Hej alle sammen. Jeg søger en partner og/eller en investor. Dette er ikke ”et godt tilbud” og det er heller ikke en tråd hvor der søges gode råd til at finde penge. Baggrund omkring koncept. Der er ingen tvivl om at diverse apps som instagram og snapchat bliver mere og mere populære. Apps har i stor grad overtaget rollen som websites tidligere havde, og det skyldes hovedsageligt at folk er skiftet til en mobil platform. Med andre ord. Folk bruger deres mobil og ikke en computer til at komme på nettet. Størstedelen af de spillere der er på markedet er utroligt stærke på både kapital og brugere. Det gør det ekstremt svært om ikke umuligt at lave en seriøs konkurrent med mindre du har et stort investeringsfima i ryggen FØR lancering. Prøv bare at tænk på at lave en konkurrent til instagram uden seriøs kapital... Der er dog stadig muligheder, og det gælder niche områder under de store kategorier. Istedet for at fokuserer på en app til at dele billeder som er en direkte konkurrent til instagram, så er der flere nicher som slet ikke har en dedikeret app til deling af billeder. Målgruppen er selvfølgelig meget mindre, men ved kun at fokuserer på en niche vil en lille app uden store penge kunne lave noget seriøs konkurrence til de større platforme uden et specifikt fokus. Det er præcis dette jeg vil, og jeg er allerede halvejs færdig med appen. Til dem der er gamle nok til at huske det, så havde vi i Danmark 2 ret populære websites til deling af billeder. DKBN (Danmark by night) og NightLeif. Begge var til deling af billeder fra nattelivet, og begge har lukket ned for altid. Men hvorfor ? Selv siger de tidligere ejere at det var fordi facebook kom og stjal hele markedet. Personligt mener jeg det er noget sludder, og instagram er beviset på det. Det rigtige problem var at brugere langsom men sikkert begyndte at bruge deres mobiltelefoner til net adgang. Hvis du i samme periode havde en webshop der ikke var mobilvenlig. Så ville du have set samme ekstreme nedgang i kunder og salg. Hverken dkbn eller nightleif lancerede en seriøs app og derfor døde de. Dkbn var dog ekstremt populær med ca 700.000 registrerede profiler i Danmark. Det var altså noget folk gerne ville, og jeg husker personligt hvordan man altid skulle ind og se billeder efter en bytur. Billeder fra nattelivet er en god niche af flere grunde.
Dkbn var mere en bare en platform hvor billeder blev delt. Det var et socialt site som folk brugte til at arrangerer fester og byture. Det er korrekt at denne del på nuværende tidspunkt er totalt kapret af facebook. Der er dog et andet behov som er opstået i takt med folks til stigende semi eksobisinistiske adfærd, og det er trangen til at promerer sig selv. Det er altid en ”konkurrence” om hvem der er hottest eller har de bedste billeder eller kan vise de har det fedeste liv. Grundlæggende så tror jeg på at der er et marked for en moderne APP version af de to uddøde sider. Det er en niche hvor det er nemt at etablerer sig. Tag på en klub og knips billeder af grupper, og giv dem et ”visitkort” med app navn. Hver eneste en af dem vil med garanti gå på appen for at se hvordan de ser ud. Er de stolte af foto vil de dele det, og så må deres venner downloade. Det er en rullende snebold hvor der ikke skal meget til før du kan få startet en vedvarende snebold effekt. Det er også en niche der er så målrettet mod et bestemt område at selv om der sikkert er konkurrenter, så er det ikke noget som er en direkte konkurrent til en giga app som instagram. Konceptet er globalt for alle byer har masser af natklubber og folk der elsker at feste og vise sig frem. En eventuel marketing strategi kunne være at folk blev belønnet på den ene eller anden måde hvis deres bileder opnår nok likes eller lign. Selve appen. Til at starte med skal man oprette en profil. Er du allerede bruger så skal du logge ind. Login kan gemmes så du ikke behøver gøre det hver gang. Har du gemt dit login vil du komme direkte til app forside når den åbnes. Her vil der være en live oversigt over nyeste billeder fra dit lokalområde. Lokalområde er din by eller lign, og det gives ved oprettelse af profil. I bunden af app er der en menu bestående af 5 knapper
Forsiden. Hvis man på forsiden vælger at klikke på et foto, så kommer man til en side der ser således ud. Her er der 3 knapper på selve foto. En megafon, en like knap og at kryds med pile. Klikker man på megafon så kan man promerer foto, klikker man på like modtager foto en like. Klikker man på krydset vil foto blive vist i fuld skærm. Under foto kan man se noget data. Bruger ikon med et kryds. Klikkes der på dette vil man ”følge”denne bruger. På forsidens live feed kan man så vælge om man vil se billeder fra lokalområde, eller kun fra folk man følger. Ud over dette vises by og klub hvor foto er taget, og forneden flere billeder fra samme klub. Bruger profil. Her ses et profil foto udvalgt af brugeren. Brugernavn, by og favorit klub. Der er en kort beskrivelse af bruger som bruger selv har skrevet. Der er en kalender oversigt over brugerens planlagte byture i fremtiden. Et tal der viser hvor mange likes brugerens billeder har tilsammen. Hvor mange andre brugere brugeren følger, og bliver fulgt af. Forneden de nyeste billeder profilen har taget, og en lille pil som kan vise flere bruger billeder. Promotions På promotion siden kan klubber markedsføre sig selv og events, eller brugere kan markedsføre billeder de er stolte af og gerne vil vise frem. Promotion siden vil være indtægtsgrundlaget i appen. Der vil være betaling for at klubber kan markedsføre sig selv og events her. Promering for klubber kan købes online med kreditkort og hele processen er automatiseret. Brugere betaler en langt mindre pris for promering af fotos, og dette kan købes via sms. STATUS Status på appen er at den lige nu er 50% færdig udviklet. Jeg har en større investor som har givet et klart ja til at gå ind i projektet når app er færdig. Jeg står lige nu i en situation hvor jeg er løbet tør for penge, og derfor har problemer med at komme til et punkt hvor jeg kan tilfredsstille min store investor. Jeg søger derfor en partner som syntes alt dette lyder rigtig godt, og derfor laver et partnerskab og en investering. Så kan vi sammen få lavet det sidste som mangler. Jeg forventer at vi kan have en lanceringsklar app inden året slutter. Ejerskabsfordeling. Mig 34% Dig 33% Stor investor 33% Forventinger til dig Som et minimum så forventes det at du laver en kontant investering på 25.000,- Jeg søger både aktive og passive partnere, men det er klart at hvis du på den ene eller anden måde kan bidrage aktiv til appens success så er dette en fordel der vil blive set på. Der er ikke noget krav til geografisk placering. Målsætning Det er mit klare mål at sprede denne app på verdensplan. Dette vil ikke være en Dansk app. App har på nuværende tidspunkt ikke et navn, så det kan vi finde sammen. Marketing. I første omgang er planen at få klubber til at markedsfører appen ved at tage billeder af deres gæster. Dette gøres gratis af klubben imod en aftale om fremtidig rabataftaler på promering via appen eller lign. Nuværende mål er at få lavet aftale med 3 klubber i alle hovedstader med over 1 million indbyggere. Byer af denne størrelse har hundredvis af klubber og barer, og finder det derfor som en relativ nem ufordring at lave en aftale med 3 i hver by. Effekten vil være en hurtig voksende global bruger database som forhåbentlig vil starte en snebold effekt. Da de flest steder har website med tilgængelig kontakt information i form af mail eller telefon. Så er det bare at gå i gang med listen fra start til slut. Kontakt Er dette noget for dig eller har du flere spørgsmål, så send mig en email. Ser frem til at lancerer en app med dig. appmesteren @ gmail.com |
Har fået noget godt feedback. Tak til alle.
Jeg hører rigtig gerne fra flere.