Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobil Reperationsfirma

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Allesammen!

Jeg står og har lige oprettet CVR-nr. (igennem processen i hvert fald)

Jeg har lidt svært ved at følge i hvad jeg kan trække fra i skat osv.

For at samle lidt op på hvordan min situation ser ud, studere jeg lige pt. med arbejde ved siden af, som livredder.

Jeg ender med at skulle betale ca. 40 % skat af alt hvad jeg tjener i firmaet, men her er mit spørgsmål så:

Jeg reparere smartphones i min fritid, har naturligvis en udgift på materialer som jeg som jeg skifter dele på, lad mig komme med et eksempel:

Jeg har en kunde der betaler 600 kr for at få skiftet sin skærm på sin iPhone.

Jeg har en udgift på 450 kr. på en skærm.

Momsen udgøre følgende:
Moms, jeg skal betale skat af de 600: 150 kr.
Moms, jeg får tilbage af skat for de 450: 112,5 kr.
I dette tilfælde skal jeg betale skat 37,5 kr i mom ikke sandt?

Lige nu har jeg jo en indtjening på 112,5 kr. som jeg skal betale personlig skat af

Men jeg har jo en udgift i mine skærme, og hvis jeg nu tjener så mange penge at jeg betaler skat af mit livredderjob/SU, kan jeg så trække 38 procent af min skærm fra i skat, hvis jeg selvfølgelig betaler så meget i skat?

Et andet spørgsmål er, jeg har forstået det sådan at man skal betale skat af overskuddet man får i firmaet, men hvis jeg trækker penge ud af firmaet og bruger personligt, vil der jo ikke nødvendigvis være et overskud, skal jeg så ikke betale skat af de penge jeg trækker ud af firmaet? Og skal man lave en firmakonto, kan jeg ikke i princippet bruge min egen konto?

Håber i kan forstå mig og tage udgangspunkt i mit eksempel

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)