Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt pengeinstitut?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

De vil meget gerne håndtere Danske kroner og dankort. Indbetalingskortet er da ved at være dødt er det ikke ?

Nemkonto kan jeg ikke se nogen problemer med da du jo blot oplyser kontonummer til VIRK.

Jeg kan overhovedet ikke se nogen problemer i det, tværtimod, hvis man vil prøve at blive behandlet af en bank som bankerne i Danmark BURDE have været så skal man bestemt prøve en udenlandsk bank. 

Det koster selvfølgelig penge at få oprettet konti, betalingskort osv i en udenlandsk bank men det gør det også i en Dansk, så det kan koges ned til at der stort set ikke er forskel bortset fra serviceniveau´et.

I udlandet findes der rent faktisk også banker der ved noget om erhverv. Herhjemme kan det godt nok være svært at finde. Min ex erhvervsrådgiver vidste ikke noget om erhverv, og det var det første han sagde da han kom ind ad døren. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Uldahl

Du udtaler dig åbenbart om noget du intet aner om.  Siden hvornår er FI kortet / indbetalings information ved at være dødt ??  Har du overhoved selv nogen erfaring med at  åbne en konto i en udenlandsk bank? Prøv f.ek at åbne en konto i en UK bank - så vil du finde ud af at det er altså ikke bare lige noget man gør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12

Uldal:
Nemkonto kan jeg ikke se nogen problemer med da du jo blot oplyser kontonummer til VIRK.
nej - NemKonto fungere kun når en bank tilmelder konto til Nemkonto med tilknyttet CVR nr for et selskab. jeg tror ikke du kan drive selskab i DK helt uden en dansk NemKonto - jeg tvivler på en udenlandsk bank kan knytte deres konto til CVR - men i alle fald - det er ikke noget du gør i virk.dk - det er din bank der gør det i det danske system som udgøres af nemKonto 

Jeg tvivler på du får en udenlandsk bank til at rode med den tilknytning.

Jeg er også enig med Ravn i, at det er klart besværligt at KUN ha en udenlandsk bank for et dansk selskab, det kan jeg slet ikke se fungere normalt, men som en ekstra er det da muligt. I de fleste lande, er det langt besværligere faktisk at få bankkonto end i DK - prøv Tyskland eller UK - hvis du ikke har selskabet i det land (og selv hvis du har - er der f.eks. i Tyskland langt mere formelle krav - og I UK bestemt heller ikke bare lige til)

Der er masser af banker i udlandet der ved noget om erhverv - helt som der er masser i Danmark  - det er helt galt at stille det så firkantet op.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har valgt Nordea som bank i min nuværende virksomhed, har også tidligere benyttet dem til et andet selskab. Det kan godt være at der er listepriser for firmakonti, men min erfaring er at hvis du har et godt forhold til din bankrådgiver og et godt personligt engagement i banken, så kan det godt lade sig gøre at få en firmakonto smidt i nakken uden at skulle have penge op af lommen.

Har p.t. en firmakonto til et selskab, med tilhørende visa kort, de eneste gebyrer vi betaler er 50 øre (mener jeg), når vores lønsystem automatisk trækker penge på vores konto.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:09

Jeg siger hverken buh eller bæh.

Jeg bringer blot et alternativ på banen som så straks bliver skudt ned, og jeg selv bliver gjort til grin med uverber. Underlig og mærkelig holdning at have, det må virkelig være svært at konceptudvikle hvis man har en så låst og konservativ holdning til tingene. Bank er noget man køber, det er et produkt du køber nøjagtig som du køber skummetmælk i Netto. Og hvis jeg hellere vil handle i Bilka, eller Føtex eller i en Aldi nede på den anden side af grænsen så gør jeg det. Og det kan man også med banker.

Jeg kan oprette (købe) en konto på 3 dage i England. Det kan i andre også hvis i går de rigtige steder hen. Jeg gider slet ikke gå ind i en diskussion på det område for hvis ikke du ved hvordan den slags fungerer ved DU tilsyneladende overhovedet ikke hvad du taler om.

En af primærforskellene er også at de udenlandske banker er ligeglade med din privatøkonomi. Det er sjældent i DK sådan at bankerne vil tage din erhvervsdel uden at tage din private del med. Jeg har personligt den holdning at privat og erhverv skal skilles ad (her gælder enkeltmandsvirksomheder naturligvis ikke). 

Om John har ret i at det med NEMkonto osv bliver besværligt er så spørgsmålet, og om det er en virksomhed der bruger onlinebetaling eller girokort skal jeg heller ikke udtale mig om. I så fald kunne man vel nok betale sig fra at have en konto til alm drift eller til betalingsløsninger / NEMkonto mod til gengæld at have ens bankforretninger i udlandet ? 

Det eneste jeg siger er bare at der er mere end 1 måde at gøre tingene på...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 20:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Uldal:
Jeg bringer blot et alternativ på banen som så straks bliver skudt ned, og jeg selv bliver gjort til grin med uverber. Underlig og mærkelig holdning at have, det må virkelig være svært at konceptudvikle hvis man har en så låst og konservativ holdning til tingene

Men det du bringer på banen virker mere som en fik ugennemtænkt ide, det ikke vil være praktisk anvendelig for iværksættere, grundet alle de ting jeg tidligere har nævn. En skam at du bliver mopset over at vi påtaler det urealistiske i din ide.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19

Uldal:
Jeg kan oprette (købe) en konto på 3 dage i England. Det kan i andre også hvis i går de rigtige steder hen.

Om John har ret i at det med NEMkonto osv bliver besværligt er så spørgsmålet, og om det er en virksomhed der bruger onlinebetaling eller girokort skal jeg heller ikke udtale mig om. I så fald kunne man vel nok betale sig fra at have en konto til alm drift eller til betalingsløsninger / NEMkonto mod til gengæld at have ens bankforretninger i udlandet ? 

besværligt - men ikke umuligt - det kan udfyldes manuelt og bringes til at virke MEN mig bekendt vil en UK bank være meget modvillig ved bare at tilknytte dansk selskab som CVR og NemID proceduren

Jeg vil dog stadigt sige, det er meget vanskeligt bare at få en konto i UK bank til dansk selskab og at UK banker idag er mindst lige så krævende som danske - eller mere da de står langt besværligere ved inkasso - men vi behøver jo ikke være enige - tag en UK bank dog - og dit problem er løst - og det skal du da bare gøre. Så fatter jeg måske slet ikke dine besværligheder - du har en løsning på 3 dage - så løs det dog bare Big Smile (personlig har jeg erfaring som leder af UK selskaber - 3 stk mellem 2000 og 2012 og jeg tror som ikke det er blevet lettere)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 23:07

Cookie - John Hannover:
(personlig har jeg erfaring som leder af UK selskaber - 3 stk mellem 2000 og 2012 og jeg tror som ikke det er blevet lettere)

Korrekt! 

Jeg har personlig erfaring med tyske, engelske, amerikanske og schweiziske banker - og hvor er jeg lykkelig over, at vi ikke har så voldsom et bureaukrati i Danmark, som der er mange steder i udlandet! England er herunder et værre virvar - og her får du som udlændinge ikke "bare" lige en konto i en bank - hverken som person eller virksomhed! Det er kort og godt næsten en umulighed! 

Græsset er ikke altid grønnere på den anden side! Big Smile 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 09:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Uldal:
Jeg bringer blot et alternativ på banen som så straks bliver skudt ned, og jeg selv bliver gjort til grin med uverber. Underlig og mærkelig holdning at have, det må virkelig være svært at konceptudvikle hvis man har en så låst og konservativ holdning til tingene

Men det du bringer på banen virker mere som en fik ugennemtænkt ide, det ikke vil være praktisk anvendelig for iværksættere, grundet alle de ting jeg tidligere har nævn. En skam at du bliver mopset over at vi påtaler det urealistiske i din ide.

Der er da heller ikke nogen der har påstået at det var en forchromet færdigløsning.. Hvad er det præcist jeg skriver i mit indlæg? For god ordens skyld så poster jeg det lige her igen:

<i>Hvis trådstarter søger en bank der kan fungere som sparringspartner så kig dig om efter noget helt andet istedet (samarbejdspartnere). Du kan også overveje at få en bank i udlandet, men som sagt du skal ikke regne med at der er nogen banker i Danmark der gider iværksættere, og slet ikke iværksættere med ideer og virksomheder uden 3 års omsætning og årsregnskaber med sorte tal.

Problemet er kravene til risikovillig kapitaludlån som blev stukket ud af EU i 2013, de gør stort set at bankerne ikke må låne penge ud til folk som dig og mig. 

Overvej istedet om dine problemer med økonomidelen kan løses igennem factoring, samarbejdspartnere, investorer eller andet, og hav banken siddende som allersidste mulighed.

Slutteligt vil jeg sige at hvis nogen (det tror jeg dog ikke nogen gør mere) skulle sidde med en opfattelse af at bankerne er velgørende organisationer ja så må det ry da virkelig stå for bankernes eget ansvar </i>

Du kan også kigge dig om efter en bank i udlandet. 

Det er det eneste jeg skriver. Jeg skriver imidlertid at hvis det er samarbejdspartnere og sparring man ønsker så skal man måske kigge på investorer osv, og at banken bør være allersidste mulighed.

Jeg synes godt nok kvaliteten af de der debatteres på amino er dalende, især når man tager ting ud af kontekst på den måde. 

Det er på ingen måder svært at få en UK konto. Det tog mig 3 dage at få en UK konto og et LTD. Sjovt nok er det helt ok herhjemme at betale sig fra at få oprettet IVS´er og jeg ved ikke hvad, og man bliver jo nærmest stemplet som idiot for at gøre det selv. Får man andre til at oprette LTD´er for en i England stemples man som selskabstømmer eller det der er værre.. 

Det er ganske enkelt utroligt så smålige folk efterhånden er her i DK. 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 09:57

Da jeg startede min sidste virksomhed(her i sommers), så var jeg rundt og få den bedste "deal" i alle de banker jeg kunne finde.

Jeg vil sige at Danske Bank og Nordea var ikke interesseret i at få en erhvervs kunde mere, kort sagt.

Efter mange forskellige banker fik jeg fat i Sparekasse Sjælland, hvor kundeservice i hvert fald var højt på listen. Så dem valgte jeg, men kan ikke se mig i den bank når virksomheden skal udvide over grænserne...

Men kan kun anbefale dem til en ny, da de vil hjælpe alt hvad de kan.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)