Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husreglerne fravigelse hundetilladelse i ejerlejlighed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har brug for hjælp i forbindelse med ønske om hund i tilkøbt ejerlejlighed.
Der findes i ejerforeningen husregler hvori der er tilskrevet følgende afsnit om dyr i ejerforeningen:

"Det er tilladt af holde husdyr , som ikke færdes på fællesarealerne og ikke generer naboer hverken med støj eller lugt. Det er ikke tilladt at holde hund uden særlig godkendelse fra bestyrelsen. Førerhunde er ikke omfattet af reglerne"

Jeg har efterfølgende tilsendt ansøgning om hundehold til ejerforeningen men fået overraskende afslag.
Først og fremmest finder der anden ejerlejlighed hvor tilladelse er afgivet.
Dernæst har jeg i min ansøgning lagt op til en masse ekstra hensyn til de øvrige beboer og ejendommen.

Bestyrelsen begrunder ikke afslaget.
Mit spørgsmål gør på følgende:
Kan ejerforeningen virkelig sidde og individuelt bestemme hvem der skal have tilladelsen og hvem ikke?
Hvad er konsekvens såfremt jeg til trods vælger at anskaffe lille hund? Kan jeg blive smidt ud af min ejerlejlighed?

På forhånd tusind tak for indspil
Venlig hilsen
Anita Krogsgaard.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:09

Ved du om der er andre i foreningen der har fået liv til at holde hund? ud over førerhunde. Hvis nogle har fået lov, mens andre har fået afslag, ville det da være rart med en begrundelse.

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:02

Efter lov om ejerlejligheder kan ejerforeningen opstille regler omkring hold af dyr. Overtræder du reglerne kan du blive dømt - efter samme lov - til at fraflytte din lejlighed med et passende varsel.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)