Jeg havde planer om at importere nogle vare fra Alibaba.com. Prisen er omkring 2000 dkk inkl. fragt men hvad så med told og moms? Håber nogle kan fortæller mig lidt om reglerne
dog hvis du er momsregistreret så koster momsen jo ikke noget- da importmoms - 25% af varens pris + fragt og told lægges på i salgsmomssiden og samme beløb under købsmoms - og så skal du huske, at du skal være importregistreret i øvrigt
John hvis jeg så skal starte et firma skal jeg så først blive importregistreret + ha et CVR nummer + momsregistreret? jeg er under 18 år gammel jeg har godt læst at man skal være 15 for at få dispensation af CVR nummer og jeg fylder 15 her til oktober. Jeg regner ikke med at sælge for over 50.000 dkk årligt så hvad skal jeg gøre. På forhånd tak
Ja du skal ha CVR for at måtte importere erhvervsmæssigt fra Kina som du vil. Det har intet med de 50 t at gøre MEN du må i det hele taget slet ikke optræde som firma uden dispensation med CVR når du er under 18, unaset over eller under momsgrænse - Det er fordi du jo ikke kan stilles til ansvar over for kunder og leverandører og ikke må kunne stifte gæld og meget andet - Du får heller ikke en bank med og ingen betalingsløsning lovligt. Se om forbudt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html som også har lidt om evt at drive gennem forældre eller anden over 18 - og se om dispensation fra du er 15 http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg vil ikke lave en web shop men i stedet vil jeg sælge mine varer over en facebook side er det stadig samme regler som hvis det var en web shop? og hvad med importregistreret og momsregistreret? Tak
ja helt samme regler for importregistrering ved kr 1 og moms ved åbenlys forventning om omsætning/salg for 50.000 kr på 12 mdr lbd frem og tilbage - og helt samme krav til regnskab/skat osv
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Men nu hvor jeg ikke er fyldt 15 og dermed ikke kan søge om dispensation om et CVR nummer kan mine forældre så få et og kan jeg så overtage det når jeg bliver gammel nok? Skal jeg have et CVR nummer for at starte en virksomhed? :)