Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal overtage et Værksted.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vinderup
Tilmeldt 27. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Fra  Mal-foto Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg står i den glædelige situation at skulle lave en langsom overtagelse af et auto og marine værksted. Da værkstedet som det er nu ikke kan forsørge nogen. Ham der ejer det går her i sin fritid. Ikke desto mindre har vi arbejdet på en model for at komme i gang her ude.

Her begynder jeg så at tvivle lidt... Vi har valgt en solidarisk løsning, da jeg både skal bygge virksomhedens navn og kundekreds op fra ny, har vi arbejde ud fra at jeg forpagter det med en procentdel af min omsætning.

Vi har haft hans revisor til at komme med et oplæg, og de ligger sig mere eller mindre fast på at han skal have 10% af mine reservedele og 20% af mine timer.

Her står jeg mildest talt af. Jeg synes det drejer sig om rigtig mange penge jeg kommer til at betale her til, når jeg både skal starte virksomhed her ude, genoprette stedets integritet, og få en indtjening.

min årlige omsætning de første 2 år vil ligge på ca. 1,1 mil. Hvis jeg får faktureret ca. 1200t. og har halvdelen af omsætningen i reservedele (hvilket er tommelfinger reglen).

Er jeg alt for nærig??? 

Mvh. Mark

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal huske på, de tager jo en risiko, hvis du så ikke opnår det mål og måske kun laver 10.000 nogle måneder så skal de jo ikke have ret meget. 

Når du selv regner ud udfra de tal du har lavet, hvad kommer du så af med af husleje pr år? 

Hvor ligger stedet og hvor stort er det?? 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)