Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber Taxi

Side 6 ud af 16 (154 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jack:
Tre Uber-chauffører sigtet for ulovlig taxakørsel

Det bliver spændende at se hvordan sagen går, mit bud er umiddelbart at den sikkert går 3-6 år før sagerne er afgjort, hvis de overhovedet bliver tiltalt. På det tidspunkt, kører Taxaerne selv, og Uber appen er på alles telefoner, så de vinder alligevel. Mens det sker sidder Taxa-branchen og venter spændt på sagens udfald, i stedet for at fikse deres dårlige service og få udbredt deres egen app.

Det må jo være som at spille Matador, med nogle der ved at man ikke kan købe grundene :-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 21:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Jack:
Tre Uber-chauffører sigtet for ulovlig taxakørsel

Det bliver spændende at se hvordan sagen går, mit bud er umiddelbart at den sikkert går 3-6 år før sagerne er afgjort, hvis de overhovedet bliver tiltalt. På det tidspunkt, kører Taxaerne selv, og Uber appen er på alles telefoner, så de vinder alligevel. Mens det sker sidder Taxa-branchen og venter spændt på sagens udfald, i stedet for at fikse deres dårlige service og få udbredt deres egen app.

Det må jo være som at spille Matador, med nogle der ved at man ikke kan købe grundene :-)

Vi får at se lundsby :-)  vi har set ligende før i andre brancher, for eks. automat branchen kørte også på vippen af lovgivningen i mange år,
men efter de fik hul som der er kommet hul på uber sagen, gik der ikke længe :-)

Biler som køre selv, tror jeg nu der går meget længe inden vi ser i by billedet :-)

Ps. har du overhoved læst http://www.taxidanmark.com eller set 21-Søndag på dr1 :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:48

Jack:
Biler som køre selv, tror jeg nu der går meget længe inden vi ser i by billedet :-)

Det ser du allerede i dag, når du ser en Tesla. Det er babysteps, men i et heftigt tempo, så om 3 år kunne det sagtens være virkelighed.

Jack:
Ps. har du overhoved læst http://www.taxidanmark.com eller set 21-Søndag på dr1 :-)

Ja, jeg har læst og set det hele. Fra hvor jeg sidder, så ligner det en branche der er ved at blive kørt over. Der er ikke engang rejst tiltale imod nogle Uber ansatte endnu, så der er langt til en eventuel dom og sikkert efterfølgende anker, så taxa branchen tro på at domstolene kommer og redder dem er efter min mening for fejlet. Jeg tror Uber er eksperter i at trække den slags i langdrag.

Samtidigt, syntes jeg branchen har været fænomenalt dårlige til, at møde konkurrencen på de parametre der ikke handler om pris, dem jeg kender der bruger Uber, fortæller tit om hvor meget bedre service, de yder end traditionel taxa. Samtidigt imens Uber buldre derudaf med udrulning af deres app, så virker det som om man ikke har indset, at det er app-brugere, der er fremtidens slagmark.

Jeg er ikke selv Uber kunde endnu, men et par oplevelser til med mavesure og uhøflige taxa chaufører, så bliver jeg det nok :-)

Som jeg ser Taxa branchen i dag, så er man blevet så forkælet af sit monopol, at der næppe vil være mange der savner dem, hvis de bliver udkonkurreret af Uber, og det er en farlig position at være i.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54

der er meget tror i det Lundsby - og du kan ha ret eller fejl. Hvorfor det skulle tage så lang tid at få 3 stoppede chauffører (eller kan blive flere) for retten ved jeg ikke. Om Uber vil betale anken eller om de selv skal - afventer vi så, og OM der kommer en anke vil vel også afhænge af dommens premisser - er de lysende klare, så vil der næppe være anke, men det er tros sag - De kan jo også blive frifundet - og så er det vel politiet der må studere premissen og beslutte anke eller ikke.

Om Taxi er så forkælede - Tja - mener du vognmænd og taxi chaufører bare lever fedt og godt af alt for mange penge, så tror jeg måske du skal sætte dig lidt bedre ind i ting, men ja - der er jo monopol, nok så meget grundet krav og ja - der er en ekstra indtægt for vognmand i bilen, men det er nu ikke en voldsom velhaver branche . 

Personligt har jeg intet mod uber - når bare der betales skat af de som kører og det ikke bliver til noget med dagpenge og kontanthjælp kommer oven i, men er det åbent og ærligt og beskattet (jo en af årsagerne til regulering af taxi med følere i sædet og hvad ved jeg) - så fint nok med mig hvad selv konceptet angår. Jeg synes det er svært helt at gennemskue lovligt eller ikke - men det går jeg ud fra dommerne kan

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:14

Cookie - John Hannover:
der er meget tror i det Lundsby - og du kan ha ret eller fejl.

Det handler jo om fremtiden, og der er det jo de færrest der "ved" hvad sker.

Cookie - John Hannover:
Om Taxi er så forkælede - Tja - mener du vognmænd og taxi chaufører bare lever fedt og godt af alt for mange penge, så tror jeg måske du skal sætte dig lidt bedre ind i ting, men ja - der er jo monopol, nok så meget grundet krav og ja - der er en ekstra indtægt for vognmand i bilen, men det er nu ikke en voldsom velhaver branche . 

Jeg mindes ikke at havde skrevet at taxa branchen var specielt velstillet, men du må endeligt henvise til hvor jeg skriver det, ellers må du jo sætte dig lidt bedre ind i hvad jeg skriver :-)
Måden jeg mener branchen, er forkælet på, er attituden som mange chaufører i den grad ikke virker som om at de føler sig forpligtet til at yde en god service, noget Uber har løst med deres rating-system. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30

Lundsby:
Måden jeg mener branchen, er forkælet på, er attituden som mange chaufører i den grad ikke virker som om at de føler sig forpligtet til at yde en god service
nå - ja om det er korrekt udtryk at det er fordi branchen er forkælet -  måske - jeg vil så sige, at jeg kører en del i taxi - indtil for nyligt f.eks.. 4 gange om ugen til/fra lufthavnen - og oplevede reelt 99% venlige og service mindede chauffører. Et par af mine voksne børn og deres ægtefælle er på vej ud af døren og de siger, de oplever taxi chauffører som venlige helt overordnet - men der er givet brådne kar

Vi ser så ikke de samme ting bare. Jeg TØR næsen ikke sige, det kunne ha med vores attitude mod chaufføren at gøre - sådan lidt, som man råber får man svar - men kan også være tilfældigheder.

Rating lyder smart - og noget taxi sikkert kunne tage til sig også og kan godt se der er nogen selskaber med dårlig trustpilot (men også nogen med 5 stjerner) så up and down 

her lidt om evt ændring fra folketing/transportminister i branchen fra idag - så ting flytter sig vel 

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/316087/transportministeren_vil_aendre_taxilovgivningen.html?utm_source=all_rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss_feed (beklager - ved ikke om log ind til børsen er nødvendigt - nogle art. er det - andre ikke - men jeg er logget ind

Og en artikel fra en rolig og velovervejet uber chauffør fra politiken kan også komme med http://politiken.dk/oekonomi/ECE2965683/forvirret-chauffoer-til-politiet-gaa-efter-uber-ikke-os/  jeg er som heller ikke sikker på, at det er et nødvendigt enten eller - så længe der betales skat og er ordnede forhold

vh John Hannover 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:57

Cookie - John Hannover:
Vi ser så ikke de samme ting bare. Jeg TØR næsen ikke sige, det kunne ha med vores attitude mod chaufføren at gøre - sådan lidt, som man råber får man svar - men kan også være tilfældigheder.

Det kan sagtens være, da vi for nogle uger siden skulle med Taxa fra lufthavnen efter en weekend i Paris, så var vi så frække at vi lod Audien stå hos nogle venner på Amager og tænkte at det ikke ville betyde at chaufføren ikke kørte groft uforsvarligt, var synligt irriteret over den korte tur og ikke ment der var behov for at hjælpe med hverken kufferter eller baggagerum. Der skulle vi selvfølgeligt ikke havde været så naive, i stedet bliver vi selvfølgeligt nød til næste gang at køre helt hjem til Hellerup hvis vi vil opnå et højere service niveau (Ironi kan forekomme i ovenstående).

Cookie - John Hannover:

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/316087/transportministeren_vil_aendre_taxilovgivningen.html?utm_source=all_rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss_feed (beklager - ved ikke om log ind til børsen er nødvendigt - nogle art. er det - andre ikke - men jeg er logget ind

Jeg læste også denne: http://www.business.dk/transport/stormombrust-uber-kan-aendre-den-danske-taxilovgivning det ligner at det reelt er muligt at Uber bliver lovligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Din Hellerup ironi og audi tænder mig ikke, og virker ikke som seriøs debat. Sådan er vi så forskellige. Jeg skal nok holde mig laaaangt væk fra dig. Du er ikke en jeg ville råde venner til at konsultere.

Faktisk er det surt man ikke kan fravælge indlæg fra dig, men det kan systemet ikke, og det lever jeg med

At ensidigt rakke taxi chaufører ned som du gør med dine beskrivelser  (og drop den med ironi som undskyldning) er langt under bæltestedet, uanset politisk opfattelse

Skam dig rent ud sagt

vh john h

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:

Du tager som sædvanligt fuldstændig fejl. I mange andre lande er Uber blevet forbudt. Og der kommer heller ikke til at gå så længe før det samme sker her hjemme.

Og som Taxa folkene siger - Vi vil gerne konkurrere, men det skal være på lige vilkår - Og det er jo netop det hele sagen drejer sig om.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:50

Hej Michael

Uber bliver tilladt i EU bare rolig. 

Se kortet her: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Uber's_legal_issues_2015-02-06.jpg 

Uber er tilladt i langt størstedelen af landene.

Så sent som i sidste måned blev Uber fuldstændigt lovligt i London og det på trods af at de Londonske taxachauffører havde den største modstand.

Jeg tvivler stærkt på at Uber mister fodfæste overfor den gamle og monopoliserede branche.

Jeg er også meget opsat på at konkurrencen skal være på lige vilkår, for det vil betyde afgiftfritagelse for Uber-biler og momsgodtgørelse på vedligehold.

Se SKAT: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947293 for afgiftsfritagelsen.

Jeg er sikker på at de håndører det koster at tage førstehjælp og tegne udvidet bilforsikring nok skal kunne dækkes af den sparede afgift.

Bilens sikkerhedsudstyr er naturligvis noget forvrøvlet sludder og tjener intet formål at diskutere.

Side 6 ud af 16 (154 indlæg)