Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til inkasso

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mit sene svar, men jeg får ikke melding fra Amino, når der kommer indlæg efterfølgende:(

Som kreditor mister du ikke dit krav, fordi du ikke giver debitor et 10 dages påkravsskrivelse, men du risikerer at miste din ret til at få dine omkostninger ved inkassoskridtene pålagt debitor (altså jf. de fastsatte satser for inkassoomkostninger).

Vedr. inkasso i EU, så kan jeg principielt godt sende en inkassoskrivelse ud til alle, men fogedretssystemet er individuelt i de forskellige lande. Dvs. hvis sagen ikke på det ene eller andet grundlag kan indbringes for en dansk fogedret, så er jeg nødt til at anvende forbindelsesadvokat i det relevante land for at gå videre med sagen. Min erfaring er, at det kan være meget omkostningskrævende - men jo jeg er med i netværk, så jeg kan finde en forbindelsesadvokat, men om det økonomisk kan betale sig at forfølge sit krav, er jo desværre en helt anden historie.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

EU-inkasso bliver nemmere, hvis der bliver stemt ja til at afskaffe retsforbeholdet den 3. december. Så vil man fremover kunne benytte det fælleseuropæiske betalingspåkrav, som de øvrige EU-lande i forvejen anvender til at inddrive krav over landegrænserne.

Hvis ikke man giver debitor en frist på mindst 10 dage til at betale i, så kan man ikke sende kravet til inkasso, og vælger man at sende kravet i retten uden at have givet en 10-dages frist, så kan debitor ikke pålægges at betale sagsomkostningerne ved at få sagen gennemført ved retten. Så det er en dyr fornøjelse at overse.

Husk også at når det er en virksomhed, der skylder dig penge, så er du berettiget til et kompensationsbeløb på 310 kr. blot betalingsfristen overskrides, så husk at lægge det beløb oveni din rykker.

Du kan læse mere om inkasso på min hjemmeside www.inkasso-advokaten.dk.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)