Hej Amino. Vi er 2 gutter der starter egen IT vejledning & support service op, og vi ville høre om i anbefaler at vente med at stifte virksomhed før vi har nået en årlig omsætning på +50k, så vi kan få en IVS eller ApS virksomhed? Eller ville i anbefale at vi starter en I/S virksomhed op med det samme? :)
Det er meget sparsomme oplysninger, da der er visse forskellige fordele med et selskab og omvendt. Jeg vil ikke sige at i skal tænke på at have en årlig omsætning for at lave et selskab, men det må i selvfølgelig selv om ;-)
Hvis personlig hæftelse ikke er et problem, så vil jeg klart anbefale I/S, da jeg føler at der er lidt færre krav der.
PS: med 50k+ omsætning på et år tænker du så på momsregistrering?
De 50.000 er jo bare tidspunktet for momsregistreringskrav - når det er oplagt at I vil komme TIL at omsætte for de 50.000 på 12 mdr skal i momsregistrere - det er ikke en bundgrænse
I vil nok med fordel kunne bruge en lille hundemand på Selvstændig som i LINK - den har bøde en masse vigtigt om I/S - og om IVS og ApS og hvad der så kan være at foretrække, huskelister - stiftelse, ansvar, skat, moms og meget andet til nu - og senere som opslag - for det er ikke let, at svare på noget der faktisk fylder mange sider - i et enkelt amino indlæg - ellers kom igen
I bør klart stifte CVR og mangler så bare at beslutte hvilket - hvis det er noget i er seriøse med. Ellers så må I gøre det hver for sig som honorararbejde og de som betaler jeg skal så indberette honorar til skat
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
men husk lige at selskaber - i modsætning til I/S godt nok kan give noget beskyttelse mod kreditorer (men dem kan i med IT support beskytte jer godt imod i aftaler) og ellers giver et IVS bare flere omkostninger og mere besvær. Lad være med at falde i gryden med, at IVS og selskaber som ApS altid er løsningen vil jeg gerne sige.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER