Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Assentoft
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 35
Fra  Yogierne Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

hvis jeg ønsker at tildele en forening et sponsorat i form af køb af sponsorvin, kan jeg så trække beløbet fra i skat? Og hvor skal det opgøres i så fald?

Venlig hilsen

Birgitte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57

det må du forklare mere præcist.

Køber du vin af DEM, så kan du ikke som sådan trække det fra på andet vis end vin i øvrigt - og det er der jo specielle regler for (ex ikke købe vin til dig selv som ejer i enkeltmands og regler for moms og andet ved servering for personale/kunder)

ELLER

1 Forærer du foreningen noget vin du ellers handler med?

2 Får du en reklameværdi for dine produkter ud af at gi dem vinen?

3 Ønsker du at sponsorere fordi du mener du dermed øger dit salg?

4 Kan du sige dig fri for, at du gør det af personlige årsager - som medlem og bruger eller med børn som glade medlemmer der skal støttes?

Hvis Ja til de 4 så er det en markedsføringsomkostning du trækker fra som sådan

Ellers må det forklares bedre

vh John Hannover

Fra Assentoft
Tilmeldt 10. Mar 10
Fra  Yogierne Skrevet kl. 18:14

Hej John,

altså jeg køber vin af foreningen, som en form for sponsorat? Jeg får mit firmanavn på foreningens hjemmeside (så må det jo næsten være under markedsføringsomkostninger??)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18

kannegaardlybæk:

Hej John,

altså jeg køber vin af foreningen, som en form for sponsorat? Jeg får mit firmanavn på foreningens hjemmeside (så må det jo næsten være under markedsføringsomkostninger??)

indkøb af vin kan jeg ikke se er markedsføring - hvad gør du med vinen - hælder den ud?? Det er jo en handel og du kan ikke købe vin til dig selv eller kunderne på den måde.

Du kan gi dem et beløb - uden at få vin - som betaling for at komme på forsiden, men så skal der ikke være sort vin med i billedet Big Smile og forudsat du kan argumentere for, at det øger dit salg og indtjening mere end det koster - det vil være skats kriterie

vh John Hannover 

Fra Assentoft
Tilmeldt 10. Mar 10
Fra  Yogierne Skrevet kl. 19:29

ok, tak for dit svar :-)

Så får de blot et beløb og må sælge vinen til nogle andre :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)