|
Hej, Jeg har en PMV, og momsfritaget, og har købt en computer til virksomheden. Jeg bruger Dinero, og har problemer med at finde ud af hvilken en af de mange konti jeg skal bogføre bilaget i. Udover det er jeg også i tvivl om jeg skal trække beløbet ex eller -inkl moms fra min indtjening. Altså, jeg har 20000 i firmaet, og computeren koster 10000 inkl moms. Når jeg laver skatteregnskab, skal jeg så trække 8000 fra eller 10000? Ved godt, at man skal se bort fra momsen, når man er fritaget, og taget beløbet inkl moms, som det reelle beløb. Derfor tror jeg også at det er de 10000, men vil gerne være sikker. Håber i kan forstå min forvirrede forespørgel. På forhånd tak. Mvh Niels |
10.000 kr forudsat computeren er købt til firmaet- og den ejer så computeren, og omdanner du til enkeltmands med moms f.eks og videre til selskaber eller lukker - så skal den sælges ud inden - med moms - dertil kommer, at hvis du har underskud flere år, så kan skat checke (vil skat normalt) om du driver det seriøst erhvervsmæssigt med overskud for øje
du skal finde eller oprette konti uden moms i dinero
vh John Hannover
Bliv gratis medlem