Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dele gratis juice ud, uden fødevaretilladelse?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige kopiere min mail jeg lige har sendt til Fødevarestyrrelsen ind her:

Hej, jeg kommer til at starte en virksomhed som IKKE kommer til at sælge fødevarer, men dagligvarer under personlig pleje som fx tandbørster, tandpasta, shampoo m.m. Virksomheden er en webshop der sælger over nettet og leverer hjem til kunden.

Ved at bestille varer i webshoppen optjener man 10% af beløbet i "point" til en pointkonto. Disse point kan bruges til at bestille varer i webshoppen gratis.

Hvert år den 1. oktober har min virksomhed jubilæum/fødselsdag, hvilket betyder at man som en fødselsdagstradition ville alle mine stamkunder kunne bestille gratis juice for de point kunden har optjent i løbet af året. Fx 1 stk. juice på 100 ml for 10 optjente point.

Jeg deler altså gratis juice af kun 1 variant, én gang om året (1. oktober, 1 døgn/24 timer) ud til mine bedste stamkunder som en del af en fødselsdagstradition. Kunderne "bestiller" denne gratis juice med deres gratis point de har optjent ved at være kunde i virksomheden.

Juicen er købt og derfor ikke selv fremstillet. Der gælder normale anbefalinger om opbevaring (stuetemperatur)m.m. på emballagen af juicen.

Jeg driver ikke fødevarevirksomhed og vil derfor spørge om dette er lovligt og om det går under bagatelgrænsen?

-hilsen Zilas

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg vurdere det er. Gem bevis for at juicen er købt af registreret leverandør og hvem som har modtaget den, skulle der opstå spørgsmål. 

Mvh Kristina

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din positive konstatering. Udfra SKATS/FVST's guide ligger jeg også under bagatelgrænsen. Venter spændt på deres mail.

Hvis jeg evt. udvidede "juice-tilbudet/jubilæum-tilbuddet" til at gælde en uge, eller 2, eller max 1 måned (hele oktober) hvad ville mine muligheder så være, hvad ville være rimeligt. Mit oprindelige ønske var at det skulle vare hele oktober måned, men har ind til videre koget det ned til 24 timer, den 1. oktober?

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg endelig et bindene svar fra Fødevarestyrrelsen om at ovenstående går under "lejlighedsvis begivenhed" og at jeg kan køre juice-tilbuddet i op til en måned, hvilket også var mit mål, uden at være registreret hos FVST samtidig med at jeg er fritaget fra de strenge fødevarekrav + ingen smileyrapport.

Er ret sikker på at jeg spurgte om nogenlunde det samme sidste år, hvilket med det samme blev hårdt afvist.

Det kan være det har noget at gøre med at vi har en liberal regering nu... :D

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)