brug for formatteringsmulighederne i en label-control (det skal jo klares vha. CSS;-)). Det samme gælder f.eks. for panel-controls vs. placeholder-controls. Generelt forsøger jeg at undgå de controls der genererer unødvendig HTML (f.eks. synes jeg datagrid er noget møg i forhold til en go' repeater), således at jeg kan kontrolere det renderede HTML

Tak for tilbagemeldingerne!

Mvh. Anders

Anders Lund
LAIT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. unødvendig HTML: Ja, det er skræmmende, så mange af de indbyggede controls, som man ender med ikke at bruge pga. manglende understøttelse af dit og dat og hastighedsoptimering. Jeg hoppede fra ASP til ASP.NET og forventede, at jeg hurtigt kunne smide en butik sammen. Men efter de første mange forsøg med at udvikle på den ene og den anden måde, endte det alligevel op i mest mulig rå kodning.

Jeg hælder også til repeaters, men skal have afprøvet den nye ListView i .NET 3.5. Den kan sikkert generere en masse ViewState-kode, så det må også afprøves med at placere i bunden af siden.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)