Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber Taxi

Side 7 ud af 16 (154 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

SolidH2O:
Jeg er også meget opsat på at konkurrencen skal være på lige vilkår, for det vil betyde afgiftfritagelse for Uber-biler og momsgodtgørelse på vedligehold.
ja hvis bilen KUN bruges til taxi og så er uber jo taxi hvad de ikke vil. Afgiftsfritagelse og momsfritagelse har jo INTET med uber at gøre, det er privatbiler der bruges - og fradrag med statens takst og så beskatning af overskud.Vil uber drive taxi og ikke bruge bilen privat, så kan det andet komme på tale, men det lyder vel ikke som ønsket. Privat biler får ikke momsfritagelse eller afgiftfritagelse-  det kræver jo 100% rent erhverv = som taxi som uber IKKE vil være. Der kan aldrig ses løsning med momsfritagelse og afgiftsfritagelse for privatbil 

Jeg ved jeg kan komme til at lyde som sur gammel mand - men tilhængerne at über her svinger mellem totalt ingen som helst viden om skat - og racisme mod bestemte erhvervsgrupper. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SolidH2O:
Uber bliver tilladt i EU bare rolig. 

Det er helt sikkert at det kommer ikke til at ske. Dit kort er også forældet for der er flere steder den er gal end det viser. Og så glemmer du lige det der hedder hyrevognsbevis som jo er noget der er pålagt en Taxa chauffør men ikke en Uber chauffør men det er måske også lige vilkår for dig ?.

( afgiftfritagelse for Uber-biler og momsgodtgørelse på vedligehold. ) Det vil jo så kræve at de ikke brugte deres bil privat længere ?. Men det glemte du måske også lige.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 21:10

Hej Michael

Hvad mener du med forældet? Har du da et nyere?

Tilmeldt 11. Nov 06
Skrevet kl. 21:13

Hej John

Kunne man mon ikke forestille sig at Uber-chaufførererne så vil købe en bil og kun anvende til Uber?

Det er jo dumt at slide på sin egen bil for kun 3,74/km eller hvad beløbet nu lige er.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med racisme?

Tilmeldt 11. Nov 06
Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Forresten Michael, jeg bryder mig ikke så meget om din tone overfor mig. Jeg taler pænt til dig, og prøver at argumentere for Uber og forsøger at diskutere deres omstændigheder her i DK.

Du forsøger at sable mig ned og tale nedsættende, hvad bidrager det med?

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:19

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Du er ikke en jeg ville råde venner til at konsultere.

Jeg har det ellers modsat med dig, ville på ingen måde fraråde nogle at modtage råd fra dig, og det er faktisk uden nogle former for ironi.

Cookie - John Hannover:
Skam dig rent ud sagt

Slap dog af! Når man kan skrive til andre at de skal læse op på taxa branchen og antyde at de møder chaufører med en uheldig attitude, så må man også kunne tåle lidt ironi igen. Når nej, det kan jeg godt se ironi er farligt og nærmest ærekrænkede, lige skridtet videre end at spytte nogen i ansigtet, pokkers der var jeg ironisk igen, jeg er nok uforbedrelig, come on!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24

SolidH2O:

Kunne man mon ikke forestille sig at Uber-chaufførererne så vil købe en bil og kun anvende til Uber?

Det er jo dumt at slide på sin egen bil for kun 3,74/km eller hvad beløbet nu lige er.

ja men så ligner/er de jo en taxi - og det vil de vel ikke. Hele konceptet er vel at man bruger privatbilen??

Synd at tilhængerne af Uber står frem som nogen der enten ikke har fattet en dyt af reglerne om afgiftsfrihed og momsfritagelse og tror uber vil være med biler KUN til erhverskørsel  eller folk der udtaler sig om hele arbejdsgrupper (taxi chauffører) i totalt nedsættende sprog Lundsby Fra CloudSprout   

Sådan gavner man ikke en projekt i mine øjne -

Det kan da sagtens være Uber kan vokse, men det skal man da ikke som Lundsby trampe en helt job-gruppe ned som mavesure og uhøflige taxa chauffører for at fremme - eller som du -SolidH20 foreslå lavet om til ren taxi = kun erhvervsbiler med afgiftsfrihed og momsfritagelse. Det vil Uber vel SLET ikke?

Tanken er, at private bruger deres privatbil hvis ikke du har fanget det -

Det er så 3,70 kr fradrag per km for første 20.000 km og så faldende - og fuld skat af overskud - de ting ligger ret så fast.

Kan og vil Uber - og deres chauffører det - så har jeg INTET problem med det -så gør de det på helt egne vilkår, forskellige fra Taxa, og så må der være anden lovgivning, som evt skal ændres for at bane vejen (vel sikkerhed/forsikring) andet problem ser jeg ikke lige i uber

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:26

SolidH2O:

Forresten Michael, jeg bryder mig ikke så meget om din tone overfor mig. Jeg taler pænt til dig, og prøver at argumentere for Uber og forsøger at diskutere deres omstændigheder her i DK.

Du forsøger at sable mig ned og tale nedsættende, hvad bidrager det med?

Ahhh Come one det er jo ikke en strikkeklub det her. Jeg er jo nød til at påvise alle de fejl du har i dine argumenter og kan du ikke klare det må du jo lade være med at svare på mine indlæg.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:36

Cookie - John Hannover:
folk der udtaler sig om hele arbejdsgrupper (taxi chauffører) i totalt nedsættende sprog Lundsby Fra CloudSprout   

Så du vil gerne fravælge indlæg fra mig, men forbeholde dig retten til at kritiserer mig, det taler vist for sig selv :-)

PS: Jeg har ellers oprigtigt den største respekt for din indsats her på Amino og FB, men retorikken i aften er ikke dine tidligere bidrag værdig i mine øjne.

Side 7 ud af 16 (154 indlæg)