Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Facebook Advertising?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 289
Fra  Chaz Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg ville bare lige hører hvordan i har oplevet jeres markedsføringFacebook - Godt eller skidt? Og hvorfor tror i?

Mvh Matias

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:44

Hej Matias.

Jeg har for noget tid tilbage prøvet at markedsfører min hjemmeside på facebook. Og for at være helt ærlig så gik det ikke helt godt. Det har selvfølgelig at gøre meda t jeg uden videre kastede mig ud i det, uden at have undersøgt hverken markedet ej heller målgruppen.

Jeg har så lært min lektie til næste gang. Research skal der til :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 11:51

Hej Matias 

Jeg har på vegne af kunder oplevet stor succes på Facebook. Facebook er et genialt medie såfremt du har en specifik målgruppe du ønsker at ramme med et klart budskab. Via segmenteringsværktøjerne har du mulighed for at målrette helt specifikt udfra ex. køn, alder, geo, interesser og civilstatus. 

De sociale medier virker rigtig godt i relation til produkter indenfor livstil, motion eller ander ydelser indenfor selvrealisering. Generelt produkter der målrettes til B2C. Dermed ikke sagt at man som B2B ikke har noget at gøre, da diverse beslutningstagere samt mindre erhvervsdrivende selvfølgelig også begår sig derinde. 

Hvilken ydelse/produkt vil du forsøge at sælge på Facebook? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

Simon Børsting Sørensen :
Jeg har på vegne af kunder oplevet stor succes på Facebook
får du størst effekt af rene adds - eller er det ok at booste indlæg ud fra geografi - køb - alder - interesse?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:39

Hej John 

Jeg får klart størst effekt af indlæg med boost, især hvis målgruppen begynder at interagerer og tagge venner og bekendte. Dermed spredes budskabet også organisk. 

I dit tilfælde ville jeg booste til et alders segment på +23 år med iværksætteri og eget erhverv som interesser.

Smid mig en mail hvis du ønsker en hjælpende hånd :-)  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20

Tak for tilbagemelding. Jeg bruger Boost og synes det kan ha effekt, selv om det ikke er helt let at måle men jeg TROR det virker. Bruger det til at sælge mine bøger og har segment ned til 16 år, som måske er for lavt

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:30

MatiasThomassen:

Hej Aminoer,

Jeg ville bare lige hører hvordan i har oplevet jeres markedsføring på Facebook - Godt eller skidt? Og hvorfor tror i?

I langt de fleste tilfælde er Facebook annoncering. Det handler om at få lagt en god strategi, være grundig i sin segmentering, splittests og optimering.

Især med mulighederne med avanceret segmentering - custom audience, lookalike audience og re-targeting gør Facebook annoncering attraktiv for langt de fleste virksomheder.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 864
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:55

Det kommer en smule an på om du vil være en lovlydig borger eller tager den lidt ufine vej.

Ja det lyder måske en smule tåbelig, men har nu kæmpet med Facebook og markedsføringsloven i så lang tid, at jeg helt ærligt overvejer at gøre som det passer mig på Facebook og sk... på markedsføringsloven og hvad Facebook siger i deres regler.

Al erfaring viser at hvis du tager den lette vej og bøjer reglerne en smule, kommer du bare længere ud til masserne og får en større konvertering op mod en webshop, samt at det bliver billigere for dig, da du kan spare penge på boost samt promovering og tid da du skyder med sperdhagl og ikke skal bruge tid på speciel målretning.
Her skal det sige at det højst sandsynlig ikke får nogen form for konsekvenser for dig, da Facebook er total ligeglade samt FOM ikke gider at bruge tid på disse sager.

Det hele drejer så om en præmie af en vis størrelse og så at bede folk om at dele på livet løs som et krav.
Her opvejer kvantiteten kvaliteten da mængden af delinger giver meget mere end boost.

Her gør det en verden til forskel om du holder lovgivningen eller kreativ bøjer den. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)