Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé: høretelefoner med historier til børnene, mens mor shopper

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige høre jer ad med denne idé.

Jeg skriver historier til børn og jeg vil rigtig gerne sælge dem som lydbøger til butikker, hvor forældrene shopper/oser, mens børnene - ulydigt - spæner rundt i butikken eller - lydigt - går ved siden af.

Personligt vil jeg gerne have noget underholdning til børnene, mens jeg kigger efter den nye t-shirt eller prøver de nyeste bukser. Alternativet er, at jeg forlader butikken hurtigere og oftest tomhændet, når børnene bliver utålmodige. Jeg synes, at der er forbløffende få butikker, som tænker over det. Det er oftest butikker, som sælger produkter til børn, der har lidt underholdning, men det undrer mig. Jeg tror, at der er omsætning at hente for de butikker, der tænker på dette, og omsætningen vil helt sikkert dække de omkostninger, der er forbundet med at underholde børnene.

Hvad siger I. Høretelefoner med historier til børnene?

På forhånd tak for jeres kommentarer.

Michael

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Michael

Du har helt sikkert fat i et problem der er værd at løse.

Tænker du at du vil have lavet nogle høretelefoner med historierne som du vil sælge til forældrene, eller er det forretningerne du sælger til ?

Hvis det er butikkerne der "ejer" dem får du nogle problemer omkring at de skal styrer at få dem returneret igen, og med at børnene ikke er færdige med historien når de går igen.

Men en måde hvorpå du kan dreje den lidt er er måske at du får lavet en løsning hvor man kan "downloade" historierne når man kommer i en butik (og måske købe nogle online også), og er du snu, så downloader de et kapitel af gangen, så er forældrene nødt til at komme igen.

Du kan så faktisk lave din løsning så den både kan fungere til mobil telefon, og du kan også få lavet et sæt hovedtelefoner som man kan købe - det kunne jo være et sjovt produkt.

Uanset hvad - så ville det være en god idé at få lavet et oplæg, som du tager med ud til nogle butikker, for at finde ud af hvad de syntes om din idé. 

Anyway - held og lykke med det.

//Morten

Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for dine gode input.

Det er butikkerne, der køber høretelefonerne inkl. historierne. Altså er historierne lagret på høretelefonerne (jeg forudsætter faktisk, at det rent teknisk kan lade sig gøre, men har ikke undersøgt det....). Hvis de vil have nye historier, kan de hente dem på en hjemmeside og ned på høretelefonerne.

Det der med at downloade og et kapitel ad gangen skal jeg lige tænke over.

Michael

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kousgaarden:

Hej Morten

Tak for dine gode input.

Det er butikkerne, der køber høretelefonerne inkl. historierne. Altså er historierne lagret på høretelefonerne (jeg forudsætter faktisk, at det rent teknisk kan lade sig gøre, men har ikke undersøgt det....). Hvis de vil have nye historier, kan de hente dem på en hjemmeside og ned på høretelefonerne.

Det der med at downloade og et kapitel ad gangen skal jeg lige tænke over.

Michael

Hej Michael.

Det lyder virkelig smart!

Men lidt kritik:
1. Der lang vej for at sælge det til butikkerne
2. Du skal både lave software og købe hardware = tung omgang

Hvad med at test det anderledes:
1. Lav 2-3 historie
2. Smid det på en hjemmeside
3. Markedsføre det

Hvis det viser sig at virke, begynder du at kontakte butikkerne. Men jeg tror det vil virke nemmere som en app hvor børnene bare bruger eget headset.

Held og lykke med det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Hvis man koger det helt ned og bruger teknikken, der er til rådighed, kunne man jo bare lave en QR-kode. Den hænger et strategisk formidabelt sted og så kan forældrene scanne og shoppe. Men det forudsætter stadig et headset, men det kan butikkerne have liggende.

Jeg har et par historier, som bare skal laves til en lydbog/podcast.

Genialt, men hvordan hiver jeg kalveskindet op af butiksejernes lommer og tjener en skilling på det?

Michael

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kousgaarden:

Hej Rasmus

Hvis man koger det helt ned og bruger teknikken, der er til rådighed, kunne man jo bare lave en QR-kode. Den hænger et strategisk formidabelt sted og så kan forældrene scanne og shoppe. Men det forudsætter stadig et headset, men det kan butikkerne have liggende.

Jeg har et par historier, som bare skal laves til en lydbog/podcast.

Genialt, men hvordan hiver jeg kalveskindet op af butiksejernes lommer og tjener en skilling på det?

Michael

Hej Michael.

Jeg ville gøre 2 bøger gratis og lave et abb for fuld adgang :). Jeg ville sælge direkte til brugerne. 

Efter noget tid kunne du gå til butikkerne og få dem til at bruge det i noget markedsføring. Og/eller de kunne lege headset ud som en del af deres strategi.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kousgaarden:
Genialt, men hvordan hiver jeg kalveskindet op af butiksejernes lommer og tjener en skilling på det?

Hejsa

Du vil nok opleve at det ikke er kalveskind, men "mulvarpeskind" - den tåler ikke dagens lys Wink

Men Rasmus har helt ret, du skal starte småt, og du skal have kontakt med nogle butikker. En hjemmeside er en vej at gå, men jeg ville prøve at se om jeg kunne finde nogle butiksindehavere der ville bruge 5 - 10 minutter på dig, præsenter dem for ideen, og lyt så nøje efter hvad de siger, sandsynligheden er at dit koncept skal tweakes lidt inden du får succes, og det er meget billigere at få deres input nu end når du først har lanceret.

//Morten

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael.

Fra en mors synspunkt synes jeg, at det er en supergod idé. Jeg kunne godt tænke mig at gå ind i Bilka, få udleveret høretelefoner, have ro til at handle ind, og så aflevere høretelefonerne igen ved kassen, når jeg betaler.

Mine tanker er, at det vil give mest mening i store supermarkeder og centre, såsom Bilka. Kunne man få en aftale om levering af systemet til sådan en kæde vil det måske også være interessant økonomisk.

Fra en mors synspunkt - igen - ville jeg foretrække at få udleveret høretelefoner og en dingenot hvor der f.eks. er 10 knapper til 10 forskellige historier. Alternativt kan man scanne en qr-kode, så man kan høre historien på sin mobiltelefon, men stadig skal man have høretelefoner udleveret.

Jeg har tidligere læst starten af en af dine historier på din hjemmeside og syntes godt om den, så jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med projektet!

Mvh Sarah

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah

Tak for dit input. Var selv i Intersport med 2 umulige drenge i lørdags. Der havde jeg sgu brug for afledning til at koncentrere mig om de gode tilbud og julegaver.

Tak for din kommentar om min historie. Jeg søger pt. Anmeldere af mine historier, så du må gerne få resten af historierne, hvis du til gengæld vil anmelde dem.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

P.S. Fokus Danmark og Kousgaarden er en og samme person/profil 😀

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)