Jeg bringer blot et alternativ på banen som så straks bliver skudt ned, og jeg selv bliver gjort til grin med uverber. Underlig og mærkelig holdning at have, det må virkelig være svært at konceptudvikle hvis man har en så låst og konservativ holdning til tingene
Men det du bringer på banen virker mere som en fik ugennemtænkt ide, det ikke vil være praktisk anvendelig for iværksættere, grundet alle de ting jeg tidligere har nævn. En skam at du bliver mopset over at vi påtaler det urealistiske i din ide.
Der er da heller ikke nogen der har påstået at det var en forchromet færdigløsning.. Hvad er det præcist jeg skriver i mit indlæg? For god ordens skyld så poster jeg det lige her igen:
<i>Hvis trådstarter søger en bank der kan fungere som sparringspartner så kig dig om efter noget helt andet istedet (samarbejdspartnere). Du kan også overveje at få en bank i udlandet, men som sagt du skal ikke regne med at der er nogen banker i Danmark der gider iværksættere, og slet ikke iværksættere med ideer og virksomheder uden 3 års omsætning og årsregnskaber med sorte tal.
Problemet er kravene til risikovillig kapitaludlån som blev stukket ud af EU i 2013, de gør stort set at bankerne ikke må låne penge ud til folk som dig og mig.
Overvej istedet om dine problemer med økonomidelen kan løses igennem factoring, samarbejdspartnere, investorer eller andet, og hav banken siddende som allersidste mulighed.
Slutteligt vil jeg sige at hvis nogen (det tror jeg dog ikke nogen gør mere) skulle sidde med en opfattelse af at bankerne er velgørende organisationer ja så må det ry da virkelig stå for bankernes eget ansvar </i>
Du kan også kigge dig om efter en bank i udlandet.
Det er det eneste jeg skriver. Jeg skriver imidlertid at hvis det er samarbejdspartnere og sparring man ønsker så skal man måske kigge på investorer osv, og at banken bør være allersidste mulighed.
Jeg synes godt nok kvaliteten af de der debatteres på amino er dalende, især når man tager ting ud af kontekst på den måde.
Det er på ingen måder svært at få en UK konto. Det tog mig 3 dage at få en UK konto og et LTD. Sjovt nok er det helt ok herhjemme at betale sig fra at få oprettet IVS´er og jeg ved ikke hvad, og man bliver jo nærmest stemplet som idiot for at gøre det selv. Får man andre til at oprette LTD´er for en i England stemples man som selskabstømmer eller det der er værre..
Det er ganske enkelt utroligt så smålige folk efterhånden er her i DK.