Jeg tror du er momsregistreret fra 1/1-2012 ud fra det du beskriver, og da du ikke selv kan hitte ud af det, så bør du klart betale en økonomi person for at finde ud af det for dig og i det hele taget rette op på dit regnskab. Prøv www.agera.dk og søg en sådan online - men regn med 1/1-2012 og dermed momspligt også for den første regning - jeg tror ikke din registrering kunne laves uden en pligt fra 1/1 og jeg tror pligten har været moms - indtil du finder ud af andet
vh John H
Hej John. Mange tak igen. Jeg har været i snak med en revisor i dag, som mener at jeg skal betale moms af hele min indtjening for 2012, også selvom jeg måske først blev momsregistreret et par måneder inde i 2012. Men altså startdato på min virksomhed siger 01-01-2012, også selvom jeg er 100% sikker på, at jeg først blev momsregistreret nogle måneder inde i 2012. Men revisoren mener, uanset hvad, så skal jeg betale moms af alt hvad jeg har tjent, også selvom jeg måske har givet en faktura uden moms på.
Er det privat ejendele er det moms og skattefrit, hvis ikke du har købt der med henblik på videre salg.
Kan du uddybe det? Hvordan kan jeg dokumentere at hjemmesidedomænet ikke var tiltænkt erhverv? Selvfølgelig er det ikke købt bare for at sælge det igen, det må man jo ikke! Jeg havde planer om at lave en hjemmeside med nyheder inden for sport, men så ville en anden person pludseligt købe det af mig
Det behøver du ikke at kunne dokumentere især hvis du ikke havde noget firma da du anskaffede det, og om det firma du startede har noget med det at gøre.
Jeg tror du er momsregistreret fra 1/1-2012 ud fra det du beskriver, og da du ikke selv kan hitte ud af det, så bør du klart betale en økonomi person for at finde ud af det for dig og i det hele taget rette op på dit regnskab. Prøv www.agera.dk og søg en sådan online - men regn med 1/1-2012 og dermed momspligt også for den første regning - jeg tror ikke din registrering kunne laves uden en pligt fra 1/1 og jeg tror pligten har været moms - indtil du finder ud af andet
vh John H
Mange tak. Du nævnte noget med kreditnota og så give en ny faktura. Jeg solgte domænet til 1000 kr. Skal jeg så give en faktura på -1000? Og derefter en ny faktura på 1000 kr + moms 250? Hvad skal datoen på den nye faktura være?
Det behøver du ikke at kunne dokumentere især hvis du ikke havde noget firma da du anskaffede det, og om det firma du startede har noget med det at gøre.
Det er ikke korrekt!
At trådstarter ikke har nogen virksomhed, bevirker ikke per automatik at han kan undsige sig beskatning af en erhvervsmæssig indkomst ved at kalde salg af et privataktiv, endvidere skal det til enhver tid kunne sandsynliggøres(dokumenteres) at indkomst ikke er fra netop et sådant salg når de faktiske omstændigheder tages i betragtning, der registreres jo netop en virksomhed lige op til, hvor meget stærkere indikation tror du skat har brug for i forhold til at bevisburden lægger hos trådstarter og ikke hos skat.
Skattefrit salg af private aktiver må ikke relatere sig til den erhvervsmæssige indkomst man ellers har.
At trådstarter ikke har nogen virksomhed, bevirker ikke per automatik at han kan undsige sig beskatning af en erhvervsmæssig indkomst ved at kalde salg af et privataktiv, endvidere skal det til enhver tid kunne sandsynliggøres(dokumenteres) at indkomst ikke er fra netop et sådant salg når de faktiske omstændigheder tages i betragtning, der registreres jo netop en virksomhed lige op til, hvor meget stærkere indikation tror du skat har brug for i forhold til at bevisburden lægger hos trådstarter og ikke hos skat.
Skattefrit salg af private aktiver må ikke relatere sig til den erhvervsmæssige indkomst man
100% enig - KAH - er du helt up-to date???
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Lyder mere som at komme videre i livet. Beløbet er forældet og så uanselig at ingen i SKAT vil interessere sig for dette.
formelt ja - men enig med Whiskey - med det lille beløb og tiden der er gået - LEAVE it - men ret op på regnskabet samlet, for du har beskrevet lidt andet fejl som jeg husker det som kunne være af mere betydning - er det kun dette - så bare videre - der var heller ikke en intention om snyd
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER