|
Hej, Jeg ville høre om nogen kunne hjælpe med et moms spørgsmål. Jeg har en IT-konsulent virksomhed med omsætning i starten af 2. halvår 2015, men er blevet fastsansat hos en kunde d. 1. september og har kun haft almindelig lønmodtagerindkomst siden den dato. Momsnummeret er stadig aktivt. Mit spørgsmål er: Kan jeg i dag indkøbe en PC til min virksomhed og fratrække købsmomsen fra den salgsmoms som jeg skylder skat for 2 halvår af 2015, selvom der ikke har været omsætning siden 1. september ? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Jesper |
1 - Hvis du på nogen måde bruger den privat - så skal privat % delen trækkes ud af momsen - så kun firmabrugsdelen fratrækkes-. Bruger du den 90% privat eller mere - som det tyder på - så kan 90% af momsen ikke fratrækkes http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html Men ellers ja Det er et af skats standard kontrol punkter ved kontrol
2 - hvis skat kan mene du ikke driver seriøs virksomhed med overskud som mål (du bruger alt tid på dit faste arbejde næsten) så vil du ikke få fradrag for underskud - heller ikke periodemæssigt
vh John Hannover
Bliv gratis medlem