Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms C2C webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer.

Jeg har et spørgsmål da jeg er igang med at åbne en webshop hvor man sælger C2C. Folk sender varen ind til mig jeg tager professionnele billeder af den og sætter den på siden og sender varen videre til dens nye ejer. Jeg er i tvivl om med hensyn til moms om prisen på varen inde på shoppen skal være + moms eller hvordan ? nogen der kan hjælpe?

Hilsen Daniel

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 13:43

Hej Daniel

Når du sælger til forbrugere/personer skal du altid vise prisen inklusiv moms. Dit spørgsmål lyder dog lidt kryptisk.

1) Privatpersoner sender dig en fysisk vare, fx et par sko

2) Du tager billeder af varen - og sælger varen på din hjemmeside? Hvis du blot tager et billede af varen skal du sende kunden en regning på fx En foto-optagelse 100 kr + moms = 125 kr.

3) Sælger du (som virksomhed) også personens brugte sko på din hjemmeside, skal der også lægges moms på varen (og du kan fratrække "brugtmoms" )

Læs generelt om moms fra artiklen Moms forbrugere vs virksomheder.

mvh

Mogens

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:46

DanRis:

Jeg er i tvivl om med hensyn til moms om prisen på varen inde på shoppen skal være + moms eller hvordan ? nogen der kan hjælpe?

Hvordan foregår afregningen af selve varesalget, får du en procentdel af salgssummen eller køber du reelt varen og videresælger?

De billeder du tager, hvordan afregnes den ydelse? 

Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:49

Det foregår på den måde at de sender varen ind til mig så tager jeg billede af den skriver en tekst og sælger den for dem. Jeg tager 5% af varens salgspris og sender resten af pengene til sælger. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:13

DanRis:

Det foregår på den måde at de sender varen ind til mig så tager jeg billede af den skriver en tekst og sælger den for dem. Jeg tager 5% af varens salgspris og sender resten af pengene til sælger. 

Mit første indlæg indeholdt ikke helt nok spørgsmål, så der kommer lige et tillæg.

Er det meningen med webshoppen, at du sælger på vegne af aktivets ejer eller at aktivets ejer selv fremstår som sælger!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24

eller måske - Hvem ser kunde som sælger her. Ser de det som, at du køber af dig - eller køber de det af den der ejer det par sko og betaler direkte til ejeren eller betaler de til dig. Jeg formoder, at kunderne skal se dimserne på din hjemmeside og betaler til dig så du kan holde på dine 5% og du skal måske så også sende skoene (og skal du også ha folks ting på lager når du har taget foto??) Lyder svært, nå men:

Betaler de til dig og ser dig som leverandøren af skoene, så skal der moms på (hvis du er moms reg og forventer over 50.000 kr i omsætning på 12 mdr) - men du kan bruge brugtmoms så du kun har moms på fortjenesten f.eks.

Sælger har et par sko han vil ha 500 kr for. Du tager billede og sælger skoene for 525 kroner  og du beholder 25 kr (5%) og betaler de 500 kr til ejeren af skoene. Nu er momsen så ved korrekt brug af brugtmoms kun 25% af de 5 kr eller 1,25

Du er så sælger og køber skoene af den private. Forudsætningen er at du bruger brugtmoms korrekt OG at der er tale om privat indbo fra private som du sælger på denne måde - så det ikke er momsregistrerede der har skoene og sælger som firma via dig. Læs om brugtmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

Jeg synes 5% - eller som her 25 kr til dig for at fotografere OG sælger noget til måske 500 kr er MEGET lidt

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)