Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor Facebook gruppe omhandlende Apple sælges med søster grupper og domæner

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har sat mig for at sælge mit elskede hjertebarn og alt hvad der hører med til dette. Her er lidt information om hvad den primære gruppe består af:

- Den primære gruppe består af 9.200+ brugere i skrivende stund.
- Privatindstillingerne står stadig til "Offentlig", så brugernes venner også får beskeder på deres startside. (Gøres den privat eller hemmelig er der ingen vej tilbage)
- Alle brugerne er personligt godkendt af administratorer.
- Reklamer er ikke tilladt i dag, men det er op til ny ejer hvordan det skal forsætte.

Dette medfølger i handlen:

- Apple Entusiaster
- Entusiastiske Apple Entusiaster
- Find en Apple reparatør
- Raspberry PI Entusiaster
- Foto Entusiaster
- Android Entusiaster

- Domænerne (ikke hjemmesiderne) Apple-Entusiaster.dk og AppleEntusiaster.dk
- Twitter profilen @AppleEntusiast

Jeg vælger at køre dette som en auktion, som løber frem til den 14. november kl 12.00.
Ved bud krig forlænger jeg med 10min af gangen.
Mindste prisen er 10.000kr. 

Hilsen Dennis

Fra København V
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:22

100kr

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:37

Jeg vidste ikke, at man kunne sælge en facebook-gruppe - og dermed eje en. Udsteder Facebook ejerbeviser? Og, hvis man tillader reklamer, er det så gruppens administrator, som kan tjene penge på dem?

Jeg spørger blot af almen interesse Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 11
Skrevet kl. 16:18

Det er vel heller ikke selve gruppen jeg sælger. Jeg sælger rettigheden til at være eneste administrator der inde. 
Hvem der kan tjene penge og hvordan, er fuldstændig op til administratoren af gruppen. :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:50

Hej, 

Jeg tvivler på at det er tilladt at sælge grupper på den måde.

Men jeg har sendt Facebook en mail vedr. dette til deres presse afdeling, for at få et konkret svar. Det er lidt en gråzone, da jeg har set det foregå bag ved lukkede døre før - men jeg har ikke set en offentlig aktion over det før. 

/Jannik

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 11
Skrevet kl. 18:16

Hej Jannik

Kan du forklare mig hvordan Facebook skal bestemme hvem der er administrator i min gruppe? Vil de tvinge mig til at forblive administrator? 

Om jeg så får penge for "at gå af tronen" eller ej, kommer vel ikke dem ved. :)

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:24

Syntes temaet er spændende, da jeg ikke er stødt på nogen steder hvor det i forhold til Facebook regler skulle være ulovligt, men lur mig om der ikke et eller andet sted står noget om dette.

Det der dog kunne være spændende, er hvordan du har prissat værdien på dine side, da hvis man ikke vil fortsætte den linje du har lagt, ja så er den vel kr. 0,- værd.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:41

Og vupti, her er så svaret...

https://www.facebook.com/legal/terms

Registrering og kontosikkerhed

1. Du vil ikke overdrage din konto (herunder sider eller applikationer, du administrerer) til nogen uden først at få vores skriftlige tilladelse.

Og noget helt andet er, hvordan kan man sælge noget man ikke ejer?

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 11
Skrevet kl. 08:11

Sikke en entusiasme! Det skal lige nævnes at jeg er enormt glad for at I er nogle mennesker der gerne hjælper både mig og køber med at overholde Facebooks retningslinjer, ubetalt i jeres fritid, for at gøre verden til at bedre sted, helt uden bagtanker eller sure opstød. Smile
Det er selvfølgelig noget jeg og højest bydende skal tale om, hvis mindsteprisen bliver budt. 

Men fremover, vil jeg meget gerne undgå disse, meget unødvendige, bekymringer angående min budrunde, med mindre man er bydende. 
Man vil kunne forvente at jeg anmelder opslag der ikke har relevans til denne trådWink

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hold da helt op Dennis.

Ja beklager hvis vi har en interesse i dit produkt (som jo så ikke er dit) som du forsøger at sælge i dette åbne fora. 
Det er da også død ærgelig at vi kommenterer på dit opslag og så lige bliver så kloge og finder ud af, at man ikke må sælge en Facebook gruppe.
Det er nu måske en meget rar information for nogen, da det ville være rigtig ærgelig at købe en Facebook gruppe for mange penge, med risiko for at den efterfølgende bliver lukket ned, da man ikke overholder reglerne. Men det er måske ikke relevant i din optik.

Og alt det fandt vi ud af i vores fritid og helt uden at få noget for det, ja og vi blev slet ikke bekymret.

Smil være glad og spis lidt citronmåne, det er en god dag.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)