Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop og momsregistrering

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Er så små gået i gang med at oprette en webshop. Er ved at finde forhandler og er i kontakt med en der skal designe vores webshop/hjemmeside

Jeg skal til at oprette et cvr nr og er lidt i tvivl om jeg skal registres for moms, eller ikke. Vi forventer ikke en kæmpe omsætning i starten, og om det er muligt at sælge for mere end 50000 første år har jeg lidt svært ved at vurdere.  Det er i starten ikke egne produkter vi vil forhandle og skal dermed købe ved andre og sælge videre på vores shop.

Mvh Michael 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

micthis:

Jeg skal til at oprette et cvr nr og er lidt i tvivl om jeg skal registres for moms, eller ikke. Vi forventer ikke en kæmpe omsætning i starten, og om det er muligt at sælge for mere end 50000 første år har jeg lidt svært ved at vurdere.  Det er i starten ikke egne produkter vi vil forhandle og skal dermed købe ved andre og sælge videre på vores shop.

Hej Michael,

I forhold til momsregistrering er der 2 aspekter i dit spørgsmål, en ting er det retlige noget andet det praktiske.

I relation til det retlige, jamen så har du umiddelbart ikke pligt til at lade dig momsregistrere før din omsætning nærmer sig de 50.000 kr. (husk det måles på et rulende år) Denne problematik er ret lige til, og der er muligheden for at oprette en PMV og derefter på senere tidspunkt konvertere den til en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed og beholde samme CVR-nummer.

 

I forhold det praktiske, jamen så skal du i første omgang overveje hvor meget arbejde der er forbundet med hvis du på et senere tidspunkt skal ændre opsætningen i din webshop og opsætte den til at lave momsberegning af dine salg. Jeg har ikke forstand på hvordan man programmerer webshops, men det kan næppe være uden arbejde at skulle lave efterfølgende ændringer?

Derudover er der også det perspektiv, at du i forbindelse med en momsregistrering også har fradrag i din købsmoms for dine indkøb/omkostninger (både varekøb men også hvis du eksempelvis køber hjælp til opsætning af din webshop). 

 

Så umiddelbart ville jeg tage beslutningen ud fra hvilket resultat du forventer det første år; jo tættere på 0 jo mere argument er der får en momsregistrering fra starten. Og derudover overveje om der er noget arbejde forbundet med at ændre opsætningen i webshoppen, selv om du selv kan lave det så vil du stadig bruge tid på det.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)