Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregisteringe når bolig indgår som virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt en bolig, hvor overskuden er defineret som: "Overskud af selvstændig virksomhed" på skattebilletten. Samtidig har jeg et firma ved siden af.

Boligen og min beskæftigelse har ikke noget med hinanden at gøre, men kommer indtægten fra boligen

til at have en betydning alligevel i forhold til momsregistreringen af min virksomhed? (ang. indtægt over 50.000 om året?)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

linnegaard:

Jeg har købt en bolig, hvor overskuden er defineret som: "Overskud af selvstændig virksomhed" på skattebilletten. Samtidig har jeg et firma ved siden af.

Boligen og min beskæftigelse har ikke noget med hinanden at gøre, men kommer indtægten fra boligen

til at have en betydning alligevel i forhold til momsregistreringen af min virksomhed? (ang. indtægt over 50.000 om året?)

hvordan købt bolig hvor overskud er "overskud af selvstændig virksomhed"?

Købt i firmaet altså - og en udlejningsbolig - det må den jo næsten være når overskud er overskud af selvstændig virksomhed - eller købt privat som privat udlejningsejendom? - i så fald kan den efter dit valg være moms eller ikke momspligtig så du er med alt jeg ved ikke tvunget til moms alene grundet udlejningsejendommen (moms ved omsætning 50.000 men kun hvis det er momspligtig aktivitet

Omvendt, lyder det lidt usikkert spurgt, og jeg tror da du skal ha en revisor til at rådgive - bor du der selv også eller er det ren udlejning - og hvordan med regnskab osv - har du helt check på det skattemæssigt m.m.

Kan du købe bolig med overskud som resultat fra den, så bør du også ha en revisor til lige at løbe alt igennem for dig - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)