Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmeside til privatperson (moms?)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Hvordan er reglerne for at sælge en hjemmeside til 5000,- til en privatperson?

Jeg er selv momsregistreret. Kan jeg godt sælge den til 5000,- uden moms til personen? Eller skal jeg smide moms oveni, så personen er nødt til at betale 6250,-?

Eller er den anden mulighed at jeg sælger den til ham for 4000 + 1000 i moms?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:28

Sælg din Hjemmeside på Danmarks største online virksomhedsbørs

- 45.000 månedlige brugere

- + 1.000 virksomheder er allerede solgt

- Gratis og uforpligtende

>> Opret din gratis annonce idag <<

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:11

Ved salg til privat personer skal der moms oveni den pris som du til gengiver til personen. Derfor hvis kan skal havde den til 5000 kr. så er det 4000 + moms ja. :)

Tilmeldt 9. Sep 15
Skrevet kl. 15:01

JesperFrænde:

Ved salg til privat personer skal der moms oveni den pris som du til gengiver til personen. Derfor hvis kan skal havde den til 5000 kr. så er det 4000 + moms ja. :)

Tusind tak. Jeg har så fundet ud af at personen faktisk har et CVR nummer men ønsker stadig at købe det som privat? Hvordan kan det lige være hvis hun alligevel kan trække momsen fra?

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 15:06

Det kan der være forskellige årsager til.. Jeg havde en kunde som også havde virksomhed, men ønskede at betale for servicen privat.. Jeg ved ikke hvorfår men hun sagde hun havde sine grunde? :/ mærkeligt synes jeg :D

Men til det første så svarer Jesper fint på det :)
Det jo ligesom når du køber noget fra Bilka, du betaler jo os for momsen selvom de er virksomhed og du ikke er :)

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil mene, at der ikke er nogen grund til at gøre hjemmesiden billigere, bare fordi det er salg til en privat. Hvis den koster 6250.- incl. moms, så er det jo dét alle skal give - hvadenten om de kan trække momsen fra eller ej.

Bare min mening 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 16:01

davidchristensen:

Jeg vil mene, at der ikke er nogen grund til at gøre hjemmesiden billigere, bare fordi det er salg til en privat. Hvis den koster 6250.- incl. moms, så er det jo dét alle skal give - hvadenten om de kan trække momsen fra eller ej.

Bare min mening 

Fuldstændig enig i den her! :)

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 9. Sep 15
Skrevet kl. 16:24

Mange tak. Problemet er bare at personen kun vil betale 5000. Så jeg må vel tage konsekvensen af det hvis jeg ønsker at gennemføre handlen. Bare underligt når det jo ikke går ud over køberen, ved 5000 ex moms. Men nu skal jeg så have 1000 kr mindre ud af det?

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 16:34

Ja, man skal huske at præcisere om prisen er med eller uden moms. Jeg plejer at give tilbud uden moms, da det hovedsageligt er virksomheder, der er mine kunder. Men måske er det en uskik(?) - jeg har dog aldrig haft nogen, der var utilfredse.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54

Der kan nu være flere gode grunde til at køber vil holde købet uden for sin virksomhed. Hvis køber ikke vil bruge hjemmesiden til økonomisk virksomhed, bruge den privat eller måske har planer om ar sælge den videre til en som ikke er momsregistreret.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)