Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmesidedomæne som privat - CVR senere samme år

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

intraman:

Der står 01.01.2012. Men det lyder underligt, når jeg er sikker på det først var omkring marts eller april 2012 jeg blev registreret?

Man kan sagtens registrere sig med tilbagevirkende kraft. Så din situation er ikke unik eller forkert.

Det er datoen på registreringsbeviset der bestemmer, og ikke datoen du rent praktisk har udfyldt ansøgningen.

Tilmeldt 9. Sep 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 08:25

Jesper_nl:

intraman:

Der står 01.01.2012. Men det lyder underligt, når jeg er sikker på det først var omkring marts eller april 2012 jeg blev registreret?

Man kan sagtens registrere sig med tilbagevirkende kraft. Så din situation er ikke unik eller forkert.

Det er datoen på registreringsbeviset der bestemmer, og ikke datoen du rent praktisk har udfyldt ansøgningen.

Hvordan er min situation så nu? Jeg solgte et hjemmesidedomæne d. 15. januar 2012 og her havde jeg ikke noget CVR nummer, så det blev solgt til 1000 kr til en anden person/virksomhed. Jeg fik først mit CVR nummer en gang i marts/april, men det gælder fra 1. januar 2012? Hvordan skal jeg så håndtere de 1000 kr som jeg tjente på salget?

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 08:45

intraman:

Jesper_nl:

intraman:

Hvordan er min situation så nu? Jeg solgte et hjemmesidedomæne d. 15. januar 2012 og her havde jeg ikke noget CVR nummer, så det blev solgt til 1000 kr til en anden person/virksomhed. Jeg fik først mit CVR nummer en gang i marts/april, men det gælder fra 1. januar 2012? Hvordan skal jeg så håndtere de 1000 kr som jeg tjente på salget?

Hvis du er momsregistreret fra 1/1 2012 skal alle salg fra denne dato være inkl. moms. Så dit salg på 1.000 kr. den 15/1 2012 skal være inkl. moms, dvs. enten har du solgt for 800 kr. + 200 kr. i moms, eller skal du lave kreditnota og derefter ny faktura med 1000 kr. + 250 kr. i moms.

Den sidste løsning er nok ikke praktisk muligt, da det er så lang tid siden. Jeg ville i hvert fald som køber ikke acceptere en ændring så langt tilbage i tid.

Tilmeldt 9. Sep 15
Skrevet kl. 09:21

Jesper_nl:

intraman:

Jesper_nl:

intraman:

Hvis du er momsregistreret fra 1/1 2012 skal alle salg fra denne dato være inkl. moms. Så dit salg på 1.000 kr. den 15/1 2012 skal være inkl. moms, dvs. enten har du solgt for 800 kr. + 200 kr. i moms, eller skal du lave kreditnota og derefter ny faktura med 1000 kr. + 250 kr. i moms.

Den sidste løsning er nok ikke praktisk muligt, da det er så lang tid siden. Jeg ville i hvert fald som køber ikke acceptere en ændring så langt tilbage i tid.

Ok mange tak. Mit problem er bare at jeg først blev momsregistreret senere på året, og vidste i Januar ikke at jeg regnede med at blive momsregistreret, så jeg solgte selfølgelig uden moms, som privat til privat

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 09:34

intraman:

Ok mange tak. Mit problem er bare at jeg først blev momsregistreret senere på året, og vidste i Januar ikke at jeg regnede med at blive momsregistreret, så jeg solgte selfølgelig uden moms, som privat til privat

Okay,

Hvis der fremgår af dit registreringsbevis du først er momspligtig fra en dato senere end 16/1 2012, så er der selvfølgelig ikke moms på dit salg til 1.000 kr.

Altså et CVR-nummer har ingen pligter i sig selv, det indikerer bare at du har registreret din erhvervsmæssige virksomhed. Pligterne som eksempelvis moms følger ikke nødvendigvis datoerne for registrering af selve CVR-nummer. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15

enig i at det er momsregistreringen der udgør pligten men det er RET usædvanligt, hvis vi taler alm. enkeltmands, at du har haft CVR uden moms vil jeg mene. Man ha allerede den gang, som jeg husker det, ikke kunnet stifte CVR uden en pligt, så normalt moms - eller en anden pligt - Men ja - det bør fremgå af registreringsbevis vil jeg mene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 15
Skrevet kl. 11:42

Det er sådan at jeg 16. januar 2012 solgte et hjemmesidedomæne til 1000,- til en anden person.

De efterfølgende måneder, fandt jeg ud af at det gik ret godt med det jeg lavede.

Marts/April 2012 blev jeg så momsregistreret, da jeg var sikker på at jeg ville nå over 50.000 i omsætningen inden 2012 sluttede.

På Registreringsbeviset jeg fik, står der så startdato på min virksomhed til 01-01-2012.

Men hvad så med det salg jeg lavede d. 16. januar? Jeg var jo ikke momsregistreret på det tidspunkt, så jeg solgte selvfølgelig ikke hjemmesidedomænet med moms? Dog kan jeg ikke nogle steder finde den præcise dato, hvor jeg rent faktisk blev momsregistreret. Jeg kan kun finde 01-01-2012?

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 13:11

intraman:

Marts/April 2012 blev jeg så momsregistreret, da jeg var sikker på at jeg ville nå over 50.000 i omsætningen inden 2012 sluttede.

Glem alt om Marts/April 2012, hvor du rent praktisk foretog selve registreringen!

Du skal kun kigge på registreringsbeviset, den dato hvor momspligten starter der, er den der bestemmer hvorfra du skal svare moms af din omsætning

Måske er det en idé til at få en bogholder eller anden regnskabskyndig til lige at kigge på din virksomhed, det kan være dyrt at have rod i sine registreringer! Min holdning er, at det er et dårligt sted at spare på omkostningerne, da konsekvenserne af at tage fejl kan være omfattende

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du er momsregistreret fra 1/1-2012 ud fra det du beskriver, og da du ikke selv kan hitte ud af det, så bør du klart betale en økonomi person for at finde ud af det for dig og i det hele taget rette op på dit regnskab. Prøv www.agera.dk og søg en sådan online - men regn med 1/1-2012 og dermed momspligt også for den første regning - jeg tror ikke din registrering kunne laves uden en pligt fra 1/1 og jeg tror pligten har været moms - indtil du finder ud af andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 16:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er det privat ejendele er det moms og skattefrit, hvis ikke du har købt der med henblik på videre salg. 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)